... en opeens, op het oude pand van Saab Janse...

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » ma 09 mar, 2009 1:01

Wel,

Gezien de grootte van Apeldoorn, het (momenteel Saab-dealerloze) verzorgingsgebied en het relatief grote aantal Saabs dat er rondrijdt, moet het wel kans van slagen hebben!

Het is vooral de verkoop van auto's die momenteel heel slecht gaat; mensen blijven liever een tijdje doorrijden. En daar heb je met je Saab natuurlijk een hele beste aan: astronomische kilometrages zijn mogelijk! Maar dan wel met goed onderhoud!

Mijn 9-3 gaat volgende week voor een onderhoudsbeurt naar Utrecht (of all places!) en dat komt alleen maar zo uit, omdat mijn vrouw toevallig iedere ochtend en avond langs die dealer rijdt! Maar ik baal er wel van. Ik wil kunnen overleggen over mijn auto met mensen die ik ken! En zover ik het begrepen heb, lopen er straks weer bekende gezichten in de werkplaats. Mooi zo!

En als topicstarter heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vragen:
- wordt dit initiatief ondersteund door de importeur?
- waarom worden we als klant niet op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen?

Menno

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 09 mar, 2009 8:39

MVR ik zou zeggen waag er een mailtje aan naar de importeur. Die kunnen je vast beter van antwoord voorzien als de mensen hier op het forum. Ik ben ook wel benieuwd hoe en wat.
Ik denk wel dat de importeur of enkele van haar medewerkers hier meelezen. Maar ze zullen vast niet officieel melding maken van diverse zaken via dit forum. (Alhoewel ik dat ook een gemiste kans zou vinden.)

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » ma 09 mar, 2009 17:18

Maar ze zullen vast niet officieel melding maken van diverse zaken via dit forum. (Alhoewel ik dat ook een gemiste kans zou vinden.)
Ik ben blij dat je er zo over denkt. En ik heb gisterenavond idd gezocht naar het emailadres van de importeur. Het was al laat en daarom kwam ik niet veel verder dan saab.nl. En dat schoot niet op: een standaardformulier... Misschien moet ik eens verder zoeken.

Vanmorgen heb ik met een oude bekende gesproken: een oud-werknemer van Janse annex nieuwe werknemer van Saab Apeldoorn. Hij was positief over de inbreng van de importeur. Ik mag dus aannemen dat dit allemaal met steun van de importeur gebeurt.

Menno

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 09 mar, 2009 17:38

Lijkt mij een eerste vereiste voor een optimale exploitatie, ondanks alle Europese regels is het voeren van een merk als Saab zonder medewerking van de officiëlle importeur vrijwel niet mogelijk. Al was het maar om de garanties af te wikkelen en de juiste vaak stille modificaties door te kunnen voeren en te verrekenen. Ook Hirsch- software tuningen vereisen een officiëlle verbinding met de computer van de importeur.
Het geeft je bedrijf ook de juiste status die past bij een premium merk dat Saab toch wilt uitstralen.

Tarantino
Geregistreerd lid

Bericht door Tarantino » ma 09 mar, 2009 19:23

Vandaag een stukje in de Stentor (Apeldoornse Courant), niet veel nieuws, maar wel positieve dat de media ook bij een nieuwe start (lees: nieuwe bedrijf) aandacht besteed.

APELDOORN - Een doorstart is het niet, maar een totaal nieuw bedrijf.

In het oude pand van Janse Premium Cars aan de Sleutelbloemstraat gaan op 1 april de deuren open van Saab Apeldoorn.

Janse Premium Cars, met hoofdvestiging op Apeldoorn-Noord en bedrijven in Deventer en Zwolle, ging failliet en de voorraad werd online geveild. Curator Reinier Quint slaagde er niet in een doorstart te realiseren. ,,Sinds november is het stil gebleven'', zegt Quint.

Bedrijfsleider Fernand Andringa pakt de draad nu weer op. Het pand aan de Sleutelbloemstraat waarin zijn vorige baas Ad Janse lange tijd het Saab-dealerschap had stond nog leeg, sinds Janse zijn Seat- en Saab-activiteiten had samengebracht op de Autoboulevard. ,,Ik had zeven jaar met mijn team in dat pand gewerkt'', zegt Andringa, ,,en vind dat een goede plaats om een frisse start te maken met een deel van mijn oude crew.''

