Video Saab 9-7x

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
doktorevil
Geregistreerd lid

Video Saab 9-7x

Bericht door doktorevil » zo 01 aug, 2004 17:47

Van Saabscene over de 9-7:
http://www.saabscene.co.uk/ubb/ultimate ... tml#000005

En de video die je maar eens moet bekijken:

http://www.motortrend.com/av/autoshow/1 ... y_saab97x/

Ik hoor graag jullie commentaar :D .

Tijn

verde900
Donateur
Donateur

Re: Video Saab 9-7x

Bericht door verde900 » zo 01 aug, 2004 18:07

ik prefereer toch een 4cil (al dan niet boxer) evt. met turbo en of AWD
zo´n bakbeest heb ik niks mee.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » zo 01 aug, 2004 18:40

Ik zie hem graag verschijnen. Dit model is broodnodig om mee te kunnen komen met de rest van de fabrikanten, en wat mij betreft hebben ze met een knap staaltje engineering een in eerste opzicht prima auto weten te creeeren.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 01 aug, 2004 18:47

Oosthoek schreef:Ik zie hem graag verschijnen. Dit model is broodnodig om mee te kunnen komen met de rest van de fabrikanten, en wat mij betreft hebben ze met een knap staaltje engineering een in eerste opzicht prima auto weten te creeeren.
Daar heb je gelijk, we hadden nog niks wat benzine zoop en de andere fabrikanten al wel.

Misschien wat negatief maar... ik zie alleen de toegevoegd waarde van ruim 2 ton auto en een verbruik van 1:5
(als je geluk hebt) niet zo, in de US keert het kopend publiek zich op dit moment al tegen dit soort auto´s van
wanwege die redenen.
Veiligheid laat ik dan nog buiten beschouwing, een 9-7X voldoet in de US aan de veiligheidseisen gesteld aan
een "light truck" en niet aan die van een personenauto.

Waarom geen kleinere, zuinigere voor een groter publiek toegankelijke SAAB?

Wimme
Geregistreerd lid

Bericht door Wimme » zo 01 aug, 2004 20:34

Nu ik hem op video mag bewonderen... prachtig en... voor mij een saab!
Ook qua look een wagen die in europa zal aanspreken. Hopelijk komt hij, in tegenstelling tot sommige berichten, snel naar het oude continent.

elentinos
Geregistreerd lid

Bericht door elentinos » zo 01 aug, 2004 22:09

Quote Top Gear: "If you have a serious mental problem and you wake up in the morning and, say..., think you are an onion, you go and buy a BMW X3". En wat mij betreft geldt dat voor elke SUV. Compleet overbodige auto's imho. :wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 01 aug, 2004 22:14

elentinos schreef:Quote Top Gear: "If you have a serious mental problem and you wake up in the morning and, say..., think you are an onion, you go and buy a BMW X3". En wat mij betreft geldt dat voor elke SUV. Compleet overbodige auto's imho. :wink:
niet een echt positief verhaal op Top Gear voor SUV´s in het algemeen, ik sluit me er bij aan.
tis tenslotte je reinste "penisverlengende" verspilling.

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » zo 01 aug, 2004 23:37

verde900 schreef:
elentinos schreef:Quote Top Gear: "If you have a serious mental problem and you wake up in the morning and, say..., think you are an onion, you go and buy a BMW X3". En wat mij betreft geldt dat voor elke SUV. Compleet overbodige auto's imho. :wink:
niet een echt positief verhaal op Top Gear voor SUV´s in het algemeen, ik sluit me er bij aan.
tis tenslotte je reinste "penisverlengende" verspilling.
Waarom zou je achter Top Gear aan moeten rennen om te bepalen wat hot is or not, wat een onzin! Wat is er mis met penisverlenging? vrouwen willen toch ook als maar grotere borsten?. Ik vind het een fantastische auto, en helemaal Saab, als je daar nog over kan spreken.

Gr,
Easy

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » ma 02 aug, 2004 7:15

Ik vind hem ook indrukwekkend en zéér mooi,enkel achteraan mis ik wat persoonlijkheid(lees stoerder),maar dat probleempje heb ik ook bij een Porsche Cayenne :lol: .
En over dat penisverlengende,ik heb dat niet nodig,maar om de mijne te vervoeren en te gebruiken zou ik deze Saab wel kunnen apreciëren.... :oops:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 02 aug, 2004 8:00

tja, de essentie was bij toch SAAB altijd om uit een (relatief) kleine motor veel vermogen, koppel en souplesse te halen,
en dat gecombineerd met een niet te extreme (qua grote) en zeer veilige koets maakte een SAAB een SAAB?
(Svenska Aeroplan Aktie Bolaget)
het wordt nu dus iets van Svenska Truck Aktie Bolaget? :(

