Bemoedigende brief van Beherman

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bemoedigende brief van Beherman

Bericht door Ronnes » vr 03 jun, 2011 12:21

Lag vandaag in de brievenbus:

Afbeelding

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Re: Bemoedigende brief van Beherman

Bericht door De900C-GAS » vr 03 jun, 2011 12:27

Wat een geweldige brief!! :applause:
Meneer J.P. Beherman: Mijn complimenten!! :bluethumb:

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 03 jun, 2011 16:06

Ik heb (nog) geen brief gehad :? .

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 03 jun, 2011 18:32

melle z schreef:Taalkundig valt er trouwens ook nog wel het één en ander op aan te merken.
Als taalfreak heb ik daar wel oren naar.
Vertel eens?

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 03 jun, 2011 18:40

Grappig dat ze niet de extra lening van Gemini van 30 mio vermelden, daar doet Beherman waarschijnlijk ook aan mee, wat die zit bij de groep welgestelde Belgen die achter Gemini zitten.
Steun uit Rusland, dat Vladimir eerst maar eens die centen voor de koop van Spyker Sportcars betaalt, verder vrome wensen tot aankoop van een aandeel maar dat is helaas nog steeds niet geheel goedgekeurd.
Overigens mochten taalpuristen menen dat er iets niet klopt, in Vlaanderen gelden soms andere regels dan in Nederland :lol:

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 03 jun, 2011 18:50

melle z schreef:Ten voorbeeld:
"Als [...] bedenking"- incongruente zin
Ik zie de fout niet...
"We weten [...] onzekerheid" -onmogelijke zin door bijzin
Klopt.
Langste alinea's bestaan uit één zin, kortste uit twee. Ik wil verder niet zeuren over komma's (wat mij opvalt, valt weinig anderen op waarschijnlijk), maar alleen melden dat het nu niet het meest soepel geschreven epistel is dat ik de laatste tijd onder ogen heb gehad.
Daar ben ik het mee eens.
Vooral die lange alinea is erg onduidelijk en is haast onmogelijk om na één keer lezen te snappen.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 03 jun, 2011 19:02

Ha ja, je hebt gelijk 8).
Terug naar de orde van de dag :P.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 03 jun, 2011 19:07

Ik vind het verbazingwekkend hoe communicatieafdelingen van bedrijven nog altijd zulke wanproducten weten te produceren. Dit kan toch niemand fatsoenlijk lezen? Zo moeilijk is het niet om op een manier te schrijven die meer dan 90% van de bevolking begrijpt. Zonder tweemaal te moeten lezen.

Verder wel netjes dat ze haar klanten informeren. Dat ze zonder die brief geen knip voor de neus waard zouden zijn, is een leuk gegeven. Maar het mag toch best gewaardeerd worden dat een bedrijf aan de verwachtingen voldoet? Zeker aangezien de voormalige importeur in Nederland dat niet zo vaak deed.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 03 jun, 2011 19:11

Geinig toch, beetje dollen over taal. Veeeeel interessanter dan dat briefje van Beherman.
Helemaal mee eens.
Alleen kunnen we daar beter een topic over openen.
Zoiets als dit oude topic: viewtopic.php?f=9&t=32589&hilit=taalpuristen&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

Er was nog ooit zo'n leuk topic, maar ik kan het niet meer vinden :? .

Ik heb soms zin om een ontvangen mail verbeterd terug te sturen naar degene die hem verzond :oops: .

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 03 jun, 2011 19:24

En af en toe een lading stront over je krijgen of weer maar eens mogen lezen dat het allemaal niet belangrijk is :P.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 03 jun, 2011 19:35

melle z schreef:Wellicht moeten ze mij eens bellen. :wink:
Gezien je bijdragen in het Saab/Spyker topic, zullen ze vast niet zo gauw bellen. De boodschap moet toch positief blijven :P

djairo
Geregistreerd lid

Bericht door djairo » vr 10 jun, 2011 11:58

Alles, maar ook alles wat er nu zogezegd positief over Saab in de wereld gestuurd word(al dan niet met taalfouten) is volgens mij enkel en alleen een doekje tegen het bloeden, naar mijn mening is het afgelopen met Saab.
Niemand koopt nog een wagen waarvan men weet dat het merk op sterven na dood is, ook de lease markt(waar het Saab gamma zich toe leent) neemt dit risico niet.
Spijtig, enkel die "good old 900 classic" zal de geschiedenis ingaan als de enige echte laatste Saab, want zeg nu zelf, al wat er naderhand nog gemaakt is is toch maar een flauw afkooksel( en van bedenkelijke kwaliteit zoals ik zelf kan ondervinden met mijn 9.5) van dat ééns zo eigenzinnig merk!!!

Frank

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » vr 10 jun, 2011 13:40

Maar dat weten we al 20 jaar..

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » vr 10 jun, 2011 16:50

Never give up, never give in...

Miguel93
Geregistreerd lid

Bericht door Miguel93 » do 16 jun, 2011 19:54

djairo schreef:Alles, maar ook alles wat er nu zogezegd positief over Saab in de wereld gestuurd word(al dan niet met taalfouten) is volgens mij enkel en alleen een doekje tegen het bloeden, naar mijn mening is het afgelopen met Saab.
Niemand koopt nog een wagen waarvan men weet dat het merk op sterven na dood is, ook de lease markt(waar het Saab gamma zich toe leent) neemt dit risico niet.
Spijtig, enkel die "good old 900 classic" zal de geschiedenis ingaan als de enige echte laatste Saab, want zeg nu zelf, al wat er naderhand nog gemaakt is is toch maar een flauw afkooksel( en van bedenkelijke kwaliteit zoals ik zelf kan ondervinden met mijn 9.5) van dat ééns zo eigenzinnig merk!!!

Frank

Ik heb er toch een nieuwe gekocht, sinds de onafhankelijkheid....
Net om mijn geliefkoosde merk te steunen! En alles wat GM gedaan heeft, kon men nu toch niet ongedaan maken op één jaar tijd?

Plaats reactie