9-1 wellicht niet... AeroX misschien wel...

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » zo 31 jan, 2010 0:04

portengen schreef:Daarnaast is de 9-4x al een mini-SUV voor de amerikaanse markt,
Alleen voor de Amerikaanse markt? Hallo jongens, wakker worden! Die auto kan verkocht worden in alle Europese landen waar men bergen en 's winters de nodige sneeuw heeft en dat zijn er meer dan je denkt vanuit de platte Nederlandse optiek.

Alex

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » zo 31 jan, 2010 0:09

Nodig jullie uit om even het Belgische wegennet te komen proberen na de sneeuwval van de laatste weken. We hebben hier meer kraters dan op de maan.

Volgens mij is het een complot om de productie van de 9-4x in Antwerpen te krijgen.

grippen
Geregistreerd lid

Bericht door grippen » zo 31 jan, 2010 0:22

ik had net een leuk stukje op. om over niks te lulle gezet. over belgie en de nieuwe 9-4X.

ze hebben bij ons al wel 2 keer opnieuw geasvalteert.
over een week of 4 dab gaan ze alles nog een keer doen.

en over 8weken nog een keer.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » zo 31 jan, 2010 16:17

even :offtopic: belgen schijnen gewoon geen kaas gegeten te hebben van wegen asfalteren!

de meeste snelwegen in België hebben meer weg van een bospad zo ligt het er mooi in zo zitten er weer diepen sporen in dat het niet normaal is om dan over kuilen en gaten nog maar te zwijgen!

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 31 jan, 2010 16:35

gudmundje schreef:Nodig jullie uit om even het Belgische wegennet te komen proberen na de sneeuwval van de laatste weken. We hebben hier meer kraters dan op de maan.
Ik dacht dat alleen ZOAB daar last van had...

Asfaltrocker
Geregistreerd lid

Bericht door Asfaltrocker » zo 31 jan, 2010 17:29

tanisha schreef:even :offtopic: belgen schijnen gewoon geen kaas gegeten te hebben van wegen asfalteren!

de meeste snelwegen in België hebben meer weg van een bospad zo ligt het er mooi in zo zitten er weer diepen sporen in dat het niet normaal is om dan over kuilen en gaten nog maar te zwijgen!
ik wil hier effe op in haken.
de belse regering had een klein bedrijf gevonden uit de grens streek die wel groot wilde worden in belgie,met name asfalteren.
die kreeg de klus en die heeft asfalt van zeer slechte kwaliteit geleverd.
dat na jaren los aan het laten was.werd door de kou alleen maar versnelt.
de hoofd regels zijn bij asfalt teren.niet met zware regen val.niet onder 5 graden en moet goed geveegd zijn voor nieuwe top laag op kan en mag.
tegenwoordig moet alles snel klaar.dus gevolg is zeer slechte kwaliteit van het asfalt laag zoab.je kunt het ook zo zien,
als je beton aan maakt met de juiste hoeveelheid water is het goed,doe je teveel water bij,zou je zeggen kan geen kwaad ,in zoverre mee eens
maar beton is toch slechter kwaliteit (bij test) dan je oog ziet zo is dat ook met het asfalt het niet zichtbare gebreken.

Asfaltrocker
Geregistreerd lid

Bericht door Asfaltrocker » zo 31 jan, 2010 17:34

en dat bedrijf gebruikte ook het oude asfalt
dat weer werd gesmolten.
dat kan niet voor snelwegen gebruikt worden maar voor fiets paden.
dit bedrijf heeft dat dus wel gedaan resultaat
maan kraters op de snelweg
dit was 20 geleden of langer gebeurd en dat bedrijf zou het onderhoud ook doen...maar is inmiddels met noorde zon vertrokken...

Asfaltrocker
Geregistreerd lid

Bericht door Asfaltrocker » zo 31 jan, 2010 17:35

backt to topic

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 01 feb, 2010 2:03

@Asfaltrocker

ben je toevallig chauffeur op een kipper en je rijd zeker ook af en toe met een mixer :D

ik rij voor worktrans en soms ook op een mixer maar ook veel internationaal en stoor mij vaak aan de slechte wegen in België

brammelo
Geregistreerd lid

Bericht door brammelo » ma 01 feb, 2010 21:25

Als Belg kan ik het alleen maar bevestigen. Veruit het drukste wegennet in Europa, te lage eisen bij de aanleg, en slechte controle op de uitvoering. Dan gaat het al eens sneller mis. Ik ben altijd blij als ik in Nederland ben (behalve dan tussen Rotterdam en Den Haag, dat is nogal op en neer - maar wel glad).

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 01 feb, 2010 21:44

tanisha schreef: en stoor mij vaak aan de slechte wegen in België
vind ze wanneer ze s'zomers iets beter zijn dan op dit moment in Nederland ook niet best.

benny1
Geregistreerd lid

Bericht door benny1 » di 02 feb, 2010 21:23

Spyker-topman gelooft in retroSaab

Volkswagen kwam met de reïncarnatie van zijn Kever, BMW stak de oude Mini in een nieuw jasje en Fiat deed hetzelfde met zijn legendarische 500. Spyker-topman Victor Muller, de kersverse eigenaar van het Zweedse Saab, wil min of meer hetzelfde foefje uithalen met de iconische Saab 92 uit de jaren vijftig.

(belga) - 'Het zou een Saab 92-achtige auto moeten worden. Zo'n mooie kleine druppelvormige auto volgepakt met hybride technologie. Een supergroene kleine instap-Saab, maar wel een echte Saab', zei Muller dinsdag. Of en wanneer het nieuwe kleintje, genaamd '9-1' er gaat komen, is nog onzeker.

Saab onderzoekt eerst of er een markt voor is en hoe het gefinancierd kan worden.

'We zullen kijken of de sterke groei van de vraag naar kleinere auto's zich doorzet. Wij denken van wel', aldus Muller. Tegelijkertijd gaat de onderneming onderzoeken hoe de ontwikkeling en productie van de 'retro-Saab' gefinancierd kunnen worden.

'Als Saab beter gaat dan we denken heb je dat misschien helemaal niet nodig. En als het niet zo goed gaat, besluiten we misschien om het helemaal niet te doen. Het is alleen nog maar een plan, maar wel een plan waar ik sterk in geloof', aldus de topman. Hoeveel geld ermee gemoeid zal zijn, kon Muller nog niet zeggen.

Twee decennia onder regie van GM kwam het imago van het merk Saab niet ten goede. Muller wil het merk zijn exclusiviteit teruggeven en sluit niet uit dat de prijzen van Saabs straks omhooggaan

benny1
Geregistreerd lid

Bericht door benny1 » di 02 feb, 2010 21:25

dubbel

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 02 feb, 2010 23:15

Oh hemel... ik had gehoopt dat men bij SAAB na GM niet langer geleid zou worden door het enorme me-too gehalte bij het ontwikkelen van nieuwe producten. :roll:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 02 feb, 2010 23:19

retro is onSaab, en eerder een vorm van meelopen met een trend, dan eigenzinnig boven een trend willen staan.

Jammer dat VM dat nou net niet lijkt te snappen.

Een instapSaab met moderne technologie is zeker toe te juichen, maar alsjeblieft zonder retrodesignDNA, maar met eigenzinnig nieuw SaabdesignDNA. Laat een goede designer aan de haal gaan met een vleugeldoorsnede en het hoeft echt geen retro te worden.

Plaats reactie