Toch nog Saab?

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
gunar
Geregistreerd lid

Re: Toch nog Saab?

Bericht door gunar » do 24 mei, 2012 23:08

Bezemwagen schreef:
Arbilen schreef: Laat je misschien wat minder leiden door marketeers. Enfin, doe lekker wat je zelf wil :O:

Nb. Subaru's zijn ook leuke auto's. Die four wheel drive systemen zijn geweldig om mee te rijden. En gelukkig zijn die blauwe impreza's met goudkleurige velgen geen petjesauto's :)
:bluethumb: :fight_twak: Raak, een voltreffer. De spijker op zijn kop gemept. Wees ? Wees jezelf en laat die marketeers zichzelf die enquetes afnemen - kost u maar 7 minuten dit belletje/bestandje/aan de deur (7 minuten = een dik half uur van mijn leven afnemen. Wat is uw schoenmaat, haring met of zonder uitjes, zijn er gezinsleden met schaafwonden, blauwe plekken, eelt, likdoorns, wratten, anorexia ? Welke producten koopt u daarvoor ? Helpen ze u ook niet ? Neemt u weleens iets mee in uw bigshoppertas langs de kassa zonder scannen ? Leeft uw grootmoeder nog ? Zoja heeft zij in haar jeugd voetklachten gehad ? Viert u nog moederdag bij haar ? Komt u überhaupt nog op bezoek in haar verpleeghuis ? Woensdag gehaktdag of weer een diepvriespizza ? ..... stop ! dit kost mij 1,5 uur van mijn leven. En wie zit er op te wachten ? Ik niet :evil:

Zag vanavond nog een petje ! Herstel een zonneklep waarmee men met respect zich kan tooien en vertonen op de tennisbaan en in de sabrio (hield zich in de plooi toch ik langsraasde en agressief claxonneerde. Zeer verstandig, keep distance met distinctie !

Ja wordt hier ook zeer gesmaakt ! Blauwe impreza's met goudkleurige velgen :D Mooi geluid erin. Mag wat kosten een geluidsinstallatie :o .
Prima wagen, personenauto en toch 4wheel. Wat een gang zit daar in bergop, over een koeienpad in Zwitserland. Stevige koets. Rammen van stenen, muurtjes langs een bergpad. Geeft in het geheel niet. Beetje roest, kwasten en het kan nog jaren mee. Reclamefolders voor nieuwe auto's ? Kan voor jaren direct in de kattenbak ! Goed dat er marketing bestaat. :P Scheelt me weer uren van naar een dierenwinkel gaan. Al zijn het aardige knullen, de Petshopboys :headphones:

De voortuin. Het is dat er geen dikke boom in stond ! Niettemin is die BMW aanzienlijk beschadigd. Met banden uitbalanceren zal die niet alweer de weg op kunnen. Wat wel ? Shredderen. Definitief komaf mee maken. Hopelijk wordt het verzekeringsgebeuren geen jarenlange touwtrekkerij. Het bestrijden van gezochte argumenten louter aangevoerd om te traineren: Dat het niet de schuld was van die BMW dat hij geen 30 km reed omdat het verkeersbord maar 1x aan het begin van de wijk was geplaatst, zonder herhalingsborden omdat de overheid !!! daarop bezuinigd. En bij het inrijden van de wijk was die BMW net op zijn navigatie aan het letten. Van ben ik hier wel goed bezig. Aandacht voor 2 dingen tegelijk, dat trekt niemand, ja sorry ! Daartegenover zal de verzekeringsmaatschappij van onze forummer het varkentje wel even wassen ! Wel zo prettig omdat deze verzekeraar namens hem zal optreden. Voorkomt het zelf contact met die BMW gast moeten arrangeren. En verwacht dan ook maar geen gewenst gedrag, coöperatieve instelling. Wel grote kans op niet reageren, intimidatie.

