De Saab 9-3 2011 de eerste foto,s
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: De Saab 9-3 2011 de eerste foto,s
En dan denk je: Schubbetrieb ? Wie heeft er hier nou gelijk. Volgens mij hebben jullie allebei gelijk. Heb even gekeken op Wikipedia:
Als Schubbetrieb wird bei einem motorisierten Fahrzeug der Fahrzustand bezeichnet, in dem bei nicht getrenntem Kraftschluss (z. B. bei nicht getretener Kupplung) der Motor durch das Fahrzeug geschleppt, also in Drehbewegung gehalten wird. Durch eine Schubabschaltung wird bei modernen Fahrzeugen dabei die Kraftstoffzufuhr unterbrochen. Bei einigen Elektrofahrzeugen und insbesondere bei Hybridfahrzeugen wird die im Schubbetrieb freigesetzte Energie zur Aufladung der Batterie genutzt.
Als Schubbetrieb wird bei einem motorisierten Fahrzeug der Fahrzustand bezeichnet, in dem bei nicht getrenntem Kraftschluss (z. B. bei nicht getretener Kupplung) der Motor durch das Fahrzeug geschleppt, also in Drehbewegung gehalten wird. Durch eine Schubabschaltung wird bei modernen Fahrzeugen dabei die Kraftstoffzufuhr unterbrochen. Bei einigen Elektrofahrzeugen und insbesondere bei Hybridfahrzeugen wird die im Schubbetrieb freigesetzte Energie zur Aufladung der Batterie genutzt.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Stond in een artikeltje van http://www.autozeitung.de" onclick="window.open(this.href);return false; . "Saab mehr Kraft". Saab legt het opladen van de accu stil wanneer je niet in de versnelling staat c.q ontkoppeld. Kan idd wat besparing opleveren want sta je langer voor b.v. een stoplicht dan gaat in de huidige opzet de motor soms meer toeren maken om ook nog de accu te laden. Eigenlijk moeten ze de airco dan ook even lam leggen wat ook die kan een verhoogd toerental veroorzaken.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
En als dan hartje zomer de airco even uitgaat, dan zeg je tegen je passagier gewoon:
"Sorry dat het hier zo warm wordt.... hij moet de accu even opladen..."

"Sorry dat het hier zo warm wordt.... hij moet de accu even opladen..."
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Ik rij bijna nooit met de airco, zeker niet in de stad. Gewoon lekker het raam open (of het dak)
Mijn vrouw zet hem wel eens stiekum aan, maar ik ga daar gaan pk's en brandstof aan opofferen.
Maar Saab is het natuurlijk te doen om mooie milieulabels en betere verbruikscijfer, vooral in de stadsregio zijn nog punten te winnen.
Mijn vrouw zet hem wel eens stiekum aan, maar ik ga daar gaan pk's en brandstof aan opofferen.
Maar Saab is het natuurlijk te doen om mooie milieulabels en betere verbruikscijfer, vooral in de stadsregio zijn nog punten te winnen.
-
benny1
- Geregistreerd lid
[]Airco aan of uit zou zo goed als geen verschil maken.
-
rutgerreinier
- Donateur

carlsson schreef:Stond in een artikeltje van http://www.autozeitung.de" onclick="window.open(this.href);return false; . "Saab mehr Kraft". Saab legt het opladen van de accu stil wanneer je niet in de versnelling staat c.q ontkoppeld. Kan idd wat besparing opleveren want sta je langer voor b.v. een stoplicht dan gaat in de huidige opzet de motor soms meer toeren maken om ook nog de accu te laden. Eigenlijk moeten ze de airco dan ook even lam leggen wat ook die kan een verhoogd toerental veroorzaken.
hoe lang moet je daarop wachten dan? mijne maakt juist minder toeren als hij warm is en lang stationair moet lopen.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Ligt er wat aan hoe warm het is en hoeveel stroomverbruikers en zijn ingeschakeld, omdat de waterpomp draait valt het met het oververhit raken voor een stoplicht wel mee. Daar slaan de electrische ventilatoren idd niet zo snel aan. Toch zou het stationair iets kunnen verhogen als de dynamo extra energie moet leveren of de airco het niet kan bijbenen.
Toch moet het een voordeeltje brengen anders zou het een nutteloze voorziening zijn, maar het gaat niet zover als een stop/start systeem.
Die van mij houdt het normaal na opwarmen op zo'n 725-750 p/m, maar dat is wel een automaat. Idd ook niet echt gemerkt dat het staionair verhoogt als je voor een stoplicht staat te wachten. Voor overweg of ophaalbrug zet ik hem meestal uit
Toch moet het een voordeeltje brengen anders zou het een nutteloze voorziening zijn, maar het gaat niet zover als een stop/start systeem.
Die van mij houdt het normaal na opwarmen op zo'n 725-750 p/m, maar dat is wel een automaat. Idd ook niet echt gemerkt dat het staionair verhoogt als je voor een stoplicht staat te wachten. Voor overweg of ophaalbrug zet ik hem meestal uit
-
gfgf
- Donateur (2x)

Het gaat niet om het toerental. Opladen van de accu kost nu eenmaal meer energie dan niet opladen, of je nu het toerental verhoogt of niet. De ECM spuit dan gewoon meer brandstof in om onder de extra belasting het stationaire toerental op peil te houden. Vandaar dat zo veel mogelijk opladen bij afremmen op de motor wel degelijk bespaart. Het zijn de kleine dingen die het doen die het doen.
Carlsson bedoelt misschien dat sommige varianten van de sportsedan een verhoogd stationair toerental hebben als de airco of stuurbekrachting daarom vraagt, maar dat staat los van dat bespaargedoe.
Carlsson bedoelt misschien dat sommige varianten van de sportsedan een verhoogd stationair toerental hebben als de airco of stuurbekrachting daarom vraagt, maar dat staat los van dat bespaargedoe.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
En als we voor MY 2012 nou eens dit plaatje als basis nemen? Is dat iets?

-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Nopw, niet als basis nemen. Het is te geknutseld, gezocht, aan elkaar geplakt en niet kloppend.
-
Barboer
- Donateur (6x)

Nee, dat is helemaal niks, klopt geen hout van de verhoudingen, de raampartij klopt niet, en dat old school achterlicht is gewoon te retro.RoelandV schreef:En als we voor MY 2012 nou eens dit plaatje als basis nemen? Is dat iets?
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Dit is wat de huidige 9-3 moest zijn, wat mij betreft. Van mij mogen ze hiervan vertrekken:

-
Henk-Jan
- Donateur

Zo mogen ze wat mij betreft beginnen:

-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@ Ronnes: Jouw ontwerp doet me nogal denken aan de "good old" Opel Monza:

-
Barboer
- Donateur (6x)

@Ronnes: Dat is inderdaad een aardige, al heb il elke keer het idee dat de achterzijde een maatje te klein is t.o.v. van de voorzijde. Vreselijke velgen overigens, asymmetrisch spaakpatroon...
@RoelandV: Die is nog wel een slag groter, nog groter dan de 9000 meen ik. Maar ook een fraai gelijnde auto.
@RoelandV: Die is nog wel een slag groter, nog groter dan de 9000 meen ik. Maar ook een fraai gelijnde auto.