Ruud schreef:
Iedereen doet alsof hij of zij er iets vanaf weet.
Opinions are like assholes: everyone has one
Ruud schreef:
Leg eens uit wat de meerwaarde van de Gripen tegenover de JSF is, behalve de lagere aanschafprijs?
* Geld blijft in Europa, ipv dat het direct naar de wapenlobby van de VS gaat;
* De JSF is al meerdere keren uit de klauwen gelopen. Op school heb ik geleerd: afschieten dat project;
* Het feit (zie eerdere posts) dat de politiek elleboog-diep in de wapenmaterie zit;
* De JSF is een aanvals-vliegtuig. Naar mijn mening moeten we niet bezig zijn met aanvallen, maar puur verdedigen. De Zweden zitten nog niet zo ver er naast;
* ROI (cq: het terugverdienen door de NL Industrie) is (naar mijn weten) nog lang niet gewaarborgd. Was het wel, maar *IS* het niet meer.
Ruud schreef:
In jouw stukje voel ik namelijk meer een anti-VS gevoel dan een doordachte reden, want ook al deel je dezelfde vliegtuigen met de VS, wil dit wil niet zeggen dat ons leger hetzelfde acteert.
Feit is wel dat we regelmatig zij-aan-zij te vinden zijn. Voor een land wat zo klein is neig ik er naar om te zeggen dat we iets meer pro-Europa mogen zijn (ook een punt om de Gripen te kopen), en niet constant als schoothondjes achter de VS aan hoeven te lopen.
Anders gezegd: waarom komt er geen parlementaire enquete inzake Irak?
(ik ben inderdaad redelijk "anti-Amerika". Beter gezegd: "Anti-Bush", de helft van de Amerikanen zat niet op Irak te wachten [Bron: Amerikanen zijn niet gek])
*edit: zat niet op Amerika => zat niet op Irak te wachten