overigens zit hier een NG9-5 ontwerp-element in (dit even voor de Saab-zeurders die in andere auto's Saab-ontwerp-elementen zien die er niet zijn)martinphili schreef:
SAAB/NEVS part II
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

de vorm van de luchtroosters in de voorbumper? (type aero)
-
Theun49
- Geregistreerd lid
De eerste Tesla was ook gebaseerd op een Lotus.
Destijds leuk om te demonstreren wat er mogelijk is met elektrisch (weg met het golfkarretje imago).
Nu gaat het om grote aantallen voor een grote doelgroep.
Modern design, voldoende actieradius en een prijs die concurrerend is met ICE (zonder subsidies e.d.)
Van de huidige generatie hebben Nissan en Renault bijna 300.000 verkocht (Leaf, Zoe).
Doel is nu de miljoenen. Eerste productiedoel Tesla voor model III: 500.000 per jaar.
Waar staat NEVS? Wat zijn de plannen? 60kWh accu? Introductie nog voor 2020?
Destijds leuk om te demonstreren wat er mogelijk is met elektrisch (weg met het golfkarretje imago).
Nu gaat het om grote aantallen voor een grote doelgroep.
Modern design, voldoende actieradius en een prijs die concurrerend is met ICE (zonder subsidies e.d.)
Van de huidige generatie hebben Nissan en Renault bijna 300.000 verkocht (Leaf, Zoe).
Doel is nu de miljoenen. Eerste productiedoel Tesla voor model III: 500.000 per jaar.
Waar staat NEVS? Wat zijn de plannen? 60kWh accu? Introductie nog voor 2020?
-
Michel Annink
- Geregistreerd lid
Voor iedereen die wil weten hoe de verschillende activiteiten in Meppel verlopen zijn afgelopen zaterdag (inclusief de opening van de nieuwe showroom / lancering van het nieuwe Youngtimer Leasing business model, de presentatie door NEVS over hun toekomstplannen en de overdracht van de eerste SAAB EV) is er een verslag te lezen op http://saabblog.net/2015/11/02/phoenix- ... t-saab-ev/. Hier is ook een video interview door Autovisie te bekijken.dirk7942 schreef:Voor degenen die graag aanwezig zijn bij de NEVS presentatie:
Geweldig als jullie komen maar wel graag even een aanmelding naar het e-mailadres info@saabyoungtimerlease.nl want dan zorgen we dat ook de inwendige mens aan zijn trekken komt. De cateraar is daar ook weer blij mee!
Leuk ook te vermelden dat de inschrijving voor de Vikingrally tot komende woensdag 21-10 geopend is en dat een ieder als hij toch naar Meppel wil komen zich dus nog in kan schrijven. Laten we er een mooie Saab/NEVS dag van maken met recente en oude Saabs!

-
wulf
- Geregistreerd lid
Wat zijn de toekomst plannen? Ik vind die presentatie slides heel vaag, wordt niet over Saab gesproken en heeft verder geen inhoud. Of mis ik iets dat wel aanwezig was in de werkelijke presentatie?
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

wat had je verwacht dan? Ik heb tussen de regels door wel genoeg gezien/gehoord/geanalyseerd waardoor ik rustig/vol vertrouwen achterover leun
-
wulf
- Geregistreerd lid
Oh, ik dacht dat er belangrijke mededelingen gedaan zouden worden zoals hoe het staat met de Saab merknaam, de ontwikkeling van de geheel nieuwe EV Saab en wanneer die in de Nederlandse Saab showrooms komt te staan. Maar dus een antieke EV (met echte Saab wielen en motorkapsluiting), praten over productie in Turkey en China, synergies, 'a proud history of innovations' en verder promotie voor Saabpartners. En nee, dit is niet negatief bedoeld maar dit is zoals het evenement er voor mij (en misschien anderen) er uit ziet.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

