Red "De laatste Saab" voor het Saabmuseum
-
marq101
- Geregistreerd lid
Red "De laatste Saab" voor het Saabmuseum
Zie dit Topic op Saabsunited :
http://www.saabsunited.com/saving-the-last-saab-9-3
Men wil de laatste Saab die van de band rolde voordat het bankroet werd uitgesproken behouden voor het Saabmuseum. Hij is speciaal voor Saabsunited gereserveerd maar er is wel geld nodig. Het is een witte 9-3 Griffin. Ik vind ook dat hij in het museum hoort dus heb ik net een donatie gedaan. Als je het initiatief wilt ondersteunen, nodig ik je hierbij uit hetzelfde te doen. Klik op de link voor meer info
http://www.saabsunited.com/saving-the-last-saab-9-3
Men wil de laatste Saab die van de band rolde voordat het bankroet werd uitgesproken behouden voor het Saabmuseum. Hij is speciaal voor Saabsunited gereserveerd maar er is wel geld nodig. Het is een witte 9-3 Griffin. Ik vind ook dat hij in het museum hoort dus heb ik net een donatie gedaan. Als je het initiatief wilt ondersteunen, nodig ik je hierbij uit hetzelfde te doen. Klik op de link voor meer info
-
gj900
- Donateur (9x)

Re: Red "De laatste Saab" voor het Saabmuseum
Waarom trekt de fam. Wallenberg dat bedrag niet uit de binnenzak? Zij zullen neem ik aan ook graag die 9-3 in het museum op willen nemen.
-
marq101
- Geregistreerd lid
De familie Wallenberg heeft het museum toch al gered via hun stichting? Don't kill the messenger Ik vind het gewoon een sympathiek idee. Wij kunnen zo blijven genieten en het idee dat er een (piep) klein stukje Saabmuseum 'van mij' is, vind ik gewoon leuk. Het hoeft niet. Je mag ook gewoon commentaar leveren zonder bij te dragen. Wel een beetje zuur hoor gj (-;
-
gj900
- Donateur (9x)

Begrijp me goed, ik keur het idee niet af, maar had verwacht dat zo'n auto automatisch in het museum zou verdwijnen zonder "hulp van buitenaf".
-
sb129h
- Donateur (2x)

Goeie actie hoor, de eerste Saab en de laatste Saab verenigd onder 1 dak.

-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik vind het een mooi initiatief en heb als Saabliefhebber in hart en nieren natuurlijk een bijdrage hiervoor over(gemaakt). Hoop dat het lukt. Bedankt voor het melden Marq101, anders was het mij ontgaan.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

Leuk, nu nog m'n handtekening er op...
groet
Marius
groet
Marius
-
wulf
- Geregistreerd lid
Ze denken dat het misschien de laatste Saab is. Jammer dat het zo'n gewone 9-3 is en niet een mooie Aero, 9-5 of cabrio. Staat er eignlijk een nieuwe 9-5 en 9-4X in het museum? En een "made in Trollhattan" cabrio? Dat zijn meer interessante modellen om geld in te steken.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

JUIST een "gewone" is leuk om te bewaren. Immers de aero's, verlaagde, gepimpte en getunede modellen zijn bij "iedereen" geliefd dus daar blijven er sowieso wel wat van over. Echter hoe vaak zie je nu een uitzonderlijk mooie 900i 8 klepper uit 1988 om maar wat te noemen. Juist, daar bedankt menigeen voor of het is een mooie basis om een T16 en dergelijke in te bouwen. Dat zijn en worden dus uiteindelijk de meest zeldzame auto's. Mede omdat er door de sloopregeling en belastingregelingen van de afgelopen jaren ontiegelijk veel zijn gesloopt. Daarom juist leuk als je zo'n exemplaar in het museum zet, dan kan men zien dat er nog meer wat dan full options aero turbo enzovoort
Zo'n auto als verde900 een tijdje geleden aanbood (misschien nog wel). Er staat al een 9-5 NG idd, een 9-4x (en 9-2x en 9-7x) weet ik niet.
-
sb129h
- Donateur (2x)