Dat is mogelijk doordat Ruud Blokhuis (bedrijfseconoom en directeur bij het Zwolse architecten- en ingenieursbureau BDG) zich als investeerder aan het nieuwe bedrijf verbindt. Hoewel het bedrijf formeel nog van start moet gaan, is volgens het tweetal de eerste nieuwe Saab al weer verkocht.

Omdat de verkoop van nieuwe auto's momenteel zwaar onder druk staat, leunt de bedrijfsvoering van het nieuwe bedrijf daar niet al te sterk op. ,,Er worden minder nieuwe auto's verkocht, maar we blijven wel doorrijden'', zegt Andringa. ,,Voor onderhoud moeten mensen ergens terecht. De aftersales wordt dan ook de basis van het bedrijf, dat we met vijf man beginnen.''

,,Van de verkoop van nieuwe auto's zijn we niet afhankelijk. Die zal echter na verloop van tijd weer op gang komen.''

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 09 mar, 2009 22:05

MvR schreef:Vanmorgen heb ik met een oude bekende gesproken: een oud-werknemer van Janse annex nieuwe werknemer van Saab Apeldoorn. Hij was positief over de inbreng van de importeur. Ik mag dus aannemen dat dit allemaal met steun van de importeur gebeurt.

Menno
jij ook al vanmorgen Menno. Ik was bij kleiboer. En zag ze klussen. ben even wezen buurten zoals dat heet.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » ma 09 mar, 2009 22:22

jij ook al vanmorgen Menno
Yep, ik fietste er langs, op weg naar mijn werk. En idd: licht in de hal en mensen aan het klussen. Er stapte een bekende uit zijn auto (geen namen noemen op een openbaar forum) en we kwamen aan de praat.

Er staat zelfs al weer een 9-5 in de showroom :D Ik ben blij dat het er weer bedrijvig uitziet.

Ik sprak met een collega (Saab 9-3 Cabrio en medeforummer) over de hele situatie. Hij vertelde dat in zijn directe omgeving mede-Saabrijders heel blij zijn met de situatie. We kwamen tot de conclusie: voor onderhoud naar Hengelo of Lochem is voor veel mensen niet onoverkomelijk, maar wekt(e) wel irritatie.

Menno

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 09 mar, 2009 22:28

Ben erg blij om te horen dat er weer een Saab dealer in Apeldoorn komt. Ben wel bang dat eea wat lang heeft geduurd, waardoor veel mensen inmiddels al goede alternatieven hebben gevonden, waaronder ondergetekende*. Maar niets is ze misgund en ik wens ze alle succes toe, ga er wellicht binnenkort nog maar eens een keer koffie drinken, effe kijken of het nog net zo gezellig is als in de tijd van Janse.

Greetz

Dennis

* eea heeft er deels mee te maken dat ik niet meer in Apeldoorn werk en voor het faillisement al voornemens was naar Gé Kamphuis (toen ook Janse) in Deventer te gaan, onlangs daar naar volle tevredenheid voor een beurt geweest. Bleef voorheen wel bij Janse in Apeldoorn komen, voornamelijk vanwege enkele mensen aldaar (1 er van komt er niet meer terug iig)

Tarantino
Geregistreerd lid

Bericht door Tarantino » di 10 mar, 2009 17:59

Ik denk dat dit wel los loopt Dennis. Apeldoornse Saab rijders die nu voor een beurt bij bv Gol zijn geweest komen vanzelf weer terug. Is niet echt makkelijk om je auto een beurt buiten de plaats te laten geven. Al helemaal geen grote beurt (kan je niet even op wachten). Ik spreek uit ervaring, mijn auto heb ik gekocht bij een dealer in Arnhem. Ik kom er elke dag langs naar m'n werk, en zelfs dan is het inplannen van een beurt niet makkelijk.
Ik wil de Apeldoornse Saab rijders (meelezende lease rijders...?)dan ook aangeven, geef Saab Apeldoorn een kans, en plan de volgende beurt bij hen in :lol: !

Nee, ik heb helaas geen aandelen van Saab Apeldoorn :roll: !

Flagg
Geregistreerd lid

Bericht door Flagg » di 10 mar, 2009 19:10

Dilemma, 110000 km beurt net laten doen in Barneveld, en dat beviel uitstekend, dus ik ben loyaal genoeg om daar te blijven. toch een gratis leenauto, dus iets grotrere afstand is niet zo'n punt.

