Nieuwe Saab 9-3 interieur ? ( kopie van de 9-5 )

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » vr 09 jun, 2006 10:17

Ik vind het 3 keer niks. Vind het er zeer goedkoop(en dat zal het ook wel zijn) uitzien. Vind het oude interieur beduidend mooier. Echt jammer dat de SID verdwijnt. Maar wat ik nog erger vind zijn die ACC draaiknoppen. Kom op zeg, lijkt het net of je gewone airco hebt. En ik hou gewoon van veel knopjes, dus vind dit erg jammer.

Dis toch veel mooier:
Afbeelding

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » vr 09 jun, 2006 10:55

davidjoost schreef:..... wat kost het om een nieuw stuurwiel voor de caddy te ontwerpen?!?! :roll:
Meer dan je zou denken. Gok: 1 à 2mlj euro ...moeten ze dus toch al een paar Caddy's gaan voor verkopen :wink:

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » vr 09 jun, 2006 13:33

Hoe lossen ze dat op met navigatie en CD-wisselaar?? Zijn die in de nieuwe situatie gecombineerd ofzo??
Dat pijltje met de afstand naar de volgende afslag in de SID vond ik ook altijd wel handig zo ongeveer op ooghoogte. Komt nu zeker bij de kilometerteller, jammer.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 09 jun, 2006 15:58

Ben het helemaal met je eens Thomas, het door jou getoonde (en dus originele) dashboard is stukken mooier een véél meer Saab. Dat aircopaneel past er gewoon niet in, en het is ook erg jammer dat Saab het SID paneel van het dashboard heeft gehaald, stond juist zo leuk!

Nee, mocht ik ooit een 9-3 Sport Sedan/Cabrio/Estate kopen dan wordt het er eentje van de eerste generatie!

rafv
Geregistreerd lid

Bericht door rafv » vr 09 jun, 2006 18:25

Ik vind dat chromen biesje rond het dashboard ook maar niks. Het is alsof ze dachten dat het geheel wat kaal leek, en ze daarom wat chroom ertegenaan hebben gesmeten.

In zijn geheel: een dikke tegenvaller, maar een meevaller voor mijzelf want nu heb ik een van de weinige diesel cabrios met het 2006 dashboard.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » vr 09 jun, 2006 22:02

Ik vind het materiaal ook erg goedkoop overkomen. Moet het natuurlijk eerst in het echt zien, maar vind het niet mooi. Ik ga ook(mocht het er ooit van komen) voor een first gen. 9-3 SS/Estate/cabrio. Ik vind zelfs het interieur van m'n eigen 9-3(oude model, houtlook) mooier.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » ma 12 jun, 2006 13:12

Ze hadden voor het interieur toch wat beter kunnen doen. Bewijst trouwens Cadillac, die grotendeels het interieur van de 9-3 overneemt; maar daar ziet het er wel een pak minder plastiekerig uit.
In de BLS oogt het interieur er dan ook duurder uit, maar wel opmerkelijk: de Caddy is goedkoper dan de SAAB!

Swedish_90
Geregistreerd lid

Bericht door Swedish_90 » ma 12 jun, 2006 15:55

GRIFFIN schreef:Ze hadden voor het interieur toch wat beter kunnen doen. Bewijst trouwens Cadillac, die grotendeels het interieur van de 9-3 overneemt; maar daar ziet het er wel een pak minder plastiekerig uit.
In de BLS oogt het interieur er dan ook duurder uit, maar wel opmerkelijk: de Caddy is goedkoper dan de SAAB!
In België misschien, maar in Nederland zeker niet. Als je het uitrustingsverschil niet meerekent, is een BLS zo'n 1.000€ duurder, en minder uitgerust...

t464120
Geregistreerd lid

Bericht door t464120 » ma 12 jun, 2006 23:05

Na lang kijke en denke begin ik er toch aan te wenne, maar ik hoop alleen maar dat de materiale verbeterd worden en al die rammeltjes en kraakjes weg zijn en als dat zo is dan is het een verbetering maar ik vrees van ni... :?

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » ma 12 jun, 2006 23:10

Swedish_90 schreef:
GRIFFIN schreef:Ze hadden voor het interieur toch wat beter kunnen doen. Bewijst trouwens Cadillac, die grotendeels het interieur van de 9-3 overneemt; maar daar ziet het er wel een pak minder plastiekerig uit.
In België misschien, maar in Nederland zeker niet. Als je het uitrustingsverschil niet meerekent, is een BLS zo'n 1.000€ duurder, en minder uitgerust...
Ja tussen Nederland en België kan er natuurlijk wel wat verschil zijn, en afhankelijk volgens motorisatie en versie kan het misschien ook wel wat wisselen; maar het volgende kan ik bv in 'AutoWereld' lezen:

De goedkoopste BLS met diesel kost 27.990, een bedrag dat slechts110 euro onder dat van de goedkoopste Saab 9-3 met hetzelfde vermogen ligt. De Zweed en Amerikaan vissen dus in dezelfde vijver, zij het dat de Cadillac van meet af aan dikker in de uitrusting zit.

Naast de betere uitrusting hebben ze het verder ook nog over een verdere afregeling van het Saab onderstel wat hem een standvastiger en dynamischer gedrag oplevert; en dan natuurlijk het verfijnder interieur waar het hier vooral om gaat. En dat kan je goed zien op de foto's ook.

Born From Jets
Geregistreerd lid

Bericht door Born From Jets » wo 14 jun, 2006 10:28

Als ze nou ook gelijk een plastische chirurg er naar lieten kijken.
i.p.v gewoon alles hetzelfde laten behalve het interieur.
Ik moet wel zeggen dat ik het steeds mooier ga vinden.
Al vind ik het oude interieur met al die knopjes meer mijn console.
Hoe meer knopjes " hoe beter " .

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 19 jun, 2006 23:44

AfbeeldingDit is toch niet het interieur dat ik van Saab gewend was. :bluechin: Wat goedkoop en eenvoudig uitziend zeg die midden console Schijnt definitief te zijn ook.

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » ma 19 jun, 2006 23:53

Lekker simpel en strak. Wel zo makkelijk.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 20 jun, 2006 23:23

Tsjah,

Volgens Saab naar inzicht van de oude 900's.

Wat een bullshit. Scheelt gewoon weer een hoop centen voor de noodlijdende tak van het bedrijf

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » di 20 jun, 2006 23:52

Hahaha, ik zie echt niets in die veranderingen wat iets van een 900 classic weg kan hebben :D

Het is wel erg leeg zo wat weer té simpel kan staan.. Maar ik denk dat ik het wel een verbetering vind. Zeker in ergonomisch opzicht.

Plaats reactie