Er stonden een 9-2X en een 9-7X op de veilinglijst van het museum.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

oeps, ik sta nog niet op de lijst, volgende keer maar iets meer doneren
groet
Marius
groet
Marius
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Ik snap alle sentimenten niet. De curator heeft ongelofelijk veel geschonken aan het museum. Van 9-4 tot 9-5 NG Station en ook de conceptcar de Phoenix krijgen zij. GRATIS!
Ik moet zeggen dat ik steeds minder dat Saabunited geloof. Ik denk dat de oorzaak zeer eenvoudig gelegen is in het feit dat zij niet meer de juiste bronnen hebben. Keer op keer blijkt hun informatie uiteindelijk niet juist te zijn........ Trek zelf je conclusie maar!
Wat is overigens de laatste Saab? Er hangen er nu nog een hoop in de takels die helaas nooit afgebouwd zullen worden. Carrosserieen verdwijnen in de pers van een oud-ijzer boer. Tsja, ik geloof dat er gewoon een de laatste gemaakt wordt, of het is misschien de laatst volledige voor het failissement of de laatste die ANA afgebouwd heeft maar dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Ik heb zeer mijn vraagtekens bij dit verhaal.
Ik moet zeggen dat ik steeds minder dat Saabunited geloof. Ik denk dat de oorzaak zeer eenvoudig gelegen is in het feit dat zij niet meer de juiste bronnen hebben. Keer op keer blijkt hun informatie uiteindelijk niet juist te zijn........ Trek zelf je conclusie maar!
Wat is overigens de laatste Saab? Er hangen er nu nog een hoop in de takels die helaas nooit afgebouwd zullen worden. Carrosserieen verdwijnen in de pers van een oud-ijzer boer. Tsja, ik geloof dat er gewoon een de laatste gemaakt wordt, of het is misschien de laatst volledige voor het failissement of de laatste die ANA afgebouwd heeft maar dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Ik heb zeer mijn vraagtekens bij dit verhaal.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Dirk, ik deel je scepsis en ik ben het met je eens dat de curator zeer veel heeft geschonken aan het museum. Het is inderdaad lastig te bepalen wat de laatste Saab is. Ik denk dat er nog wel enkele (tientallen?) gemaakt zijn na deze, dus met een hoger chassisnummer. Echter dit is misschien de laatste Saab die volledig door de fabriek is afgebouwd? De aller aller laatste zal het inderdaad niet zijn, maar het lijkt mij leuk om één van de allerlaatsten in het museum te hebben, naast de door de curator geschonken 9-5NG en 9-4x. De 9-3 is immers ook een model dat tot het eind is gebleven en zelfs kort voor het faillissement nog een facelift onderging. Het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit of dit nu het aller aller laatste chassisnummer is dat ooit door de persen is gegaan. Er liggen vast ook nog wel losse carrosseriedelen die nog nog niet zijn samengebundeld tot een chassis met een nummer. Het is dus zoals je terecht opmerkt een definitie kwestie. Heb ook mijn twijfels bij het verhaal maar desalniettemin toch een (kleine) donatie gemaakt...
-
wulf
- Geregistreerd lid
Van wat ik er van begrijp wordt de auto eigendom van TimR en hij leent hem uit aan het museum. Erg leuk allemaal maar een beetje vreemde constructie. Wat gebeurt er met de auto als het museum het uiteindelijk toch niet haalt en gesloten word? Als TimR overlijdt? Het geld zou geschonken moeten worden aan het Saab museum en het museum gewoon die auto kopen. Een auto die gekocht wordt met donaties zou niet in het bezit moeten zijn van een prive persoon.
Ik zie nog steeds niet zo het belang in van de "laatste" Saab die gemaakt is. Zou toch liever iets van een Independence convertible "Made in Sweden" zien. Als iedereen mij daar een donatie voor stuurt, dan koop ik hem wel en zal beschikbaar stellen aan het museum.
Ik zie nog steeds niet zo het belang in van de "laatste" Saab die gemaakt is. Zou toch liever iets van een Independence convertible "Made in Sweden" zien. Als iedereen mij daar een donatie voor stuurt, dan koop ik hem wel en zal beschikbaar stellen aan het museum.
-
N2024
- Geregistreerd lid
Da`s echt een joviaal aanbod Wulf. Misschien wil je ook wel een 9-4 ter beschikking stellen?