Volledige 110.000 km beurt met 3 spanrollen en multiriem, carterventilatie modificatie en alles wat dicht zat uiteraard vervangen . (alles zat al volledig dicht nog geen BS gelukkig) een nieuwe badge op de motorkap en een een niet afgemelde radio via vin# toch aangemeld. en we waren 711€ kwijt.

Dat vind ik gewoon netjes, geen idee of het goedkooop is, maar ik heb wel het gevoel dat het goed gebeurd is, en das ook wat waard.

Tarantino
Geregistreerd lid

Bericht door Tarantino » di 10 mar, 2009 20:10

Hey Flagg, je nieuwe auto bevalt goed hé?
Wat betreft jou beurt heb je gelijk. Haaima staat goed bekent en de leenauto die je gekregen hebt is top. Kunnen veel bedrijven een voorbeeld aannemen. Goed te horen dat jou ervaring ook positief is. Bedrag van de beurt is toch ook redelijk, gezien de werkzaamheden?
Maar er zijn toch mensen die liever naar de dealer gaan (bv m'n vrouw :? ) of moeten (van baas/lease maatschappij). Daarnaast is het naar Barneveld toch weer een half uur heen en een half uur terug :cry: .

Arnold SB
Geregistreerd lid

Bericht door Arnold SB » wo 11 mar, 2009 12:37

retorische vraag: wat is er nou mooier dan met je Saab een half uur heen te rijden naar Barneveld en met een leen Saab weer terug te gaan?
Ik vind het prachtige service en ben altijd benieuwd wat ik mee krijg.

Flagg
Geregistreerd lid

Bericht door Flagg » wo 11 mar, 2009 18:03

Tarantino schreef:Hey Flagg, je nieuwe auto bevalt goed hé?
Wat betreft jou beurt heb je gelijk. Haaima staat goed bekent en de leenauto die je gekregen hebt is top. Kunnen veel bedrijven een voorbeeld aannemen. Goed te horen dat jou ervaring ook positief is. Bedrag van de beurt is toch ook redelijk, gezien de werkzaamheden?
Maar er zijn toch mensen die liever naar de dealer gaan (bv m'n vrouw :? ) of moeten (van baas/lease maatschappij). Daarnaast is het naar Barneveld toch weer een half uur heen en een half uur terug :cry: .
[offtopic]

Yep bevalt uitstekend. Ik rijd er alleen veel te weinig in. :lol: Bedrag is inderdaad niets mis mee, ik gun iedere (eerlijke) ondernemer zijn winst en zolang ik mij niet getilt voel ben ik tevreden. En ben ook heel loyaal wat dat betreft.

En dat half uurtje heen naar Barneveld binnendoor is pure ontspanning. En kreeg een 9000 mee en dat was jeugdsentiment, vriend van mij had vroeger een Saab 9000 2.3t Aero en toen is het Saabzaadje geplant. ;)

Maar ik hoop zeker dat het hem gaat lukken in Apeldoorn en dat we een Saabdealer krijgen die zich onderscheid van veel andere dealers (willekeurig welk merk) door ook vriendelijk te zijn als je niet iedere 2 jaar een nieuwe Saab komt ophalen. ;) Ik zal er vast nog wel eens komen.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 12 mar, 2009 14:34

Zojuist een brief in de bus van de importeur waarin alles wat hier de afgelopen week al is geschreven ook nog eens wordt bevestigd: een nieuwe dealer in Apeldoorn.

Vanaf deze plaats: veel succes en ik ga er in ieder geval naar toe met de intentie om (nieuwe) klant te worden.

Menno

Tarantino
Geregistreerd lid

Bericht door Tarantino » do 12 mar, 2009 20:20

@Arnold, wat er mooier is? 40 minuten rondtoeren en dan richting de sleutelbloemstraat :roll: ....? Maar zonder gekheid, ieder zijn meug. Ik heb mijn huidige auto ook niet in Apeldoorn gekocht. Je moet heen gaan waar je een goed gevoel bij hebt :lol: .

@Flagg, idd, ze moeten zich onderscheiden tov van andere dealers. Zeker nu in deze periode. Vriendelijkheid, service, kwaliteit en afspraken nakomen moeten toch de troeven zijn.
Jammer dat je zo weinig kan genieten van je auto :cry: !

Plaats reactie