leuk verhaal, jammer dat ik er niet bij kon zijn.
nu moet ik nog een keer naar NEVS
nu moet ik nog een keer naar NEVS
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Ben het met Wulf eens. Met name ten aanzien van de merknaam Saab had ik bijvoorbeeld meer duidelijkheid verwacht.
Waarom? Op grond van uitspraken die Dirk zelf in dit topic gedaan heeft:
Waarom? Op grond van uitspraken die Dirk zelf in dit topic gedaan heeft:
Blijkbaar betekent de naam Saab toch niet zoveel voor Nevs, Er is immers NIETS over gemeld.Dirk7982 schreef op di 20 okt, 2015 10:21
....Ik ben vorige week bij NEVS geweest en heb daar uitgebreid met drie directieleden gesproken. Laat mij je verzekeren dat het merk Saab heel veel voor NEVS betekent en dat het niet bij een kwestie van erbij krijgen na aankoop van techniek, kennis en fabriek was na het faillissement was. Dat is een aanname die ik graag namens NEVS zou willen ontkrachten!....
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Beste Roeland (en ik zekere mate ook Wulf),
Waar haal jij vandaan dat er door Frank Smit of Hans-Marting Duringhof niets gezegd is over de merknaam Saab? Daar hebben ze wel degelijk een ferm statement over gemaakt! Ik vind het ronduit beschamend dat jij deze conclusies trekt terwijl je kennelijk niet eens aanwezig was (er waren veel mensen en ik ken je niet persoonlijk), kennelijk trek je je conclusie op basis van een kleine impressie welke links en rechts opduikt. Ik snap dat je gevoed wilt worden maar grappig vind ik zowel in het topic van de Belgische 9-4x door Zwacri en ook in dit topic het commentaar van Style & Co die beide n.a.v. de presentatie gerust gesteld zijn en gewoon afwachten en nu ik herhaal ik Style zijn woorden "gewoon rustig achter over leunt". Ik denk dat beide directieleden niets aan de onduidelijkheid over lieten. Er was ook volop de mogelijkheid tot het stellen van vragen en ik heb op geen enkele vraag een onduidelijk antwoord gehoord. Dan is Marius in dit topic gewoon eerlijk en als Marius daar prijs op stelt zal ik hem persoonlijk graag bijpraten.
Heren moderators ik wil u als als starter verzoeken dit topic op slot te doen. De stand van zaken rond NEVS is denk ik duidelijk voor de geïnteresseerden. We starten bij verder nieuws rond NEVS wel een nieuw topic op. Er volgt nu een herhaling van reeds eerder gedane uitspraken en zetten....
Waar haal jij vandaan dat er door Frank Smit of Hans-Marting Duringhof niets gezegd is over de merknaam Saab? Daar hebben ze wel degelijk een ferm statement over gemaakt! Ik vind het ronduit beschamend dat jij deze conclusies trekt terwijl je kennelijk niet eens aanwezig was (er waren veel mensen en ik ken je niet persoonlijk), kennelijk trek je je conclusie op basis van een kleine impressie welke links en rechts opduikt. Ik snap dat je gevoed wilt worden maar grappig vind ik zowel in het topic van de Belgische 9-4x door Zwacri en ook in dit topic het commentaar van Style & Co die beide n.a.v. de presentatie gerust gesteld zijn en gewoon afwachten en nu ik herhaal ik Style zijn woorden "gewoon rustig achter over leunt". Ik denk dat beide directieleden niets aan de onduidelijkheid over lieten. Er was ook volop de mogelijkheid tot het stellen van vragen en ik heb op geen enkele vraag een onduidelijk antwoord gehoord. Dan is Marius in dit topic gewoon eerlijk en als Marius daar prijs op stelt zal ik hem persoonlijk graag bijpraten.
Heren moderators ik wil u als als starter verzoeken dit topic op slot te doen. De stand van zaken rond NEVS is denk ik duidelijk voor de geïnteresseerden. We starten bij verder nieuws rond NEVS wel een nieuw topic op. Er volgt nu een herhaling van reeds eerder gedane uitspraken en zetten....
-
MartinvR
- Geregistreerd lid
Dirk,
Ik ben het eens met wulf en Roeland; er wordt in het stuk veel gezegd over de eerste EV van Saab en over NEVS als eigenaar van de Saab-fabriek.
Als er iets tijdens de meeting is gezegd over de merknaam Saab dan ik had ik verwacht dat zoiets belangrijks met vette letters zou zijn vermeld...
Niets van dat.
Dirk, als er interessante c.q. ferme uitspraken over de merknaam etc. zijn gedaan, graag een toevoeging op je verslag van deze dag.
groet,
Martin
Ik ben het eens met wulf en Roeland; er wordt in het stuk veel gezegd over de eerste EV van Saab en over NEVS als eigenaar van de Saab-fabriek.
Als er iets tijdens de meeting is gezegd over de merknaam Saab dan ik had ik verwacht dat zoiets belangrijks met vette letters zou zijn vermeld...
Niets van dat.
Dirk, als er interessante c.q. ferme uitspraken over de merknaam etc. zijn gedaan, graag een toevoeging op je verslag van deze dag.
groet,
Martin
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Martin met alle respect ik kan toch niet een presentatie van een half uur hier gaan zitten uitschrijven?!
Misschien dat een ander dit wil doen. Ik ben ook niet de auteur van het blog waarnaar verwezen wordt. Wij hebben als Saabpartners zowel NEVS als geïntresseerden een kans willen geven informatie en vragen uit te wisselen. Ik ben geen spreekbuis van NEVS daar hebben zij hun eigen mensen voor en ik weet officieel niets meer dan zij tijdens hun presentatie gemeld hebben en wat er bij de vragenronde verduidelijkt is.
Misschien dat een ander dit wil doen. Ik ben ook niet de auteur van het blog waarnaar verwezen wordt. Wij hebben als Saabpartners zowel NEVS als geïntresseerden een kans willen geven informatie en vragen uit te wisselen. Ik ben geen spreekbuis van NEVS daar hebben zij hun eigen mensen voor en ik weet officieel niets meer dan zij tijdens hun presentatie gemeld hebben en wat er bij de vragenronde verduidelijkt is.
-
Michel Annink
- Geregistreerd lid
Er wordt in "het stuk" (het artikel op Saabblog.net van mijn hand) inderdaad primair aandacht gegeven aan de eerste door Saab gebouwde EV en de overdracht daarvan aan de delegatie van NEVS. Daarnaast aandacht voor de rest van het programma van die dag, waaronder de opening van de nieuwe showroom en de presentatie van NEVS.MartinvR schreef:Dirk,
Niets van dat.
groet,
Martin
Ik ben zelf helaas niet in staat geweest om die dag terplekke te zijn en heb niet uit de eerste hand de presentatie en de daarop volgende Q&A kunnen aanhoren, wat inhoudt dat het niet mogelijk is geweest om een transcript te doen van de hele sessie, zoals ik dat bij een aantal eerdere NEVS presentaties wel heb kunnen doen. Zoals Dirk al aangaf, er is wel degelijk over de merknaam gesproken maar wat er gezegd is geweest (zoals ik heb begrepen van mensen die op zaterdag in Meppel zijn geweest) is in lijn met wat Mattias Bergman ook recentelijk heeft gezegd (en vandaar de link naar de transcript van die bewuste presentatie in mijn artikel op Saabblog). Geen "groundbreaking news" dus, anders had het artikel er behoorlijk anders uitgezien.
-
busy
- Donateur (4x)

