Vikingrit rijdt langs mijn huis. Niet blij mee!
-
9000AERO
- Geregistreerd lid
Re: Vikingrit rijdt langs mijn huis. Niet blij mee!
Zou er nog een lekker glaasje azijn erbij pakken, t’is immers zaterdagavond…
#guneenanderookiets
#guneenanderookiets
-
MvR
- Geregistreerd lid
Wat moet ik die ander gunnen dan? Dat die ander zijn Eric Carlson-fantasie kan botvieren op de openbare weg? Dat die ander denkt in een automotive pretpark rond te rijden?9000AERO schreef: ↑za 06 nov, 2021 21:14Zou er nog een lekker glaasje azijn erbij pakken, t’is immers zaterdagavond…
#guneenanderookiets
En eerlijk: bij mij was het niet een heen-en-weer gerij vanwege gemiste bordjes/moeilijke situaties. Om vervolgens vol-gas weg te rijden om tijd in te halen. Dat was blijkbaar verderop aan het parcours (bij de mensen waar ik vanmiddag was) wel het geval geweest. Blijkbaar was daar meer aan de hand dan bij mij. Maar die zijn geen lid hier en kunnen hun ervaringen hier niet delen.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Jouw probleem is denk ik niet uniek.
We leven in een land waar veel activiteiten worden georganiseerd waarbij mensen over de weg bewegen.
Dan heb ik het over motorclubs, auto-tourclubs. klassiekerclubs, cabrioclubs, wielerclubs, racefanaten, groepen motorrijders etc.
Al die groepen zorgen in meer of mindere mate voor overlast voor omwonenden en andere weggebruikers.
Als ik zelf hinder ondervindt van een bepaalde groep dan neem ik daar contact mee op.
Vaak is men zich niet bewust van de overlast, maar graag bereid om daar iets aan te doen.
Mijn advies: neem even contact op met de organisatie, vraag om begrip en probeer samen tot een oplossing te komen.
We leven in een land waar veel activiteiten worden georganiseerd waarbij mensen over de weg bewegen.
Dan heb ik het over motorclubs, auto-tourclubs. klassiekerclubs, cabrioclubs, wielerclubs, racefanaten, groepen motorrijders etc.
Al die groepen zorgen in meer of mindere mate voor overlast voor omwonenden en andere weggebruikers.
Als ik zelf hinder ondervindt van een bepaalde groep dan neem ik daar contact mee op.
Vaak is men zich niet bewust van de overlast, maar graag bereid om daar iets aan te doen.
Mijn advies: neem even contact op met de organisatie, vraag om begrip en probeer samen tot een oplossing te komen.
-
op
- Donateur (4x)

Jammer dat het een SAAB-rit is die de druppel doet overlopen!
Ik snap het wel, door de toegenomen welvaart is het op veel plekken in NL ieder weekend 'bal'.
Zo kan ik op sommige van mijn favoriete weggetjes in het weekend niet meer doorrijden omdat het er stikt van de fietsers in twee richtingen...
Ook op het water is het erg druk geworden en helaas zijn er veel bootbezitters met een dikke stereo op hun drijfsel.
De kunst is om het stoïcijns te ondergaan, en dat lukt mij ook niet altijd

Ik snap het wel, door de toegenomen welvaart is het op veel plekken in NL ieder weekend 'bal'.
Zo kan ik op sommige van mijn favoriete weggetjes in het weekend niet meer doorrijden omdat het er stikt van de fietsers in twee richtingen...
Ook op het water is het erg druk geworden en helaas zijn er veel bootbezitters met een dikke stereo op hun drijfsel.
De kunst is om het stoïcijns te ondergaan, en dat lukt mij ook niet altijd
-
op
- Donateur (4x)

P.S. hoeveel deelnemers aan de viking hebben een 'gezellige' sportuitlaat?
-
daniel 9-3
- Donateur

