Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 13061
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie
Een deel van de auto's van het Saab Museum in de Achterhoek, eigendom van het echtpaar Kempink,
moet worden verkocht. Na zo'n vijftig jaar lang een grote verzameling aan auto's en andere spullen
van het Zweedse automerk te hebben verzameld, gaat de ouderdom Anton en Wilma Kempink parten spelen.
Bron: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... de-verkoop
Er is een speciale website waarop de aangeboden Saabs vermeld staan:
https://www.saabmuseumforsale.nl/
moet worden verkocht. Na zo'n vijftig jaar lang een grote verzameling aan auto's en andere spullen
van het Zweedse automerk te hebben verzameld, gaat de ouderdom Anton en Wilma Kempink parten spelen.
Bron: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... de-verkoop
Er is een speciale website waarop de aangeboden Saabs vermeld staan:
https://www.saabmuseumforsale.nl/
Laatst gewijzigd door RoelandV op do 17 okt, 2019 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Keep on smiling!
-
edwardk
- Geregistreerd lid
- Berichten: 10543
- Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:49
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Onno Kempink verkoopt een deel van zijn collectie
Is enige tijd geleden al eens iets van op televisie geweest dat ze er mee gaan/willen stoppen.
Als ik het goed heb was dat bij TV Gelderland.
Als ik het goed heb was dat bij TV Gelderland.
Saab always has been for someone who wants something safe, solid and a little different
"Why drive a car when you can pilot " a Saab 9⁵ SS 2.0 t 185Pk /270Nm // 9⁵ SC Vector 2.3 t
+SSHC (Saab Self Healing Capability)
De saab 9000 is toch mooi de beste saab ooit gemaakt.
"Why drive a car when you can pilot " a Saab 9⁵ SS 2.0 t 185Pk /270Nm // 9⁵ SC Vector 2.3 t
+SSHC (Saab Self Healing Capability)
De saab 9000 is toch mooi de beste saab ooit gemaakt.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 13061
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: Onno Kempink verkoopt een deel van zijn collectie
Je hebt mijn bericht goed gelezen..... 
Keep on smiling!
-
Gele aero
- Donateur (8x)

- Berichten: 7100
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Onno Kempink verkoopt een deel van zijn collectie
Als ik me niet vergis heeft hij ook nog een heel grote schuur (landbouwschuur, geen fietsen schuur) vol met 96’s en 900’s etc. Moet knap lastig zijn om je levenswerk te koop te zetten, en wat een prachtige prachtige wagens zitten er tussen!
Laatst gewijzigd door Gele aero op wo 16 okt, 2019 9:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
-
Orphy
- Donateur (5x)

- Berichten: 6924
- Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Onno Kempink verkoopt een deel van zijn collectie
Volgens mij heeft ie de schuur speciaal voor de auto’s gebouwd. Ben er wel eens geweest en kreeg de “Grand tour”
Heel veel moois staat er.
Heel veel moois staat er.
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
2004 9-5 Aero estate hazelnut Hirsch stage 2
2002 Honda x11
En een stage loper
Oh ja, en een vito als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
2004 9-5 Aero estate hazelnut Hirsch stage 2
2002 Honda x11
En een stage loper
Oh ja, en een vito als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
-
Tubbe
- Donateur (2x)

- Berichten: 3954
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Onno Kempink verkoopt een deel van zijn collectie
Ben er nog nooit geweeest, zie dat het op afspraak is. Is het een idee om een forumuitje te organiseren voordat al het moois verspreid wordt? En wellicht weet iemand of de eigenaren zoiets zien zitten?
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu:
Simon: 9-5 Estate Aero '03, 270pk Prins VSI, Graphite Green
Toen:
Ulrika: 9-5 Estate Vector 2.0t BP '06, 220pk Prins VSI, Chili Red
SZN: 9-5 Estate SE 2.0t '99, 200pk Vialle LPi, Midnight Blue
Nu:
Simon: 9-5 Estate Aero '03, 270pk Prins VSI, Graphite Green
Toen:
Ulrika: 9-5 Estate Vector 2.0t BP '06, 220pk Prins VSI, Chili Red
SZN: 9-5 Estate SE 2.0t '99, 200pk Vialle LPi, Midnight Blue
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

- Berichten: 1847
- Lid geworden op: di 17 apr, 2012 16:21
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Onno Kempink verkoopt een deel van zijn collectie
Ik vind het een uitstekend idee 
Een airco hoeft van mij niet zo nodig, ik ben van nature al koel genoeg.
Saab 900 T16S Aero, 2019-heden
Saab 99 gl, "Walnoot", det var en gång, 2012-2021
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero, 2019-heden
Subaru Outback
-
G.J. Hallink
- Geregistreerd lid
- Berichten: 102
- Lid geworden op: zo 10 dec, 2006 18:05
- Regio: - kies een regio
Re: Onno Kempink verkoopt een deel van zijn collectie
hallo beste mensen,
in de titel wordt Onno genoemd maar dat moet Anton zijn.
Zijn zoon Onno heeft een restauratiebedrijf en is gespecialiseerd in SAAB en heeft veel onderdelen voor de oudere types.
in de titel wordt Onno genoemd maar dat moet Anton zijn.
Zijn zoon Onno heeft een restauratiebedrijf en is gespecialiseerd in SAAB en heeft veel onderdelen voor de oudere types.
9-3X 2010 en diverse klassieke saabs
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 13061
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie
Dank voor de correctie. Heb de titel aangepast.
Keep on smiling!
-
veenaalt
- Donateur (7x)

- Berichten: 2067
- Lid geworden op: di 15 mar, 2005 17:56
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie
Ik zou zeggen bel hem op, maak een afspraak en deel het hier. Dan krijg je altijd wel een paar man bij elkaar.Tubbe schreef: ↑wo 16 okt, 2019 9:57Ben er nog nooit geweeest, zie dat het op afspraak is. Is het een idee om een forumuitje te organiseren voordat al het moois verspreid wordt? En wellicht weet iemand of de eigenaren zoiets zien zitten?
Jong geleerd .........
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 13061
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie
Er staan nog steeds fraaie klassieke Saabs te koop in het Saabmuseum van Anton Kempink:
https://saabmuseumforsale.nl/
https://saabmuseumforsale.nl/
Keep on smiling!
-
Gele aero
- Donateur (8x)

- Berichten: 7100
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie
Ik koop maar een paar eindejaarsloten extra! Wat een prachtige wagens. Nu maar hopen dat ik wat win de 31ste 
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
-
Rob2
- Geregistreerd lid
- Berichten: 30
- Lid geworden op: do 27 aug, 2009 9:24
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie
Als jij wint, en ik win ook iets
laat je dan die 96 voor mij staan a.u.b.
-
veenaalt
- Donateur (7x)

- Berichten: 2067
- Lid geworden op: di 15 mar, 2005 17:56
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie
Er zijn al een aantal autos verkocht heb ik begrepen.
De 95, 900 cabrio een 96 en de saab 006 hebben een andere eigenaar gekregen.
Maar er is nog genoeg!!
De 95, 900 cabrio een 96 en de saab 006 hebben een andere eigenaar gekregen.
Maar er is nog genoeg!!
Jong geleerd .........
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 13061
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: Anton Kempink verkoopt een deel van zijn collectie
Zijn er nog klassieke Saabs beschikbaar voor de verkoop?
Keep on smiling!