Toch nog Saab?
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Toch nog Saab?
Weet even niet of het onder het embargo topic hoort, maar hoe reeel is het nieuws van Nu.nl (http://www.nu.nl/auto/2817520/saab-deal ... ngman.html" onclick="window.open(this.href);return false;) dat Saab alsnog voort zou kunnen blijven bestaan en er auto's in Trolhattan gebouwd zouden worden? 9-5 licentie naar Spyker???
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: Toch nog Saab?
laat me raden dat zal vast bmw zijn die nog een keer het zelfde trucje als met mini wil uithalen rover hadden ze toen ook trek in
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
denk je dat Tanisha? Ik gok meer op die gasten uit India. Maar BMW zou wel beter passen. Kan Saab weer een echte premium car worden. Die ik dan helaas pas over een flink aantal jaren kan kopen 
-
tanisha
- Geregistreerd lid
als er sprake is van voortzetten van het merk saab en de 9-5ng door produceren kan je het de overname kandidaten uit opkomende economieën weg strepen
en was de nieuwe 9-3 niet erg toevallig met bmw motor
en GM betrekt zelfs techniek van bmw dus ook op dat vlak gaat het dan goed komen GM kan bmw om die redenen niet weigeren
of ik er geheel blij van wordt weet ik niet maar iets is beter dan niets
vooral het bmw imago staat mij tegen (rijden iets te veel patsers in)
en was de nieuwe 9-3 niet erg toevallig met bmw motor
en GM betrekt zelfs techniek van bmw dus ook op dat vlak gaat het dan goed komen GM kan bmw om die redenen niet weigeren
of ik er geheel blij van wordt weet ik niet maar iets is beter dan niets
vooral het bmw imago staat mij tegen (rijden iets te veel patsers in)
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Dat ben ik zeker met je eens, maar ze maken wel erg goeie auto's!
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
Hoe zat dat met iemand die in beide merken stuurt? Voordeel van de twijfel of preventief laten inslapen?
En die kwaliteit is ook maar relatief. Het standaardlijstje van de diesel 5 serie omvat al sinds 2004 de swirl flaps in het inlaatspruitstuk die los komen, compressor van de luchtvering die vastloopt, breuken in kabelboom tegen het dak zodat de afstandsbediening etc uitvalt en een roetfilter dat bij 200k vol is en slecht EUR 1500 kost om te vervangen... Oh, wacht. Ik vergeet bijna de waterafvoeren van het panoramadak. Die vervuilen dusdanig dat water door de hemel naar binnen komt en in de kofferbak wat electro modules onder water zet. Is ook bijna gratis te herstellen... De dealer wordt standaard de stealer genoemd.
Gelukkig niet uit ervaring maar van de diverse fora. Het stuurt geweldig en ik heb niet lang overwogen een 9-5 aan te schaffen in plaats
ik hoop dat een nieuwe eigenaar plannen heeft er echt iets vernieuwende mee te doen. Een volume merk met enkel elektrische auto's lijkt mij wat te vroeg. En BMW heeft daar toch recent het i merk of BMW i gelanceerd? Ik ben benieuwd en hoop op een iets beter "fully funded business plan". Of het nu BMW of een Indiër blijkt te zijn.
En die kwaliteit is ook maar relatief. Het standaardlijstje van de diesel 5 serie omvat al sinds 2004 de swirl flaps in het inlaatspruitstuk die los komen, compressor van de luchtvering die vastloopt, breuken in kabelboom tegen het dak zodat de afstandsbediening etc uitvalt en een roetfilter dat bij 200k vol is en slecht EUR 1500 kost om te vervangen... Oh, wacht. Ik vergeet bijna de waterafvoeren van het panoramadak. Die vervuilen dusdanig dat water door de hemel naar binnen komt en in de kofferbak wat electro modules onder water zet. Is ook bijna gratis te herstellen... De dealer wordt standaard de stealer genoemd.
Gelukkig niet uit ervaring maar van de diverse fora. Het stuurt geweldig en ik heb niet lang overwogen een 9-5 aan te schaffen in plaats
ik hoop dat een nieuwe eigenaar plannen heeft er echt iets vernieuwende mee te doen. Een volume merk met enkel elektrische auto's lijkt mij wat te vroeg. En BMW heeft daar toch recent het i merk of BMW i gelanceerd? Ik ben benieuwd en hoop op een iets beter "fully funded business plan". Of het nu BMW of een Indiër blijkt te zijn.
-
Hank Moody
- Geregistreerd lid
Er is de afgelopen maanden al zo gespeculeerd dat ik niet meer durf te hopen, maar het zou mooi zijn. BMW acht ik uitgesloten en ongewenst, SAABs met aandrijving op de verkeerde wielen (achter) lijkt mij een slecht plan voor een merk dat een van de pioniers was op het gebied van voorwielaandrijving.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
de mini heeft ook geen achterwiel aandrijving gekregen 
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
En zo probleemloos waren de Saabs (BS, 3.0 TiD) ook niet... Maar de ziel van een BMW in een Saab, dat kan echt niet! Ben ik het helemaal mee eens. Als er dan toch iets orientaals moet komen, doe mijn dan maar Subaru. Maar ik dream on 
-
Hank Moody
- Geregistreerd lid
Mini heeft inderdaad geen achterwielaandrijving gekregenen dat komt omdat deze in de basis nog door ROVER is ontwikkeld. BMW had niet de kwaliteit on know how in huis om dit zelf te doen. Anyway BMW SAAbs klingt mij als een gruwel, laat de boel dan maar gaan.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
blij te lezen dat ik niet de enigste met een saabaru afwijking ben
-
tanisha
- Geregistreerd lid
is niet helemaal waar de mini is op peugeot/citroen basis en is wel degelijk een 100% bmw ontwerp het rover ontwerp zag er gewoon niet uit en anders had er een honda onderstel onder gezetenHank Moody schreef:Mini heeft inderdaad geen achterwielaandrijving gekregenen dat komt omdat deze in de basis nog door ROVER is ontwikkeld. BMW had niet de kwaliteit on know how in huis om dit zelf te doen. Anyway BMW SAAbs klingt mij als een gruwel, laat de boel dan maar gaan.
want voor wie het nog kan herinneren honda en rover waren goede vriendjes tot bmw er bij kwam en dat deed rover de das om
-
gunar
- Geregistreerd lid
tanisha schreef: saabaru afwijking
Voor een logge hond, puppy is heel groot geworden (en dik
Dikke uitlaat onder een Bayern Mit Würst of onder een Strange Rover ....da's vlag halfstok op een baggerschuit. Het ziet er dan zo uit, beschaafd blijven en het toch ronduit zeggen in 1 woord: Hufteruitvoering
-
sb129h
- Donateur (2x)

Misschien is het marketingtechnisch slim als BMW een ander merk overneemt wat een compleet ander koperspubliek heeft doordat het zulke "andere" auto's bouwt.