Even heel kort door de bocht misschien?
We hebben een klein land veel mensen met hobby’s, allemaal ruimte nodig hun hobby uit te oefenen, + dat alle mensen verschillende normen en waarden hebben. Woon je buitenaf/ dijk/ toeristische trekpleisters. Dan kan je met mooi weer extra rumoer verwachten. (Ik meid deze plekken dan ook op die momenten! veel teveel gedoe en emoties die de overhand nemen).
Motor rijders op een zandpad zijn erg erg schaars. Ik rijd ook motor (het clubje off-road is nihil). Ik houd me lang niet altijd aan de snelheid, ook niet met de auto! met georganiseerde ritten houd ik me vaak wel in, puur en alleen omdat ik de organisatie niet wil lastig vallen met negatieve ervaringen.
En laten we heel eerlijk zijn. 90% (of meer) van de tijd is het gewoon rustig waarvoor je daar bent gaan wonen waarschijnlijk. De 10% met extra rumoer valt daardoor extra op. Dus waar hebben we het over.
Als er vergunning nodig is moet dat aangevraagd worden door de organisatie, en kan de topic starter de krant en de gemeente site in de gaten houden en protest aantekenen. Ookal betalen mensen wegenbelasting om met hun voertuig te kunnen rijden, zijn er plekken waar dit niet mag.
Daar moet je je aan houden, of de consequenties moet aanvaarden.
We hebben een klein land veel mensen met hobby’s, allemaal ruimte nodig hun hobby uit te oefenen, + dat alle mensen verschillende normen en waarden hebben. Woon je buitenaf/ dijk/ toeristische trekpleisters. Dan kan je met mooi weer extra rumoer verwachten. (Ik meid deze plekken dan ook op die momenten! veel teveel gedoe en emoties die de overhand nemen).
Motor rijders op een zandpad zijn erg erg schaars. Ik rijd ook motor (het clubje off-road is nihil). Ik houd me lang niet altijd aan de snelheid, ook niet met de auto! met georganiseerde ritten houd ik me vaak wel in, puur en alleen omdat ik de organisatie niet wil lastig vallen met negatieve ervaringen.
En laten we heel eerlijk zijn. 90% (of meer) van de tijd is het gewoon rustig waarvoor je daar bent gaan wonen waarschijnlijk. De 10% met extra rumoer valt daardoor extra op. Dus waar hebben we het over.
Als er vergunning nodig is moet dat aangevraagd worden door de organisatie, en kan de topic starter de krant en de gemeente site in de gaten houden en protest aantekenen. Ookal betalen mensen wegenbelasting om met hun voertuig te kunnen rijden, zijn er plekken waar dit niet mag.
Daar moet je je aan houden, of de consequenties moet aanvaarden.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Voor alle duidelijkheid: het is niet de Saab-rit die de druppel was. Dat was al een tijdje geleden: toen 'greenlaners' met 4x4s het pad naast mijn grond als openbare weg beschouwden. Het is mijn pad, maar dit jaar moet ik blijkbaar voor het eerst een bordje met 'alleen aanwonenden en lokaal verkeer' aan de boom spijkeren. En ja, dat pad is in het verleden ook wel kapotgereden door tractors van boeren uit de buurt. Maar dan staat er een dag later een loonwerker met zand 'die ff de schade komt herstellen'. Voor alle duidelijkheid, de Vikingrit ging niet over mijn pad. De Saabrit vandaag geeft me de mogelijkheid om het 'dichterbij' (hier) te ventileren. En om in ieder geval te laten weten dat er een andere kant zit aan het verhaal.
Dankzij de reacties hier die me op het idee brachten, ga ik maandag wel informeren of er vergunning voor deze rit was afgegeven. Gezien de contacten die ik met de gemeente heb gehad over greenlaning en de kijk die de gemeente heeft op 'ritten in het algemeen', lijkt het me erg apart dat er een vergunning is afgegeven... Maar we gaan het zien.
Het punt is dat je goedwillende deelnemers benadeelt door opvallend rijgedrag. En dat roept in eerste instantie de weerstand op.
Dankzij de reacties hier die me op het idee brachten, ga ik maandag wel informeren of er vergunning voor deze rit was afgegeven. Gezien de contacten die ik met de gemeente heb gehad over greenlaning en de kijk die de gemeente heeft op 'ritten in het algemeen', lijkt het me erg apart dat er een vergunning is afgegeven... Maar we gaan het zien.
Het punt is dat je goedwillende deelnemers benadeelt door opvallend rijgedrag. En dat roept in eerste instantie de weerstand op.
-
gewoonikke
- Geregistreerd lid
Dus je zoekt een zondebok die het niet gedaan heeft
Geen saabrijder die je grond kapot heeftgereden maar toch ga je proberen om deze wel aansprakelijk te stellen
of op zijn minst in naam te schande te maken.
Rare manier van denken heb je...
Geen saabrijder die je grond kapot heeftgereden maar toch ga je proberen om deze wel aansprakelijk te stellen
of op zijn minst in naam te schande te maken.
Rare manier van denken heb je...
-
DV 9-3
- Donateur

