GM op rand van faillisement?

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
edwardk
Geregistreerd lid

GM op rand van faillisement?

Bericht door edwardk » wo 22 feb, 2006 14:53

[url]ttp://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=29890[/url]Er wordt in dit artikel gesproken over een mogelijk faillisement van GM ?, en of uitstel van betaling.Misschien dat er iemand is die dit beter kan vertalen dan ik, want zo'n onderwerp moet je om het precies te weten wat er loos is goed vertalen.Maar dat er problemen zijn of aankomen is wel duidelijk.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 22 feb, 2006 14:56

we lezen dit toch elke maand? :wink:

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » wo 22 feb, 2006 15:08

Ja daar heb je gelijk in, maar eens is het ECHT zo ver en waar!,T'is niet de vraag OF maar WANNEER de boel in elkaar zakt.Het maakt het ook lastig als iedereen die denkt er wat van te weten maar wat roept, schrijft of zegt. :wink: Je zult het best wel met een korreltje zout kunnen nemen want als het echt ZO slecht gaat waren ze allang failliet geweest.Maar omdat Saab een deel is van GM blijft het voor de Saab liefhebber ook belangrijk met het oog op de toekomst van het merk, en of die er uberhaubt nog wel is.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 22 feb, 2006 15:23

ik maak me er niet al te veel zorgen om.. chapter 11 - ik zeg het aleen jaar.

Saab in de uitverkoop, aan 1 of andere Zweedse familie, of investeringsmij, hebben ze hun nationale trots van weleer weer terug want zij krommen ook vast hun tenen...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 22 feb, 2006 15:27

misschien heb je hier iets meer aan.. 2 weken oud, maar lijkt me niet minder valide..

http://money.cnn.com/magazines/fortune/ ... 0/8369111/

analisten verwachten na 2006 dat de stekker er wel eens (tijdelijk) uit kon gaan.

en wat de toekomst van SAAB binnen GM betreft is hier een interessante passage - die we ook zelf konden bedenken.. omtrent het bestaansrecht en de noodzaak daarvan binnen GM van SAAB...
Its product mix in the U.S., heavily weighted toward trucks, pickups, and SUVs, is on the wrong side of gas prices.
maw.. als men SAAB weg doet, slaat de balans NOG verder door naar de "verkeerde" produkten... het marktaandeel van GM in de VS is gedaald tot een "embarrasing" 26% MEDE doordat consumenten al die benzinevreters niet meer hoedt met OOK vor Amerikanen hoge benzineprijzen...

die wel hoog zullen blijven..

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » wo 22 feb, 2006 15:28

Heb het altijd al gek gevonden dat Saab niet meer in zweedse handen was, wie weet is dit het begin van de terugkeer?, zou geen slechte optie zijn.Er is al zo lang gezeik over, en ik houdt er nu over op, ik hoop er het beste van en we zien het wel, ik verander toch niets aan de situatie. kon ik het maar.
:wink: Ja Saab is binnen GM wel de milieu vriendelijkste om het zo maar te zeggen. :lol: :lol: :lol:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 22 feb, 2006 15:36

het is een mooie romantische gedachte om Saab weer los te hebben bij een of andere Wallenberg... maar zo'n constructie werkt niet meer in deze tijd.. de reden dat Saab naar een grotere moeder op zoek moest was toch wel duidelijk lijkt me... en die reden is niet opeens weg nu.

Rover is het uiteindelijk ook fataal geworden.

Ik denk dat GM er verstandig aan doet, door juist in te zien en te erkennen dat men in de VS economischer mobielen wil... en dat men JUIST Saab nu des te harder nodig heeft om premium in te zetten op het imago en historie dat het heeft. en die vroeger innovatie mbt economie JUIST ook in marketing meer te benadrukken.

de klant wil het OOK in de VS.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 22 feb, 2006 17:45

commentaar van een amerikaan op de'"nieuwe sonett of aero-x":

citaat :MuzX,
ok the old sonett wasnt a "sportscar" but it was a sporty car. it were quite fast aswell 0-60 in 12,5sec, just imagin the thrill of accellerating in such a small nimble car. i know these figure arent impressing by todays standard.
but with modern new turboV4 will be fun to drive and cheap to run. gasprices are sky high nowdays thats why we need smaller engines.
a car that runs 10km on 1 litre gas is very expensive, the price for a gallon(american)(3,8litre) of gas is somewhere around $5-$5.50.

