inmiddels in de marge, maar in Managementteammagazine stond een stukje over Spyker en de afwikkeling van het faillissement en daarin werd verwezen naar deze blog (en als die hier niet hoort, bij voorbaat mijn excuses, moderator)
http://www.spyker-saab.blogspot.nl/2015 ... isers.html
Spyker en Saab GB
-
Robbert
- Donateur (6x)

Re: Spyker en Saab GB
Leuk stukje.
Ik ben benieuwd of het voor de zoveelste keer lukt.
Feit is wel dat anderen daar flink voor moeten bloeden.
Ik ben benieuwd of het voor de zoveelste keer lukt.
Feit is wel dat anderen daar flink voor moeten bloeden.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
ik snap sowieso niet waarom toeleveranciers vorderingen op (in dit geval) Saab hun vorderingen moeten verminderen. ze hebben toch voor dat x-bedrag geleverd? dan moet ook dat X-bedrag betaald worden.

-
Robbert
- Donateur (6x)

Probleem is dat de boedel minder waard is dan de vorderingen.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Intressant stuk
Feit blijft wel in mijn ogen ( hoe gewelig die beste man ook kan l.....en ) hij heeft straks weer vrij spel om een aantal mensen over te halen hun geld te gaan investeren. (De stakkers)
Het allerbeste wat spijker zou kunnen overkomen, muller zoekt een nieuwe financier, met verstand van zaken en een dosis pagani passie en muller trekt zich dan onmiddellijk terug.
Just my 2 cents
Feit blijft wel in mijn ogen ( hoe gewelig die beste man ook kan l.....en ) hij heeft straks weer vrij spel om een aantal mensen over te halen hun geld te gaan investeren. (De stakkers)
Het allerbeste wat spijker zou kunnen overkomen, muller zoekt een nieuwe financier, met verstand van zaken en een dosis pagani passie en muller trekt zich dan onmiddellijk terug.
Just my 2 cents
-
wulf
- Geregistreerd lid
Als je als persoon schulden maakt en niet terug betaalt, is dat onbeschoft. Als je in de onderwereld schulden maakt en niet terug betaalt, dan ben je snel dood of in ieder geval gewond. Als je als bedrijf zoals Spyker en NEVS grote schulden maakt en niet terug betaald, dan ben je zakenman en is dat heel gewoon. Even een surseance of faillissement en dan weer vrolijk opnieuw beginnen.
Als ik als bedrijf zaken zou doen met Spyker of NEVS, dan alleen met 100% vooruitbetaling of kontant bij aflevering.
Als ik als bedrijf zaken zou doen met Spyker of NEVS, dan alleen met 100% vooruitbetaling of kontant bij aflevering.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Ik nog niet eens het laatste stukje, loop je nog risico, gewoon 100% bij opdracht