Turbo-X op het oog met LPG en trekhaak

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
hannes85
Geregistreerd lid

Bericht door hannes85 » di 23 dec, 2008 13:00

Rutger schreef:
hannes85 schreef:Anyway, ik blijf er bij dat gas niet op een auto (in het algemeen) hoort.
Heb je daar gefundeerde argumenten bij? Ik weet dat het een mening is maar je zal toch een reden voor die mening hebben.
Geen reden voor eigenlijk :oops:. Misschien omdat ik als groot kind alles wat naar benzine ruikt schitterend vind. Ik heb veel gecrossd met motoren en karts etcetera. Het idee dat dat allemaal niet meer naar benzine zou ruiken\stinken haalt voor mij een groot deel van de hobby\ervaring weg. Zo ook met auto's :).

Mja, het idee an sich staat mij niet aan. Ik ben iemand van principes, vaak heb ik geen (goede) onderbouwing voor mijzelf nodig om iets mooi\niet mooi te vinden.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 23 dec, 2008 13:00

hannes85 schreef:Sarcasme en fora gaan niet zo goed samen. Sorry dat ik dat er niet uit op kon maken...

Anyway, ik blijf er bij dat gas niet op een auto (in het algemeen) hoort. Zeker niet op een top of the line model als een Turbo X. Gelukkig hebben we daar allemaal een andere mening over, anders hadden ze nooit LPG ge-ïntroduceerd.

Zou toch wat zijn als iedereen op gas reed, lijkt het constant of je achter een bus rijdt (lees>lelijke chloor lucht uit die hokken).
Onze 9-5 stinkt alleen als hij op benzine rijdt, wanneer die op gas staat dan ruik je niets uit de uitlaat. Ook geen rare chloorlucht oid... Verder is LPG, hoewel het goedkoper is, een hoogwaardigere brandstof dan benzine in de zin dat het een schonere verbranding heeft met minder koolafzetting van afvalstoffen, minder schadelijke uitstoot en een hoger octaangetal. Met name dat laatste moet de echte petrolheads met turbocharged Saab toch wel aanspreken.... :wink:

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » di 23 dec, 2008 22:07

Je hebt groot gelijk Robert Snoet. Heb me vergist.. Achter erachter hangen kan niet......
Stom... moet het zelfde doen als jij...ERVOOR...
Thunderace,
Mag ik vragen wat je hiermee bedoelde???? En zou je op zijn minst dan mijn naam goed willen spellen. Want als iemand zegt dat een Aero X (wat iets anders is dan een Turbo X) met LPG een gave actie is en ik dan reageer met het feit dat daarachter een paardentrailer helemaal een grappig gezicht is, dan heb ik in mijn ogen niet iets verkeerds gezegd aangezien het er hetzelfde uitziet als een Lamborgini met een caravan. Ik had zo'n post als deze dus niet verwacht. En zoals ik al in mijn posts laat merken zal het me worst wezen waar iemand zijn auto op laat rijden. Ik sta dus aan jouw kant, maar verder bedankt.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » di 23 dec, 2008 22:16

Huuuuuuuuhhhhhh, kalm! 8)

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » di 23 dec, 2008 22:32

Ja ja, ik hou me verder wel in hoor :D

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 24 dec, 2008 2:27

hannes85 schreef:
Rutger schreef:
hannes85 schreef:Anyway, ik blijf er bij dat gas niet op een auto (in het algemeen) hoort.
Heb je daar gefundeerde argumenten bij? Ik weet dat het een mening is maar je zal toch een reden voor die mening hebben.
Geen reden voor eigenlijk :oops:. Misschien omdat ik als groot kind alles wat naar benzine ruikt schitterend vind. Ik heb veel gecrossd met motoren en karts etcetera. Het idee dat dat allemaal niet meer naar benzine zou ruiken\stinken haalt voor mij een groot deel van de hobby\ervaring weg. Zo ook met auto's :).

Mja, het idee an sich staat mij niet aan. Ik ben iemand van principes, vaak heb ik geen (goede) onderbouwing voor mijzelf nodig om iets mooi\niet mooi te vinden.
En op welke brandstof rijden karts vaak...? :lol:

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » wo 24 dec, 2008 10:08

En op welke brandstof rijden karts vaak...?
ja en heftrucks ook..niet zo'n beste DJ.

lpg is gewoon goed, klaar.

