Zag nog wel een interessant artikel met foto over de Turkse 9-3:

http://www.haberturk.com/ekonomi/otomob ... ari-alindi
Vertaling via google:
https://translate.google.com/translate? ... edit-text=

1. Tja je zit hier op een forum waar iedereen zijn mening mag zeggen, dus ook dingen die niet in je straatje passen. Maar jij hebt dus liever een forum met louter klapvee..op schreef: Ik vind het stomvervelend om al die voorspelbare reacties a la ZSR, Raggare etc ieder keer weer te moeten lezen, wat voegt dat nu toe om om de paar weken of dagen eenzelfde negatieve reactie te geven.
Zo, dat moest ik even kwijt

RoelandV schreef:Soms hebben discussies op dit forum kenmerken van een voetbalwedstrijd.
Dan wordt er niet op de bal maar op de man gespeeld.
Dat is nergens goed voor, want dit is een geweldig mooi forum en geen wedstrijd.
Laten we dat vooral zo houden!

Met betrekking tot punt 2: dit is geen feit. Er is een behoorlijke hoop desinformatie door verschillende partijen in de wereld gebracht. De meest recente (van augustus) berichtgeving -die ook in de Nederlandse pers is doorgedrongen- is gebaseerd op een een gesprek van een medewerker van het persbureau AFP met de persvoorlichter van SAAB AB. Daarin werd exact hetzelfde gezegd als bij een soortgelijke mediastorm in februari. SAAB AB heeft tegen AFP gezegd dat er geen onderhandelingen gaande waren, wat door AFP en andere media vertaald is geweest naar "NEVS mag de SAAB naam nooit meer gebruiken". Die conclusie is op een aantal punten pertinent onjuist. Ten eerste verbiedt de Zweedse wet bedrijven om "voordeel te trekken" tijdens de faillissementsbescherming van een ander bedrijf. Dit houdt onder meer in dat bestaande contracten niet mogen worden opgezegd of gewijzigd. Daarmee vervalt de basis onder de aanname in de media dat SAAB AB aan NEVS de rechten heeft ontnomen toen zij uitstel van betaling/faillissementsbescherming aanvroegen. Ten tweede heeft SAAB AB in een vervolg interview met regionale krant TTELA gezegd dat er geen beslissingen zijn genomen en dat men geen energie aan de kwestie besteedt.Raggare schreef:1. Tja je zit hier op een forum waar iedereen zijn mening mag zeggen, dus ook dingen die niet in je straatje passen. Maar jij hebt dus liever een forum met louter klapvee..op schreef: Ik vind het stomvervelend om al die voorspelbare reacties a la ZSR, Raggare etc ieder keer weer te moeten lezen, wat voegt dat nu toe om om de paar weken of dagen eenzelfde negatieve reactie te geven.
Zo, dat moest ik even kwijt
2. En volgens mij was mijn laatste opmerking in dit topic dat NEVS de merknaam Saab mag gebruiken. Of is daar iets aan gelogen? Volgens mij is dat toch behoorlijk realistisch nee sterker nog, het is een feit.

SAAB AB zou destijds NEVS op basis van het aanvragen van faillissementsbescherming (in augustus vorig jaar) inderdaad het contract niet mogen opzeggen. De reden dat ik het zo formuleer is dat deze gebeurtenis consequent door diverse media is genoemd als de reden waarom SAAB AB het gebruiksrecht aan NEVS ontnomen heeft.Steve-O schreef:Michel, fijn dat je het zo voor ons uiteenzet en goed om te vernemen dat je zoveel ervaring hebt. Alleen vraag ik me af waarom je zelf met je juridische toelichting een voordeel van de twijfel concludeert i.p.v. dat NEVS de naam SAAB feitelijk mag gebruiken. Want uit jouw uiteenzetting concludeer ik juist dat SAAB AB dit NEVS niet zou mogen verbieden. Neem me niet kwalijk als ik het verkeerd begrepen heb.