Petje wel/niet. BMW, Audi, Saab. Generalisatie is onbestaande. Wat het verschil tussen mensen maakt is geweten. De gewetenlozen zitten nergens mee (logischerwijze !). Zullen niet aankomen met een bloemetje voor in de voortuin. Niks, een nihilistische onverzekerde kale kip ;-(+

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » do 24 mei, 2012 23:31

Berijder was een 21 jarige dronken en drugsgebruikende op verlof uit een PI zijnde jongeman van Iraanse afkomst die direct na het ongeval wegspurte. Zijn bijrijder wilde zijn vrind helpen door te verklaren dat hij reed. Maar daar was ik het dan weer niet mee eens. Berijder was op die bewuste dag jarig en een weekendje vrij van zijn detentieadres. Auto van de moeder van zijn vriend meepikken. Met 130km/u door de stad scheuren, mijn voortuin verwoesten, bijna bij ons naar binnen rijden, wegsprinten, later terugkomen em met politie in gevecht raken, om naast onze eerste reeds geraakte auto ook nog eens de auto van mijn vrouw volledig bekrast achter te laten. En mij en mijn buurman nog bedreigen ook nog. Maar ja, we zijn allemaal jong geweest hè?

Man wat :offtopic:

evl
Geregistreerd lid

Bericht door evl » do 24 mei, 2012 23:39

Begrijp ik nu goed dat de moeder van de bijrijder eigenlijk de aso met de bmw was?

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » do 24 mei, 2012 23:47

Die moeder was een 50 tiger, geboren in Teheran en wonend in een Finexwijk in Enschede. Leek niet zo aso, maar wel een zoon met een tik.....

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » do 24 mei, 2012 23:52

Saab en Porsche

Zo maar een gedachte..... Beiden eigenwijs in hun oplossingen. Kwaliteitsgericht. Gelijkertijd met Turbo op productie auto in de -70ties.

Voor mij best of both worlds.

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » vr 25 mei, 2012 0:07

Was er al bang voor: Totaal ontremd.

Zo vertelden Saab-kennissen uit jouw omgeving (Twente/Enske :wink: ) mij eens dat ze hun leven te danken hadden aan de 900.
Werden 's-morgens van de snelweg afgereden ergens bij Almelo (samenvoeging snelwegen bij Bornerbroek) door een Duitse wagen. Dik 140 km, onverzekerd, partypillen, hele nacht doorgehaald, van de wereld, dilerium/phychose/borderline/criminele antecedenten. De 900 kon naar de sloop. De vrouw van het aangereden echtpaar enige tijd in coma geraakt. Een ouder echtpaar daar zitten DIE jongeren niet mee. Zitten nergens mee :-S+ Jawel :shock: hoe komen ze aan hun drugs. Niet ten koste van zichzelf, wel van anderen: manipuleren, agressie...

PI is maar tijdelijk. Permanent separeren ? Die jongelui ? Komt wel goed, straks, later, mogelijk, misschien, ook niet, niet, nooit. Structureel onmaatschappelijk gedogen ? Nog geen streep strekken. Voor nu verlof geven, is jarig, kan moeders bezoeken, zal gezellig worden. Weet zich te gedragen, heeft zich ingezet om goede beoordelingen te krijgen. Aso, hij een aso... :shock: :offtopic:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 25 mei, 2012 1:45

@ arbilen misschien tijd om naar een rustig klein dorpje te verkassen!

maar precies dit soort mensen had ik voor ogen met het slechte bmw imago om weer even on topic te gaan

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 25 mei, 2012 4:13

Als het inderdaad BMW is zie ik de toekomst zonnig in. BMW maakt een van de best sturende auto's en heeft veel kennis op het gebied van transmissie, ondersteltechniek en motoren. Wat ze van Saab kunnen leren zijn de stoelen (mijn 9000 anni stoelen zitten beter dan die van mijn vader zijn BMW E60) en het ingetogen chique (niet patserig) en Saab kan van BMW ook een hoop leren, ik zie een gouden combi aangezien BMW ook leuk bezig is met elektrische auto's, daar zie ik wel een toekomst voor het Biopower concept...

ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » vr 25 mei, 2012 8:09

Wat ze van Saab kunnen leren zijn de stoelen (mijn 9000 anni stoelen zitten beter dan die van mijn vader zijn BMW E60)
Hoe Zeer ik het ook met je eens bent, stoelen in Saab zijn onovertroffen, daar hoef je toch geen kompleet automerk voor over te nemen, incl. Productie faciliteit ? Een bezoekje aan de stoelenboer doet wonderen. Heeft te maken met keuzes maken in het design process, niets met know how .. Die is te koop. En de know how van Saab werkt hopelijk elders.

