Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13061
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie

Bericht door RoelandV » di 15 okt, 2019 20:31

Een deel van de auto's van het Saab Museum in de Achterhoek, eigendom van het echtpaar Kempink,
moet worden verkocht. Na zo'n vijftig jaar lang een grote verzameling aan auto's en andere spullen
van het Zweedse automerk te hebben verzameld, gaat de ouderdom Anton en Wilma Kempink parten spelen.

Bron: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... de-verkoop

Er is een speciale website waarop de aangeboden Saabs vermeld staan:
https://www.saabmuseumforsale.nl/
Laatst gewijzigd door RoelandV op do 17 okt, 2019 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
edwardk
Geregistreerd lid
Berichten: 10543
Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:49
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Onno Kempink verkoopt een deel van zijn collectie

Bericht door edwardk » di 15 okt, 2019 20:43

Is enige tijd geleden al eens iets van op televisie geweest dat ze er mee gaan/willen stoppen.
Als ik het goed heb was dat bij TV Gelderland.
Saab always has been for someone who wants something safe, solid and a little different

"Why drive a car when you can pilot " a Saab 9⁵ SS 2.0 t 185Pk /270Nm // 9⁵ SC Vector 2.3 t
+SSHC
(Saab Self Healing Capability)

De saab 9000 is toch mooi de beste saab ooit gemaakt.

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13061
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Onno Kempink verkoopt een deel van zijn collectie

Bericht door RoelandV » di 15 okt, 2019 20:58

Je hebt mijn bericht goed gelezen..... :D
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 7100
Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Onno Kempink verkoopt een deel van zijn collectie

Bericht door Gele aero » di 15 okt, 2019 21:06

Als ik me niet vergis heeft hij ook nog een heel grote schuur (landbouwschuur, geen fietsen schuur) vol met 96’s en 900’s etc. Moet knap lastig zijn om je levenswerk te koop te zetten, en wat een prachtige prachtige wagens zitten er tussen!
Laatst gewijzigd door Gele aero op wo 16 okt, 2019 9:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 6924
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Onno Kempink verkoopt een deel van zijn collectie

Bericht door Orphy » wo 16 okt, 2019 0:07

Volgens mij heeft ie de schuur speciaal voor de auto’s gebouwd. Ben er wel eens geweest en kreeg de “Grand tour”
Heel veel moois staat er.
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
2004 9-5 Aero estate hazelnut Hirsch stage 2
2002 Honda x11
En een stage loper

Oh ja, en een vito als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

Gebruikersavatar
Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 3954
Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Onno Kempink verkoopt een deel van zijn collectie

Bericht door Tubbe » wo 16 okt, 2019 9:57

Ben er nog nooit geweeest, zie dat het op afspraak is. Is het een idee om een forumuitje te organiseren voordat al het moois verspreid wordt? En wellicht weet iemand of de eigenaren zoiets zien zitten?
SAAB: See, Buy, Fly!

Nu:
Simon: 9-5 Estate Aero '03, 270pk Prins VSI, Graphite Green
Toen:
Ulrika: 9-5 Estate Vector 2.0t BP '06, 220pk Prins VSI, Chili Red
SZN: 9-5 Estate SE 2.0t '99, 200pk Vialle LPi, Midnight Blue

Gebruikersavatar
Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 1847
Lid geworden op: di 17 apr, 2012 16:21
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Onno Kempink verkoopt een deel van zijn collectie

Bericht door Gårdarket » wo 16 okt, 2019 10:34

Ik vind het een uitstekend idee :thumbup2:
Een airco hoeft van mij niet zo nodig, ik ben van nature al koel genoeg.


Saab 900 T16S Aero, 2019-heden
Saab 99 gl, "Walnoot", det var en gång, 2012-2021
Subaru Outback

G.J. Hallink
Geregistreerd lid
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 10 dec, 2006 18:05
Regio: - kies een regio

Re: Onno Kempink verkoopt een deel van zijn collectie

Bericht door G.J. Hallink » do 17 okt, 2019 21:56

hallo beste mensen,

in de titel wordt Onno genoemd maar dat moet Anton zijn.
Zijn zoon Onno heeft een restauratiebedrijf en is gespecialiseerd in SAAB en heeft veel onderdelen voor de oudere types.
9-3X 2010 en diverse klassieke saabs

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13061
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie

Bericht door RoelandV » do 17 okt, 2019 22:03

Dank voor de correctie. Heb de titel aangepast.
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
veenaalt
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2067
Lid geworden op: di 15 mar, 2005 17:56
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie

Bericht door veenaalt » do 17 okt, 2019 22:28

Tubbe schreef:
wo 16 okt, 2019 9:57
Ben er nog nooit geweeest, zie dat het op afspraak is. Is het een idee om een forumuitje te organiseren voordat al het moois verspreid wordt? En wellicht weet iemand of de eigenaren zoiets zien zitten?
Ik zou zeggen bel hem op, maak een afspraak en deel het hier. Dan krijg je altijd wel een paar man bij elkaar.
Jong geleerd .........

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13061
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie

Bericht door RoelandV » do 05 dec, 2019 21:17

Er staan nog steeds fraaie klassieke Saabs te koop in het Saabmuseum van Anton Kempink:
https://saabmuseumforsale.nl/
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 7100
Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie

Bericht door Gele aero » vr 06 dec, 2019 9:42

Ik koop maar een paar eindejaarsloten extra! Wat een prachtige wagens. Nu maar hopen dat ik wat win de 31ste :roll:
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.

Gebruikersavatar
Rob2
Geregistreerd lid
Berichten: 30
Lid geworden op: do 27 aug, 2009 9:24
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie

Bericht door Rob2 » za 07 dec, 2019 15:03

Als jij wint, en ik win ook iets :mrgreen: laat je dan die 96 voor mij staan a.u.b.

Gebruikersavatar
veenaalt
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2067
Lid geworden op: di 15 mar, 2005 17:56
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie

Bericht door veenaalt » za 07 dec, 2019 17:18

Er zijn al een aantal autos verkocht heb ik begrepen.
De 95, 900 cabrio een 96 en de saab 006 hebben een andere eigenaar gekregen.

Maar er is nog genoeg!!
Jong geleerd .........

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13061
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie

Bericht door RoelandV » zo 08 mar, 2020 17:15

Zijn er nog klassieke Saabs beschikbaar voor de verkoop?
Keep on smiling!