En zo lijden, als je succes hebt met je beklag bij de gemeente, straks wellicht de goeden toch weer onder de kwaden.MvR schreef: ↑zo 07 nov, 2021 0:14Dankzij de reacties hier die me op het idee brachten, ga ik maandag wel informeren of er vergunning voor deze rit was afgegeven. Gezien de contacten die ik met de gemeente heb gehad over greenlaning en de kijk die de gemeente heeft op 'ritten in het algemeen', lijkt het me erg apart dat er een vergunning is afgegeven... Maar we gaan het zien.
-
9000AERO
- Geregistreerd lid
“Dankzij de reacties hier die me op het idee brachten, ga ik maandag wel informeren of er vergunning voor deze rit was afgegeven. Gezien de contacten die ik met de gemeente heb gehad over greenlaning en de kijk die de gemeente heeft op 'ritten in het algemeen', lijkt het me erg apart dat er een vergunning is afgegeven... Maar we gaan het zien.
Het punt is dat je goedwillende deelnemers benadeelt door opvallend rijgedrag. En dat roept in eerste instantie de weerstand op. “
Toch fijn om te lezen dat je zelf al doorhebt wat je aan het doen bent..
En dan ? proberen te regelen dat de organisatie voor volgend jaar nergens meer een voet aan de grond krijgt ?
Haal alsjeblieft die Viking bordjes uit je garage en ga klaverjassen oid
Het punt is dat je goedwillende deelnemers benadeelt door opvallend rijgedrag. En dat roept in eerste instantie de weerstand op. “
Toch fijn om te lezen dat je zelf al doorhebt wat je aan het doen bent..
En dan ? proberen te regelen dat de organisatie voor volgend jaar nergens meer een voet aan de grond krijgt ?
Haal alsjeblieft die Viking bordjes uit je garage en ga klaverjassen oid
-
MvR
- Geregistreerd lid
Of niet; als er toestemming voor gegeven is, is het duidelijk.DV 9-3 schreef: ↑zo 07 nov, 2021 0:55En zo lijden, als je succes hebt met je beklag bij de gemeente, straks wellicht de goeden toch weer onder de kwaden.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Een tijdje geleden werd er op het forum overlegd over de Viknrit en kwam de noodzakelijke vergunning ook ter sprake. Die zal ongetwijfeld zijn aangevraagd. Door eerst de gemeente te contacteren over een vergunning, wat ongetwijfeld gepaard gaat met een deel van de negatieve ervaring uit dit topic, maak je het organisaties en de mensen die zich niet misdragen onnodig moeilijk.
Volg a.j.b. het advies op om eerst met de organisatie contact op te nemen over hoe het de volgende keer beter kan. Wissel van gedachten, nodig ze uit op je landgoed om de situatie ter plekke te bekijken, of rijdt met hun het hele parcours af om pijnplekken op te sporen.
Verder zou je de organisatie kunnen vragen om deelnemers mee te delen om ze niet voor een bepaald tijdstip aan de finish terug te zien, op straffe van iets ludieks te moeten doen, bijvoorbeeld ten goede van mensen langs de route.
Met positiviteit kom je een stuk verder dan meer en striktere aanpak, een dwangbuis of een klikspaan-boterspaan-je-mag-niet-door-mijn-straatje-gaan-aanpak.
Volg a.j.b. het advies op om eerst met de organisatie contact op te nemen over hoe het de volgende keer beter kan. Wissel van gedachten, nodig ze uit op je landgoed om de situatie ter plekke te bekijken, of rijdt met hun het hele parcours af om pijnplekken op te sporen.
Verder zou je de organisatie kunnen vragen om deelnemers mee te delen om ze niet voor een bepaald tijdstip aan de finish terug te zien, op straffe van iets ludieks te moeten doen, bijvoorbeeld ten goede van mensen langs de route.
Met positiviteit kom je een stuk verder dan meer en striktere aanpak, een dwangbuis of een klikspaan-boterspaan-je-mag-niet-door-mijn-straatje-gaan-aanpak.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Zoals ik de organisatie ken is er een vergunning geregeld (en ik vermoed niet bij gemeente maar provincie).
Juist dat was reden dat de nachtelijke (echte) Vikingrit z'n Zwanenzang vond: het werd schier onmogelijk (gemaakt) bij de provincies.
Enfin, ik ga hier maar weer naar de muziek luisteren van het studentenhuis in de straat.
"feestje".
"dat doet maar die jeugd".
Juist dat was reden dat de nachtelijke (echte) Vikingrit z'n Zwanenzang vond: het werd schier onmogelijk (gemaakt) bij de provincies.
Enfin, ik ga hier maar weer naar de muziek luisteren van het studentenhuis in de straat.
-
DV 9-3
- Donateur

Ik begrijp niet goed wat nou eigenlijk jouw intentie is. Mag die rit nou wel of niet? Of wil je gewoon klagen over mensen die zich éven te buiten gaan aan ‘asociaal’ rij gedrag? Indien dat laatste; Point taken & let’s move on.MvR schreef: ↑zo 07 nov, 2021 2:18Of niet; als er toestemming voor gegeven is, is het duidelijk.
Als ‘toestemming duidelijk’ is, verandert mi namelijk vast jouw ergernis mbt ‘asociaal’ rijgedrag niet.
Groet en alvast ‘n ontspannen zondag.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Dan was ik niet duidelijk: als er toestemming voor verleend is, dan is dat zo. Dan houdt het daar op voor mij qua vergunning.DV 9-3 schreef: ↑zo 07 nov, 2021 9:54Ik begrijp niet goed wat nou eigenlijk jouw intentie is. Mag die rit nou wel of niet? Of wil je gewoon klagen over mensen die zich éven te buiten gaan aan ‘asociaal’ rij gedrag? Indien dat laatste; Point taken & let’s move on.
Als ‘toestemming duidelijk’ is, verandert mi namelijk vast jouw ergernis mbt ‘asociaal’ rijgedrag niet.
Groet en alvast ‘n ontspannen zondag.
Ondertussen begrijp ik dat de organisatie deze rit met deze route (met wrs wat varianten?) aan diverse clubs aanbiedt. Dat verklaart wellicht ook het grote aantal keren dat we merkenclubs langs zien komen - en inderdaad via telkens dezelfde route.