Beherman nieuwe importeur voor Nederland

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 25 mei, 2009 11:55

"vooruit betalen" is natuurlijk ook betalen op de dag van aflevering voor de fysieke overdracht, PIN hem gewoon

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 25 mei, 2009 12:10

Bij pinnen heb je vaak een limiet, althans bij de postbank wel. Ik ben bij de koop van mijn 9-5 gewoon achter een PC bij de dealer gaan zitten en met telebankieren het bedrag overgemaakt. Maar dat was natuurlijk geen nieuwe auto, dus geen -tig duizend euro.

Dek dat je anders met een telefonisch overboekig moet werke nof zo. Vooruit betalen lijkt me in ieder geval niet handig, aanbeatel nook niet.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » ma 25 mei, 2009 12:22

pinlimiet bij mijn bank nog eventjes 10.000 euro (op aanvraag), op korte termijn 25.000 euro.
Dit is natuurlijk per pas. Dus met een en/of rekening kun je nu 20.000 euro, en straks 50.000 euro per dag pinnen.

Daar moet je al een heel eind mee komen.

Over Kroymans; je hebt geen overeenkomst met hen, maar met je plaatselijke dealer. Die is verantwoordelijk dat hij het product aan je levert. Een eventueel faillisement van een dealerbedrijf heeft veel grotere gevolgen, die van een importeur niet zo. De levertijd kan misschien iets oplopen, maar dan nog zal de curator de voorraad aan de dealers willen leveren omdat dit altijd nog een bepaalde waarde oplevert. Liever cash in de boedel dan spullen natuurlijk hè.

Hebben jullie een brief van Saab gekregen, enkele maande terug? Ik -in België- wel.

DJP
Geregistreerd lid

Bericht door DJP » ma 25 mei, 2009 12:26

Idd bij "de ING" (oud Postbank/ING Bank) is er een pinlimiet van 2500 euro, per pas, per dag. (Dus en/of rekening met 2 passen zit je op 5k) Wel kun je 12k cash halen zonder reserveren, of 50k overschrijven via internetbankieren. Tegen betaling (peanuts) zijn spoeduitbetalingen/boekingen mogelijk (zelfde dag op de rekening van de tegenpartij, ook grote bedragen).
Bij sommige andere banken, bijv. ABN-Amro, kun je pinlimiet wel tijdelijk verhogen.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » ma 25 mei, 2009 12:32

Soms vraag ik me echt af wat mensen nog bij de ing/postbank doen :roll:

En "mijn bank" is de SNS :applause: :bluethumb:

edit; oops het wordt een pinlimieten, internetbankieren banken-achtig topic

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 25 mei, 2009 13:12

Nu maar hopen dat ze weer wat mooie auto's in de persvloot krijgen... :wink:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 25 mei, 2009 13:48

Een nieuwe importeur mag toch best gevierd worden met een modelletje 9-5 zonder schaakbord!

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » ma 25 mei, 2009 21:02

Daar kan ik het van harte mee eens zijn :P

blafwoef
Geregistreerd lid

Bericht door blafwoef » ma 25 mei, 2009 21:20

Een nieuwe importeur vier je met een speciale uitvoering, zoals PON zijn 40 jarig importeurschap van Porsche vierde met een speciale uitvoering.
I have a dream: Speciaal voor de nederlandse markt nog 1 keer een VIGGEN, in het blauw, met een zwart met blauw leder interieur en dan een extra gekietelde 2.8 V6 erin, op basis van de Turbo-X of zo. SMULLEN!!!!

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 25 mei, 2009 21:44

Goede ontwikkeling.
Nu zorgen dat de dealers in het land ook open blijven.
Heb al gehoord dat er wat vertrouwde gezichten blijven zitten, maar ook dat er een aantal niet gevraagd zijn. Erg spijtig, maar er is nu eenmaal een kleinere club nodig, gebaseerd op het geprognotiseerde aantal geretailde auto's.
Met creativiteit en inventiviteit onderscheid je je in de huidige economische situatie. Ik ga er dan ook vanuit dat de club die er nu zit in staat is zich op een dergelijke wijze te profileren dat het om SAAB heen weer in positieve zin gaat gonzen.

Eelco

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 25 mei, 2009 22:23

Tja, van een dealer had ik al een tijd geleden gehoord dat deze optie in de maak was, hij lag ook erg voor de hand.
Het mooie is dat die Frits niet al te lang geleden in als zijn enthousiasme zelfs een onderhandeling met Beherman was gestart om hem over te nemen. Beherman had hier geen oren naar, heel slim van die Belgen om nu hun slag te slaan. Een soort omgekeerde Fortisbank affaire, maar nu met de Nederlanders als verliezers.
Een groot voordeel van die Belgen is dat ze veel meer geduld hebben en rustig hun kans afwachten, Nederlander ze toch vaak echte ongeduldige doordrammers. Een beetje van het leven genieten en wat relaxen is vaak de beste methode op de lange termijn.
Beherman heeft inderdaad ook zelf enige dealer bedrijven en was al enige tijd bezig om het niveau van de dealers wat op te krikken.
Misschien gaat er prijstechnisch ook nog wat veranderen, dat is ook goed voor de omzet.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 26 mei, 2009 14:15

Ik zie niet in dat de Nederlanders hier verliezers zijn. En iedere (bedrijfs)cultuur heeft zo zijn voor en nadelen.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 26 mei, 2009 17:13

Er waren ook enkele Nederlandse geïnteresseerden, maar de grote verliezer is uiteraard Kroymans c.s.

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » wo 27 mei, 2009 22:27

De verliezers hier in NL zijn de mensen waar geen plaats meer voor is bij het nieuwe Saab NL. waaronder mensen die al meer dan 30 jaar voor Saab werken!
En dat is natuurlijk erg zuur.

René.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » do 28 mei, 2009 12:44

Ja, helemaal mee eens. Kroymans is geen verliezer, de eenvoudige hard werkende saabliefhebbers bij de importeur en dealers wel.

kroymans heeft nooit echt hart voor saab gehad. Wie zet nu saab naast jaguar, en helemaal erg cadillac, zoals in Den Haag.

Plaats reactie