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » ma 02 aug, 2004 11:22

Vind je zelf niet dat je wat overdrijft met het afzeiken van de 97x? Dat het model je niet ligt kan ik begrijpen, maar je kunt hem maar beter accepteren aangezien er nog een gerede kans is dat hij naar Nederland komt. Je pogingen om iedereen er van te overtuigen dat de 97x onacceptabel is komen op mij een tikje triest over. Zeker wanneer je begint met 'Saab heeft het nooit zo gewild' verhalen. Tijden veranderen, leer er maar mee leven.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 02 aug, 2004 12:34

Oosthoek schreef:Vind je zelf niet dat je wat overdrijft met het afzeiken van de 97x? Dat het model je niet ligt kan ik begrijpen, maar je kunt hem maar beter accepteren aangezien er nog een gerede kans is dat hij naar Nederland komt. Je pogingen om iedereen er van te overtuigen dat de 97x onacceptabel is komen op mij een tikje triest over. Zeker wanneer je begint met 'Saab heeft het nooit zo gewild' verhalen. Tijden veranderen, leer er maar mee leven.
Ik ben bang dat jij achter de "feiten" aanloopt, de tijden veranderen sneller als SAAB bij machte is deze SUV te introduceren.
In de US wil men al weer van deze "stevig vervuilende grote innemers" af, in Europa zeggen steden als Parijs en Londen
een verbod te overwegen om diezelfde redenen.

Voor de goede orde....ik misgun jou de 9-7X en de bijbehorende lasten daarvan niet, de houderschapsbelasting in Utrecht
is € 1.348,-- per jaar en bij 1:5 en 25.000km/jr is de brandstoflast zo'n € 6.000,-- p/jr, het is jouw feestje!

En idd dit is een GM-SAAB en geen SAAB-SAAB.

En enige inkonsekwentie mag je me best verwijten daar ik met een 9-2X wel zou kunnen leven, die is op de een of andere manier meer "SAAB-SAAB" door zijn afwijkende motor, zijn turbo en dat icm met innovatieve AWD.

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » ma 02 aug, 2004 12:47

Ah, dus omdat een gedeelte van de Nederlandse bevolking dat iets te compenseren heeft zich voor veel geld een soort vrachtwagen met corresponderend verbruik aanschaft die slechter rijdt, onveiliger en oncomfortabeler is dan om het even welke stationcar, moet letterlijk ieder merk dan ook maar met zo'n ding komen?

GM loopt achter de feiten aan. Er zitten zóveel nadelen aan het hele SUV-verhaal (en dat wordt ook steeds meer bekend) dat het publiek van trendy leeghoofden met teveel geld ze binnen afzienbare tijd als een hete aardappel zal laten vallen wanneer blijkt dat ze met zo'n PC Hooft-tractor niet stoer, maar zielig worden gevonden. De geschiedenis heeft geleerd dat stompzinnige rages waar geen enkele ratio meer achter steekt, nooit een lang leven is beschoren. En dan zit GM met de gebakken peren, want het heeft de goede naam van een merk dat overal 'kan' omlaag gehaald teneinde een paar overgewichtige hamburgervreters in een 'Saab' te krijgen/houden.
Oosthoek schreef:Vind je zelf niet dat je wat overdrijft met het afzeiken van de 97x? Dat het model je niet ligt kan ik begrijpen, maar je kunt hem maar beter accepteren aangezien er nog een gerede kans is dat hij naar Nederland komt. Je pogingen om iedereen er van te overtuigen dat de 97x onacceptabel is komen op mij een tikje triest over. Zeker wanneer je begint met 'Saab heeft het nooit zo gewild' verhalen. Tijden veranderen, leer er maar mee leven.

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » ma 02 aug, 2004 12:56

verde900 schreef:
Voor de goede orde....ik misgun jou de 9-7X en de bijbehorende lasten daarvan niet, de houderschapsbelasting in Utrecht
is € 1.348,-- per jaar en bij 1:5 en 25.000km/jr is de brandstoflast zo'n € 6.000,-- p/jr, het is jouw feestje!
Maar je krijgt daarvoor wel het 'recht' drie keer zoveel CO2 uit te stoten als ik met mijn onnoemelijk veel beter en comfortabeler rijdende AUTO, zonder een bon te krijgen vanwege het met een paar km/h overschrijden van een maximum snelheid die is ingesteld om een paar honderste procent CO2-uitstoot te sparen (Nederland = braafste jongetje van de klas enzo). Bah!

Als je er zo'n kick van krijgt dat je groter en logger bent, en hoger zit dan de rest van het klootjesvolk, word dan gewoon vrachtwagenchauffeur...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 02 aug, 2004 13:08

los van dit alles heeft de 9-7X net als alle andere SUV in de US de status van "light truck", dit uitsluitend en alleen om niet te hoeven voldoen aan de veiligheidseisen geldende voor personenauto's.

EN DAT VIND IK NOU NIET SAAB!

Plaats reactie