TTID vanaf E 43.950

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
Nightpanel
Geregistreerd lid

TTID vanaf E 43.950

Bericht door Nightpanel » di 09 okt, 2007 11:00

De prijzen van de 9-3 met ttid motor zijn bekend, zie http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7392

Groeten,
Np

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » di 09 okt, 2007 12:38

vorige week volgens mij ook al op de configurator op saab.nl

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 09 okt, 2007 13:54

Ik vind het voor dit mooie stukje techniek niet al te veel geld.

Pluseight
Geregistreerd lid

Bericht door Pluseight » di 09 okt, 2007 21:17

Lijkt me een prima prijs. Nu vraag ik me alleen nog af: waarom niet in de 9-5? Lijkt me toch ook geen verkeerd koppel. :wink:

Janssen
Geregistreerd lid

Bericht door Janssen » di 09 okt, 2007 21:49

Wat gaan we kiezen: 150 PK + Hirsch = 175 pk of de 180 pk?

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » di 09 okt, 2007 22:29

Saab 9-3 SportSedan Vector 1.9 TTiD 180 hk SEK 287 900 (€31.432) 8)

nako
Geregistreerd lid

Bericht door nako » di 09 okt, 2007 22:37

100.000 gulden voor een saab valt best mee :shock:

Pelendur
Geregistreerd lid

Bericht door Pelendur » di 09 okt, 2007 22:58

U spaart zeker nog " dubbeltjes" ? [/quote]

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 10 okt, 2007 9:31

nako schreef:100.000 gulden voor een saab valt best mee :shock:
Zo reken ik ook nog, en dat zonder "dubbeltjes" te sparen :roll: Het is natuurlijk gewoon belachelijk veel geld voor een middenklasser, zeker als je de afwerking in ogenschouw neemt. Onlangs ben ik eens in zo'n nieuwe 9-3 gaan zitten en je wordt echt niet vrolijk van het afwerkingsniveau. Til bijvoorbeeld die fraaie, lederen middenarmsteun op en kijk daar eens onder... brrrr. Het leer zit onooglijk vastgeniet op een stukje China plastic dat gemonteerd zit op flinterdunne plastic scharniertjes...

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 10 okt, 2007 10:12

gj9000 schreef:
nako schreef:100.000 gulden voor een saab valt best mee :shock:
Zo reken ik ook nog, en dat zonder "dubbeltjes" te sparen :roll: Het is natuurlijk gewoon belachelijk veel geld voor een middenklasser, zeker als je de afwerking in ogenschouw neemt. Onlangs ben ik eens in zo'n nieuwe 9-3 gaan zitten en je wordt echt niet vrolijk van het afwerkingsniveau. Til bijvoorbeeld die fraaie, lederen middenarmsteun op en kijk daar eens onder... brrrr. Het leer zit onooglijk vastgeniet op een stukje China plastic dat gemonteerd zit op flinterdunne plastic scharniertjes...
Kijk eens naar de prijs van een vergelijkbare A4 of 3-serie, dan schrik je je helemaal een ongeluk. En met guldens vergelijken kan eigenlijk niet meer. Die gebruiken we al 5 jaar niet meer en alles is sindsdien duurder geworden. En een 9-3 van 5 jaar terug, kun je niet vergelijken met een nieuwe 9-3. Vooruitgang moet je betalen.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » wo 10 okt, 2007 10:16

Janssen schreef:Wat gaan we kiezen: 150 PK + Hirsch = 175 pk of de 180 pk?
de 180pk + Hirsch natuurlijk!!
De Flok schreef:Kijk eens naar de prijs van een vergelijkbare A4 of 3-serie, dan schrik je je helemaal een ongeluk. En met guldens vergelijken kan eigenlijk niet meer. Die gebruiken we al 5 jaar niet meer en alles is sindsdien duurder geworden. En een 9-3 van 5 jaar terug, kun je niet vergelijken met een nieuwe 9-3. Vooruitgang moet je betalen.
Met een Audi of een BMW moet je niet vergelijken. Die vind ik qua afwerking toch een klasse hoger.

Qua prijs is het idd veel geld, maar een beetje uitgevoerde saab een jaar of 5 terug kostte ook snel dat bedrag. Mijn nu 9 jaar oude 9-3 lpt kostte toen reeds 37000 euro (>80000gulden :shock: ).

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 10 okt, 2007 10:36

De Flok schreef:En met guldens vergelijken kan eigenlijk niet meer. Die gebruiken we al 5 jaar niet meer en alles is sindsdien duurder geworden.
Direkt vergelijken met guldens geeft je een idee in welke prijscategorie iets lag en nu ligt. Ik doe dat nog geregeld om te bepalen of ik iets de prijs waard vind. Niets mis mee dacht ik. Dat alles sinds 2001 duurder is geworden is een normaal verschijnsel in de economie, maar de Euro heeft er ontegenzeggelijk een extra zet aan gegeven. We laten ons toch nog vaak in de luren leggen door het feit dat alle prijskaartjes praktisch gehalveerd zijn. Wie staat er nog stil bij het feit dat een kop koffie van €2,50 (een gangbare terrasprijs) eigenlijk hfl. 5,50 is?
De Flok schreef:Vooruitgang moet je betalen.
De vraag is of de vooruitgang wel zo groot is dat het een vrijwel verdubbeling van de prijs rechtvaardigt...

Pelendur
Geregistreerd lid

Bericht door Pelendur » wo 10 okt, 2007 11:10

Als je schrikt van de euro prijzen van nu moet je eens voor de grap de nieuwe v70 bekijken.

Deze zitten momenteel als je leuk uitpakt rond de 75000 euro :wink:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » wo 10 okt, 2007 11:26

Tja, is ook veel geld, maar ook een 'different league'.

Janssen
Geregistreerd lid

Bericht door Janssen » wo 10 okt, 2007 17:07

de 180pk + Hirsch natuurlijk!!
Tja, doe een beetje luxe! Je bent ook nooit tevreden .....
Til bijvoorbeeld die fraaie, lederen middenarmsteun op en kijk daar eens onder... brrrr. Het leer zit onooglijk vastgeniet op een stukje China plastic dat gemonteerd zit op flinterdunne plastic scharniertjes...
Dat heb je mooi omschreven, is inderdaad meer dan belachelijk!

Plaats reactie