give us a E85 V4 please! :wink: :lol:

ps Saab hoeft ook niet overgenomen te worden, de samenwerking tussen ford en volvo werkt toch ook zonder dat volvo overgenomen is. En het is ook een beetje de schuld van de zweedse regering want die heeft volvo op momenten wel oa fin. wat gesteund terwijl het Saab in de steek liet.En nu een beetje laat doet de regering dat bij Saab wel oa met het verbeteren van de infrastructuur tussen Gotenburg en Trollhattan.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 22 feb, 2006 19:22

de samenwerking tussen ford en volvo werkt toch ook zonder dat volvo overgenomen is.
Volvo heeft de personenwagen divisie de facto verkocht aan Ford Motor Corporation....

dus is volvo (personenwagens) wel degelijk overgenomen en is niet sprake van alleen maar amicale samenwerking

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 22 feb, 2006 19:35

jelger schreef:
de samenwerking tussen ford en volvo werkt toch ook zonder dat volvo overgenomen is.
Volvo heeft de personenwagen divisie de facto verkocht aan Ford Motor Corporation....

dus is volvo (personenwagens) wel degelijk overgenomen en is niet sprake van alleen maar amicale samenwerking
Erger nog, Volvo heeft geen reet meer te vertellen terwijl ze van de Premier Auto Groep by far de winstgevendste zijn....
Als iemand hiervan iets zou kunnen leren is het Ford maar in hun Amerikaanse stuitende arrogantie komen die (net als GM doet) hier wel even uitleggen hoe het nu toch moet.... :shock:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 22 feb, 2006 19:40

Wat ik een veeg teken vind, is dat GM dmv. met Chevrolet logo's beplakte Daewoos voet aan de grond te krijgen in Europa en nog wel aan de onderkant van de markt... komt op mij over als een rare sprong van een kat in het nauw.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 22 feb, 2006 23:26

nee hoor.. in de jaren 70 werden Opels ook van een badge voorzien met de naam Chevy - maar dan in de VS.

de laatste 10-15 jaar werd de suzuki swift als Chevy in de VS verkocht...

Vroeger verkocht Chevy etc hier nog wel eea aan ECHT Amerikaans spul.. maar die tijden zijn lang vervlogen dus moet de omzet ergens anders vandaan komen...

sonett
Geregistreerd lid

Bericht door sonett » wo 22 feb, 2006 23:37

jelger schreef:nee hoor.. in de jaren 70 werden Opels ook van een badge voorzien met de naam Chevy - maar dan in de VS.

de laatste 10-15 jaar werd de suzuki swift als Chevy in de VS verkocht...

Vroeger verkocht Chevy etc hier nog wel eea aan ECHT Amerikaans spul.. maar die tijden zijn lang vervlogen dus moet de omzet ergens anders vandaan komen...
En nu worden die Daewoo's is de US als Suzuki's verkocht
zo vindt een kat zijn eigen jong niet meer terug
:twisted:

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » ma 27 mar, 2006 15:16

Ik las een vergl. test met de nieuwe Brera 3.2 V6 en de Nissan 350 GT en de Maxda RX-8. Niet alleen komt de new kid in town als verreweg slechtste uit de test, maar in de nieuwe Alfa hebben ze niet een doorontwikkeling van de oude en altijd gewaardeerde Alfa V6 gestopt maar een GM motor :donot:

Slechte loopcultuur, pakt slecht op en verbruikt het meest. Is het oordeel. Ook bij Alfa verpesten de GM bean counters het. GM verdient het om belly up te gaan.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 05 apr, 2006 22:34

waxle schreef:Wat ik een veeg teken vind, is dat GM dmv. met Chevrolet logo's beplakte Daewoos voet aan de grond te krijgen in Europa en nog wel aan de onderkant van de markt... komt op mij over als een rare sprong van een kat in het nauw.
Mee eens. GM probeert gebruik te maken van de kracht van de merknaam Chevrolet. Maar het lijkt mij dat je op zo'n manier een naam ook kapot kan maken.

Plaats reactie