In mijn optiek is de merknaam het belangrijkste. Daarmee kan schaalvergroting bereikt worden, zonder dat dat je eigen volumes aanvreet.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 25 mei, 2012 9:01

tanisha schreef:@ arbilen misschien tijd om naar een rustig klein dorpje te verkassen!

maar precies dit soort mensen had ik voor ogen met het slechte bmw imago om weer even on topic te gaan
Ik zou graag onder de rook van Lemmer wonen:-)

Maar raak die hut hier helaas niet kwijt :-(

nove mille
Geregistreerd lid

Bericht door nove mille » vr 25 mei, 2012 9:38

BMW zou een gedroomde 'keuze' kunnen zijn.
Succesmerk bij uitstek, technisch knappe wagens die véél rijplezier bieden, prachtige historiek, een ruime financiële basis en een knap imago.
En Europees bovendien, laten we nu niet flauw doen.

Aan dat imago zullen zelfs de petjes niets ten gronde veranderen.
Spijtig genoeg dragen die idioten soms ook gewoon dassen en maatpakken.
Parvenu's rijden ook in andere merken, zo mag ik dagelijks meemaken... ja, ook in een Saab.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 25 mei, 2012 10:09

nove mille schreef:BMW zou een gedroomde 'keuze' kunnen zijn.
Succesmerk bij uitstek, technisch knappe wagens die véél rijplezier bieden, prachtige historiek, een ruime financiële basis en een knap imago.
En Europees bovendien, laten we nu niet flauw doen.

Aan dat imago zullen zelfs de petjes niets ten gronde veranderen.
Spijtig genoeg dragen die idioten soms ook gewoon dassen en maatpakken.
Parvenu's rijden ook in andere merken, zo mag ik dagelijks meemaken... ja, ook in een Saab.
Mooi gesproken, ben ik het helemaal mee eens! We moeten het anders zien, investeren in Saab betekent voor BMW toegang tot een geheel ander publiek met al die vooruitstrevende techniek en superieur gebouwde auto's. Kan Saab weer de snelste of beste in serie gebouwde limousines maken, net zoals in de jaren 80. (ik zit toevallig een autoboek uit de jaren '80 te lezen waarin een 9000 turbo ver over de 200 jaagt met de sublieme turbo, terwijl de meeste snelste BMW's amper de 200 aantikken. Dat waren tijden die weer terug mogen komen. Niks te nadele verder van GM, maar Saab zie ik heel graag terug op dat niveau!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 26 mei, 2012 5:15

ingka schreef:Hoe Zeer ik het ook met je eens bent, stoelen in Saab zijn onovertroffen, daar hoef je toch geen kompleet automerk voor over te nemen, incl. Productie faciliteit ?
Natuurlijk niet, het gaat de koper, of dat nu BMW, Porsche of whoever is inderdaad om de merknaam, dat is wel duidelijk. Desalniettemin zou BMW van mij best betere stoelen mogen plaatsen, vandaar de link. Veel know-how die BMW zelf niet heeft zit er niet "in" Saab denk ik, want het is door GM al volledig uitgemolken en geld voor/bij Saab om vooruitstrevende technologie te ontwikkelen was er al decennia niet meer. Het Phoenix platform is denk ik ook geen ontwikkeling die BMW met al haar ervaring ver achter zich laat.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 26 mei, 2012 8:13

ik kan niet achter de gordijnen kijken, maar ik denk dat er nog iets achter de kant ligt waar een bepaald merk belang bij heeft.

gokje die ik al eerder heb geopperd;

een Saab model/techniek die kan concurreren met de Ampera en dan komt BMW bij als eerste kandidaat bovendrijven, zij hebben daar nog wat in te halen :wink:

giselle
Geregistreerd lid

Bericht door giselle » zo 27 mei, 2012 22:46

Ik was even aan het rondkijken op het forum, omdat ik afgelopen zaterdag uit "Saabkringen" vernam dat de curator van Saab eind deze week met opzienbarend nieuws (contract ? doorstart?) gaat komen. De fabriek in Zweden zou weer op gang komen daarbij. Er hangt dus kennelijk echt wat in de lucht.

Plaats reactie