Opfriscurcus verkeersregels 26 November

Clubaangelegenheden van de Saabclub Nederland.
martinphili
Geregistreerd lid

Re: Opfriscurcus verkeersregels 26 November

Bericht door martinphili » ma 15 dec, 2014 22:27

Theorie en praktijk verschillen inderdaad nogal eens. Een rechter zal toch toetsen op de theorie vermoed ik.
Maar eerlijk gezegd zal ik het er zelf niet op gaan wagen. Hier in Noordwijkerhout hebben wij ook zulke levensvormen :(

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » ma 15 dec, 2014 22:42

ik ken de begrippen en ik doelde idd op de discussie met de desbetreffende diender die een bon uitschrijft.

als er al een discussie komt, komt er vaak achteraan: als u het er niet mee eens bent, staat achterop de bon hoe u bezwaar..........

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » ma 15 dec, 2014 23:11

Als je dat niveau al bereikt... :roll:

Bijkomend probleem is dat, zoals levensnevel beschrijft, het verschil tussen stilstaan en parkeren nogal nauw luistert. Nu kent ons wetboek van strafvordering (dat ook op zulke dingen van toepassing is), dat een strafbaar feit bewezen kan worden verklaard op het enkele op ambtseed opgemaakte proces-verbaal. Ergens wel praktisch, anders zou een diender alleen nooit iets kunnen bewijzen (woord tegen woord).

Laten die BOApen nu ook een ambtseed hebben afgelegd... Bij de rechter wordt het dus nogal bergop vechten.

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » ma 15 dec, 2014 23:47

klopt en tegenwoordig maken ze van elke bon een foto, zodat het bewijsmateriaal overduidelijk is.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » ma 15 dec, 2014 23:55

Afgezien of het mag of niet. Ik vind het nogal asociaal om op een invaliden parkeerplaats lange tijd te gaan laden & lossen.

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » di 16 dec, 2014 0:00

En dat was eigenlijk ook precies wat de spreker die avond zei. Technisch mág het maar of je het werkelijk zou doen......
Een beetje hetzelfde als voorrangsregels bij trams. In een aantal gevallen heb je voorrang maar of je dat recht neemt als zo'n ding op je af komt denderen is nog maar de vraag :)
De hele discussie toont wel mooi duidelijk hoe de wet soms in elkaar zit zonder dat we dat weten. Daarom vond ik het een bar interessante avond.

Plaats reactie