Wat hadden de mannen van NEVS dan moeten zeggen. Er komt in 2017/18/19 een Saab EV op de markt? NEVS komt net uit een surceance. Verzamelen middelen om oa de ontwikkelingskosten te financieren. Voorlopig is er niets om een merknaam op te zetten. En Saab AB zal ongetwijfeld een lange termijn financiering willen zien voordat de naam SAAB er op kan. Saab is voor NEVS belangrijk en wat je leest zijn het mensen met passie voor het merk, net als de meeste van ons. Geduld lijkt mij en dat hebben we al sinds 2011.
Zou mooi zijn als ze hun PR/communicatie beter zouden doen en de wereld meer meenemen in hun visie/verhaal. De wereld weet niet beter dan dat er geen SAAB meer is, laat staan dat ze iets van NEVS weten. Bergman is geen Elon Musk, dus moeten ze het anders aanpakken.
Het verhaal van NEVS zou net als SAAB meer dan een auto moeten zijn. Waarom rij ik anders rond in een 13 jaar oude auto,( volledig opnieuw opgebouwd en met nieuwe motor en versnellingsbak van SP)? Dat is het verhaal rondom SAAB, meer dan een auto. Dezelfde passie als de mensen die hem gemaakt hebben in Trollhattan.
Zou mooi zijn als ze hun PR/communicatie beter zouden doen en de wereld meer meenemen in hun visie/verhaal. De wereld weet niet beter dan dat er geen SAAB meer is, laat staan dat ze iets van NEVS weten. Bergman is geen Elon Musk, dus moeten ze het anders aanpakken.
Het verhaal van NEVS zou net als SAAB meer dan een auto moeten zijn. Waarom rij ik anders rond in een 13 jaar oude auto,( volledig opnieuw opgebouwd en met nieuwe motor en versnellingsbak van SP)? Dat is het verhaal rondom SAAB, meer dan een auto. Dezelfde passie als de mensen die hem gemaakt hebben in Trollhattan.
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
@Martin: ik kan verder nog aanvullen dat je nieuwsgierigheid binnenkort waarschijnlijk bevredigd gaat worden omdat Frank Smit en Hans-Martin Duringhof met journalist Olof van Joolen van Autovisie samen met fotograaf Jos Schuurman hier een langdurig gesprek gehad hebben de dag voorafgaand aan onze opening. Olof liet weten dat hij dat in een volgend nummer gaat publiceren.
Ook waren het blad Youngtimer Magazine en Auto Review en Classic Cars aanwezig. Welke kant die gaan belichten weet ik niet. Schijnbaar vonden deze bladen het wel bijzonder genoeg dat een historische auto teruggaat naar waar hij gemaakt is.
Ook waren het blad Youngtimer Magazine en Auto Review en Classic Cars aanwezig. Welke kant die gaan belichten weet ik niet. Schijnbaar vonden deze bladen het wel bijzonder genoeg dat een historische auto teruggaat naar waar hij gemaakt is.