Thunderace
Geregistreerd lid

Bericht door Thunderace » wo 24 dec, 2008 12:48

JanWessel schreef:Voor wat betreft het geluid: zou leuk zijn als je in de toekomst je auto van een eigen 'ringtone' kan voorzien. Keuze tussen 'The Jetsons', 'Nightrider' of een W12 van Volkswagen :p
Precies, je slaat de spijker op de kop.. GELUID is de belangrijkste factor....heb het volgende over de Turbo-X gekregen van de importeur hier en mocht als kandidaat koper twee dagen kunnen uitproberen.

De Turbo-X moest een wereld auto worden, maar helaas. In Zweden is die nog bestelbaar. Het koppel is bewust ongelimiteerd gelaten, hoofdzakelijk voor het mooie GELUID dat ook hoort bij lage sneleheden. De 2009 WXD's is volgens de importeur hier 2 seconden trager, maar ook verkrijgbaar met zo'n SPORT pakket.
Dit model heeft dezelfde chassis en......met verkrijgbare trekhaak...
Dus als dat gekletst dat het technisch niet kan zijn fabelen...

Al met al wens ik een ieder een fijne Kerst en een gelukkig 2009 met veilige kilometers...en .... :lol:

Thunderace
Geregistreerd lid

Bericht door Thunderace » wo 24 dec, 2008 13:15

Robert Toet schreef:
Je hebt groot gelijk Robert Snoet. Heb me vergist.. Achter erachter hangen kan niet......
Stom... moet het zelfde doen als jij...ERVOOR...
Thunderace,
Mag ik vragen wat je hiermee bedoelde???? En zou je op zijn minst dan mijn naam goed willen spellen. .......
..
Wat sarcastisch bedoeld.
Het verwondert me dat hier mensen zijn die de AUTO nog steeds als heiligste KOE zien en vinden dat ze kunnen bepalen wat wel en niet kan met zi'n koektrommel en wat misstaat en niet misstaat. ..Tuurlijk, ieder zijn vrijheid. Voor mij is een auto niets anders dan een roestbak met toevallig wielen eronder.. had het poten, zou ik het ook goed vinden.. dus functioneel...
Kon ik een Ferrari kopen, stop ik er ook LPG in, lekker goedkoop, en zou ik ook een trekhaak aan vastschroeven.
Die Turbo-X wil ik puur omdat ik die mooi vind en van snelheid houd... maar moet wel functioneel blijven... dus.. mijn motortrailer trekken...

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 24 dec, 2008 14:11

Thunderace schreef:Het verwondert me dat hier mensen zijn die de AUTO nog steeds als heiligste KOE zien en vinden dat ze kunnen bepalen wat wel en niet kan met zi'n koektrommel ...
Dat doe jij toch ook door er lpg in te gooien en een trekhaak eronder...inderdaad ieder zijn mening, ieder zijn vrijheid

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » wo 24 dec, 2008 18:03

Duidelijk thunderace, jouw standpunt was me al de hele tijd helder. We hebben beide ook hetzelfde standpunt vandaar dat ik dat sarcastische stukje richting mij niet goed kan plaatsen. En dan vind ik het niet netjes om mijn naam zo verbasterd tegen te komen.

Ibanez
Geregistreerd lid

Bericht door Ibanez » wo 24 dec, 2008 18:33

Mensen, hou alsjeblieft eens op met dat kinderlijke gedoe. De ander in zijn/haar waarde laten kan toch niet zo'n opgave zijn? Fijne reclame dit voor het forum.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 24 dec, 2008 18:37

Het geeft in ieder geval aan dat dit geen saai forum is. :lol:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 24 dec, 2008 22:06

Thunderace schreef: De 2009 WXD's is volgens de importeur hier 2 seconden trager, maar ook verkrijgbaar met zo'n SPORT pakket.
Dit model heeft dezelfde chassis en......met verkrijgbare trekhaak...
Dus als dat gekletst dat het technisch niet kan zijn fabelen...
Tsja Dat het technisch niet mogelijk is heb ik nooit gezegd. Ik heb enkel gezegd dat de Turbo X niet met trekhaak mag worden geleverd.
De reden waarom, wouden ze tijdens de Modeljaartraining bij Saab Nederland niet vertellen.
De gewone Aero XWD mag wel met trekhaak worden geleverd. Enkel de Turbo X niet. Dit is letterlijk wat mij en mijn cursusgenoten is verteld.

Afbeelding

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » wo 24 dec, 2008 22:18

de reden is al bekend, Hamn zn verhaaltje even lezen.

Gesloten