Nieuwe Saab 9-3 interieur ? ( kopie van de 9-5 )

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 21 jun, 2006 0:39

AUTOWEEK

Volgens eigen zeggen heeft Saab zich voor het nieuwe ontwerp laten inspireren door het eerste dashboard van de 900. De nieuwe knoppen zijn een idee uit de nieuwe 9-5.

Stelletje grapjanussen :lol:

Ik vind er geen bal aan!

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 21 jun, 2006 15:34

Is nochtans duidelijk; en dan niet enkel omdat er een chroom randje rond is, maar ook de vormgeving van het oude dashboard is erin terug te vinden. Het eerste wat mij opviel.
Dat ze zich nog eens hebben laten inspireren door de oude 900 vind ik dus mooi; en niet te vergeten dat we in een ander autotijdperk zitten!

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » wo 21 jun, 2006 18:50

GRIFFIN schreef:Is nochtans duidelijk; en dan niet enkel omdat er een chroom randje rond is, maar ook de vormgeving van het oude dashboard is erin terug te vinden.
Hoe herken je het oude dashboard er dan verder in? Op dat chrome randje na herken ik er echt niets in van het dashboard waar ik dagelijks tegenaan kijk.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » do 22 jun, 2006 9:01

Laat de bovenkant van dit daschboard nu bovenaan eens recht doorlopen...

Afbeelding
En bekijk ook eens het rechtergedeelte.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 22 jun, 2006 9:32

Het hele idee van achter een dashboard zitten in een cockpit zoals dat vroeger was is weg. Weer iets typisch Saab verdwenen, en ik vraag me af of dit idee van Saab zelf afkomstig is, denk het niet. :wink: ,zou voor mij een reden zijn tzt een type aan te schaffen met het model dash van nu.En als het zo door gaat wordt het misschien daarna geen Saab meer maar opzoek naar een alternatief, Saab is zo Saab niet meer. :donot: ;-(+

erg erg jammer.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » do 22 jun, 2006 9:39

edwardkommeren schreef:En als het zo door gaat wordt het misschien daarna geen Saab meer maar opzoek naar een alternatief
...zoals?

Terwijl ze met de eerste serie 9-3SS nogal afgeweken waren van de "cockpit stijl", hebben ze nu juist weer moeite gedaan vind ik om er naar de terug te keren.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 22 jun, 2006 9:50

GRIFFIN schreef:
edwardkommeren schreef:En als het zo door gaat wordt het misschien daarna geen Saab meer maar opzoek naar een alternatief
...zoals?

Terwijl ze met de eerste serie 9-3SS nogal afgeweken waren van de "cockpit stijl", hebben ze nu juist weer moeite gedaan vind ik om er naar de terug te keren.
daar ben ik nog niet echt uit, zal moeilijk worden om een ander eigenzinnig merk te vinden wat aan de zelfde eisen voldoet, alles lijkt tegenwoordig op elkaar. Het wordt in iedergeval geen Jap of andere aziaat.Dit nw. dash overvalt mij ook, iets beters verwacht eigenlijk. :wink: dit is niet echt het gene meer waar Saab mij vroeger mee aantrok, functioneel maar net even anders dan bij de rest.

Plaats reactie