Victor Muller krijgt weer gelijk

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Victor Muller krijgt weer gelijk

Bericht door levensnevel » za 01 aug, 2015 6:31

ff een X post uit m'n eigenste draadje (10 sept. 2014)

....Zoals gebruikelijk stopten we naast het stenen gebouw en daar stond ons de volgende verrassing te wachten: een heuse Spyker. En wie stapte daar uit de vierwieler? Precies: Victor Muller himself. Hij zag er niet echt aanspreekbaar uit dus dat hebben we dan ook maar zo gelaten ......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VM ten voeten uit,IMHO uiteraard
locatie: Shell station net na Apeldoorn langs de A1 ri. oosten
wanneer: 6 september 's ochtends

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » za 01 aug, 2015 8:14

Sapphire schreef:
sveba schreef:Victor heeft in dit faillissement 40 miljoen niet betaald aan zijn schuldenaren, echte held!
Ben het met je eens dat dat niet goed is... Is misschien wel een gevalletje gelijk hebben vs. gelijk krijgen, waarbij het laatste dus het geval is.

Maar ik blijf VM wel een bijzonder persoon vinden. Ik ken weinig mensen die zo vasthoudend zijn als hij, en hoe slecht het ook gaat altijd het lef blijven hebben om (keer op keer) door te gaan. Dáár heb ik wel bewondering voor en het is ook zeker bijzonder te noemen.

Zie je ook bij diverse groepjes Saabmensen, zoals de eigenaren van de 9-5 NG Sportcombi's, die ondanks alle tegenwerking en betweterij van buitenaf gewoon zijn doorgegaan en nu trots rondrijden met deze wegwaardige bolides. Hoeveel mensen hier hebben wel niet geroepen dat het allemaal nooit zou lukken met die auto's en dat het volkomen kansloos was bij voorbaat?

Of denk aan de mensen achter NEVS, die nog steeds met vertrouwen aan een toekomst voor Saab werken. Of het gaat lukken weet niemand, maar ik heb bijzonder veel waardering voor mensen met zoveel doorzettingsvermogen, die nooit opgeven, wat de menigte ook zegt.

Hier raken veel mensen al in paniek als een onderdeel van 2 tientjes kapot is, dan kan de Saab gelijk naar de sloop en keldert direct het vertrouwen in het 'geliefde' merk.

Het probleem bij VM zit hem volgens mij grotendeels in z'n attitude... Hij is niet populair bij de media omdat hij journalisten idioten vindt die hun huiswerk niet doen. Dan roep je het al over je af om continu onder een vergrootglas te liggen en dat kost hem een hoop goodwill.

Er gebeuren bij diverse grote bedrijven en de overheid aan de lopende band schandalen m.b.t. personeel of andere smerige zaken, maar omdat die een hele afdeling vol met juristen en persvoorlichters hebben die mooie verhaaltjes vertellen lijkt er van buitenaf niks aan de hand en komt er bijna niks schadelijks aan de grote klok te hangen.

VM neemt op zo'n moment liever zelf het heft in handen en roept nu weer dat Spyker gaat fuseren met een bouwer van elektrische vliegtuigjes en dat het nu écht gaat gebeuren met Spyker. En let maar op: dadelijk willen allerlei leveranciers weer met hem samenwerken.
bewondering hebben voor bepaalde kwaliteiten van deze man ja dat heb ik ook en hij bezit er vele.
maar verheerlijking van de persoon en/of het goed praten van zijn gedrag en het daarmee bagataliseren wat zijn slachtoffers overkomen is en dat zijn er ook vele,nee dat niet.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 01 aug, 2015 9:00

VM vergelijken met de mensen die nu NEVS opstarten vindt ik niet hetzelfde. In die laatste groep heb ik meer vertrouwen. Bij die mensen heb ik het idee dat ze met beide benen op de grond staan.
En ook meer respect, die moeten volgens mijn gevoel uit een nog dieper dal komen na het GM en VM avontuur :wink:

Wat die 2 tientjes betreft, de meeste forumleden moeten die uit hun eigen zag betalen. VM zou in dit geval iemand gaan zoeken die het voor hem zou gaan fixen (met de nodige extra beloften) en dezelfde persoon met een kater van 3 tientjes achter laten :D

Dat het een bijzonder persoon is, ongetwijfeld, hij kan verschrikkelijk goed lullen zoals op wamwas.
( maar ook daar had ik al het idee, dat hij het in grote getale aanwezige Saab enthousiastelingen goed kon gebruiken om een potentiële geldschieter(s) over te halen).

jammer dat het niet gelukt is, dat wel

Wat grote bedrijven en overheid betreft, eigenlijk komt het op hetzelfde neer, het gebeurd altijd met geld van een ander.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » di 24 jan, 2017 22:43

Vandaag begint de rechtzaak tegen enkele kopstukken uit de laatste dagen van Saab, dus o.a. ook ons aller Victor die weer in het bankje mag plaatsnemen:

http://www.di.se/nyheter/nu-borjar-saab-rattegangen/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Nu är han tillbaka i samma domstol - anklagad för grova ekonomiska brott. Det allvarligaste är grovt svindleri som kan ge sex års fängelse."
Stel je voor... :roll:

Afbeelding

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 25 jan, 2017 12:44

In het beklaagdenbankje staan verder nog een bedrijfsjuriste en de zweedse topman met SAAB-hart, die zich sinds zijn tienerjaren bij SAAB omhooggewerkt had van plaatwerker tot directielid. Deze drie mensen hebben er volgens mij alles gedaan wat in hun vermogen (ongelukkig woord even hier :) ) lag om SAAB van de ondergang te redden en de productie van de nieuwe 9-5 serie door te laten gaan.

Op de zweedse televisie illustreerde men gisteren zijn vermeende schuld aan een uitspraak in de media, enkele dagen voor het faillissement. Ongetwijfeld had Victor er toen nog alle vertrouwen in dat de gelden van Antonov, na goedkeuring door een financieele instantie, de leveranciers van SAAB tevreden gingen stellen. Maar de Zweedse overheid blokkeerde de deal met Antonov. Victor is geen onschuldig iemand, maar je kunt je wel afvragen of het terecht is, dat hij en de andere beklaagden nu de schuld voor hun rekening moeten nemen. Dit riekt geweldig. Zwarte schapen, als je het mij vraagt.

Is het lijntje GM-Trump-exKGBers al eens onderzocht. Rusland heeft ook een groeiende automarkt en stonden vijandig tegenover mensen als Antonov die volgens het Kremlin teveel macht en geld hadden.

Artikel in de Zweedse Telegraaf vandaag:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/anm ... ens-uppsta

Japanese Power
Geregistreerd lid

Bericht door Japanese Power » do 26 jan, 2017 13:37

http://www.autoblog.nl/nieuws/7-jaar-la ... post-95391" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie