En daar gaan we weer.... blij dat ik niet bij GM werk...

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Moppersmurf
Geregistreerd lid

Re: En daar gaan we weer.... blij dat ik niet bij GM werk...

Bericht door Moppersmurf » di 26 okt, 2004 18:41

Het lijkt me dat de Japanners aan een 2e opmars begonnen zijn in de automotive. En de Koreanen doen het goed, al zit dat aan de onderkant van de markt. In ieder geval is duidelijk dat de Europeese merken opnieuw toe zijn aan een afslankdieet.
Zelf heb ik wel iets met Honda...wordt m.i. flink onderschat. Een test in Autoweek, de BMW 320d t.o.v. de Accord 2.2cdti sprak boekdelen.
Moppersmurf

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 26 okt, 2004 19:58

Moppersmurf schreef:Het lijkt me dat de Japanners aan een 2e opmars begonnen zijn in de automotive
Japanners zijn qua betrouwbaarheid al die tijd zeer constant geweest, Duitsers die
spreekwoordelijk betrouwbaar hadden moeten zijn waren dat bepaald niet.
Moppersmurf schreef:Zelf heb ik wel iets met Honda...wordt m.i. flink onderschat. Een test in Autoweek, de BMW 320d t.o.v. de Accord 2.2cdti sprak boekdelen
Daar zit dus nu de tegenstrijdigheid, een Honda is dus in de praktijk minder makkelijk
in te ruilen als een Bmw.

Vorticity
Geregistreerd lid

Bericht door Vorticity » di 26 okt, 2004 20:58

Moppersmurf schreef: Zelf heb ik wel iets met Honda...wordt m.i. flink onderschat. Een test in Autoweek, de BMW 320d t.o.v. de Accord 2.2cdti sprak boekdelen.
Moppersmurf
Er wordt beweerd dat de 2.2 cdti de beste dieselmotor ter wereld is, als het gaat om souplesse en stilte. En dan te bedenken dat dit de eerste dieselmotor van Honda is. Dat moeten dan toch wel geniale mensen zijn daar bij Honda!

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 27 okt, 2004 11:37

mezzahiri schreef:Er wordt beweerd dat de 2.2 cdti de beste dieselmotor ter wereld is, als het gaat om souplesse en stilte. En dan te bedenken dat dit de eerste dieselmotor van Honda is. Dat moeten dan toch wel geniale mensen zijn daar bij Honda!
ze hebben er ook de tijd wel voor gehad

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 27 okt, 2004 13:04

mezzahiri schreef:Er wordt beweerd dat de 2.2 cdti de beste dieselmotor ter wereld is, als het gaat om souplesse en stilte. En dan te bedenken dat dit de eerste dieselmotor van Honda is. Dat moeten dan toch wel geniale mensen zijn daar bij Honda!
De beste dieselmotor ter wereld? en dat kun je (men) nu al zeggen?
Misschien is het de stilste of de zuinigste, maar na een jaar of 10 weet volgens mij pas of het de beste is.
Net als het predikaat "auto van het jaar" dat is zeker geen garantie dat het ook echt wat is.

Vorticity
Geregistreerd lid

Bericht door Vorticity » wo 27 okt, 2004 17:40

verde900 schreef: De beste dieselmotor ter wereld? en dat kun je (men) nu al zeggen?
Misschien is het de stilste of de zuinigste, maar na een jaar of 10 weet volgens mij pas of het de beste is.
Net als het predikaat "auto van het jaar" dat is zeker geen garantie dat het ook echt wat is.
Dat is wel een triviaal antwoord.

Natuurlijk is het relatief gezien de beste diesel qua stilte en verbruik. Maar daar hoeven we toch ook niet over te discussieren? Het is namelijk niet een controversieel onderwerp...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 27 okt, 2004 17:57

Ok, jij gelijk!

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » vr 10 dec, 2004 13:36

En we gaan rustig verder:

http://www.automotive-online.nl/nieuws.asp?ID=2062

Opel-akkoord: 12.000 banen weg 10-12-2004
General Motors Europe en vertegenwoordigers van de werknemers zijn het met elkaar eens geworden over een herstructurering van de activiteiten van GM in Europa (Opel/Vauxhall, Saab). Doel is de kosten op jaarbasis structureel met 500 miljoen euro te verlagen. Hierbij zullen tot twaalfduizend banen verloren gaan. Met tienduizend banen neemt Duitsland de zwaarste last op zijn schouders, de overige tweeduizend worden verdeeld over België, Spanje, Zweden en het Verenigd Koninkrijk. Het management wordt niet gespaard: op dat niveau wordt vijftien procent van de banen geschrapt.
Het besparingsprogramma heeft een looptijd van twee jaar, maar het grootste deel van de ingrepen zal in 2005 geschieden.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 10 dec, 2004 13:40

Maar dat betekent dus dat Trollhattan enigszins gespaard zal blijven. Relatief goed nieuws voor Saab.

Moppersmurf
Geregistreerd lid

Bericht door Moppersmurf » vr 10 dec, 2004 19:58

Dat klopt. Saab blijft relatief buiten schot. Maar heeft wel de technische top moeten inleveren, en het designcentrum. Hoe dan ook: Saab en Opel gaan meer op elkaar lijken.
Moppersmurf

bas.kuijpers
Geregistreerd lid

Bericht door bas.kuijpers » za 11 dec, 2004 14:18

Heb gisteren op de Duitse TV gehoord dat er mogelijk nog meer ontslagen moeten gaan vallen dan de 12.000 die tot nu toe zijn bekend gemaakt...

Plaats reactie