Problemen website Saab Club Nederland (31-07-2006)

Clubaangelegenheden van de Saabclub Nederland.
Plaats reactie
Manic
Lid van verdienste

Problemen website Saab Club Nederland (31-07-2006)

Bericht door Manic » ma 31 jul, 2006 18:32

Algemene mededeling:

Door problemen, waarschijnlijk veroorzaakt door het forum op de website van SCN, is de website van Saab Club Nederland momenteel off-line. Er werden grote hoeveelheden spam verstuurd vanaf het IP adres van de server van SCN. Momenteel wordt er een onderzoek ingesteld waar deze spam vandaan komt en wie dit heeft verspreidt.

Tot die tijd is uit voorzorg de server uit de lucht gehaald. Wij vragen uw begrip voor de situatie zoals deze momenteel is.

Zodra wij enig nieuws hebben ontvangen hieromtrent zullen wij middels dit onderwerp u hiervan op de hoogte stellen.

Met vriendelijke groet,

Saab Club Nederland

(Dennis Stoelinga, webredactie)

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 01 aug, 2006 10:09

Vervelend!
draait SCN-forum ook op phpbb? Daar zitten wel een zut exploits in, weet ik uit ervaring. Voor je het weet staat het hele kreng vol met onzin.

't Zal de discussie over het wel of niet nuttig zijn van het SCN-forum nieuwe brandstof geven. Is dit niet het moment om vanaf de SCN-site gewoon door te linken naar SF?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 01 aug, 2006 11:15

Manic, kun je niet alleen het SCN-forum even offline zetten? In de statische HTML-code van de website zal geen exploit zitten. Zonde om de hele site zo offline te zetten. :(

FrostRacing
Geregistreerd lid

Bericht door FrostRacing » di 01 aug, 2006 11:52

Dennis is zover ik weet niet de verantwoordelijke webmaster, hij zal geen invloed hebben op het "down" halen van de SCN-site.

Dennis zorgt er wél voor dat al het Saabnieuws en wetenswaardigheden z.s.m op de site van Saabclub Nederland te vinden zijn. En in mijn ogen doet ie dat erg goed.

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Problemen website Saab Club Nederland (31-07-2006)

Bericht door 1001760 » di 01 aug, 2006 20:33

Tot die tijd is uit voorzorg de server uit de lucht gehaald. Wij vragen uw begrip voor de situatie zoals deze momenteel is.

De ledenadministrateur zit ook met z'n handen achter het hoofd (en niet in het haar).
Geduld hebben maar.
Eventuele nieuwe zieltjes kunnen natuurlijk ook altijd nog op de ouwerwetse manier een kaartje sturen.

Jacco

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » wo 02 aug, 2006 21:56

FrostRacing schreef:Dennis is zover ik weet niet de verantwoordelijke webmaster, hij zal geen invloed hebben op het "down" halen van de SCN-site.

Dennis zorgt er wél voor dat al het Saabnieuws en wetenswaardigheden z.s.m op de site van Saabclub Nederland te vinden zijn. En in mijn ogen doet ie dat erg goed.

Bedankt voor het compliment! Ik ben inderdaad geen webmaster, maar beheer het redactionele gedeelte van de website. Ook redactionele en informele communicatie verloopt over het algemeen via mij.
Voor techniek etc. hebben we de webmaster en een beheerder, daar heb ik (gelukkig) geen kaas van gegeten. Invloed heb ik wel, maar ik kan zelf niet aan het technische gedeelte komen.

Intussen is de website weer online, en het forum is tijdelijk gesloten. Er staat momenteel nog een oude versie op, maar als het goed is komt er een dezer dagen de laatste versie op te staan (als het goed is wordt er dagelijks een back-up gemaakt van de gewijzigde onderdelen), dus ik wacht nog even voordat ik alles weer actualiseer.

Groeten,

Dennis

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » vr 04 aug, 2006 19:24

is het probleem opgelost? want sc.nl is nog niet online...

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » za 05 aug, 2006 16:44

De site is even enkele dagen on-line geweest, maar inmiddels weer off-line. De reden hiervan kan ik momenteel even niet achterhalen. Een actuele site (mits deze dan ook gewoon weer online is) is te verwachten eind augustus, na mijn vakantie.

Gr,

Dennis

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » do 31 aug, 2006 22:05

saabclub schreef:This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
:?

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » do 31 aug, 2006 22:39

Rekening niet betaald of zo???

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 31 aug, 2006 23:41

Mochten er echt grote hostingproblemen zijn, PM me even, ik heb zelf een dedicaded server draaien.

Ferry900
Geregistreerd lid

Bericht door Ferry900 » ma 04 sep, 2006 10:46

Offline wegens uitgaande spam. Neem contact op met uw netwerk beheerder.?????

hoe kan ik nu lid worden dan!

Gr ferry

Ferry900
Geregistreerd lid

Bericht door Ferry900 » ma 04 sep, 2006 14:43

ik zit er op :)

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » di 05 sep, 2006 7:51

Kristel schreef:ik zit er op :)
Stuur mij anders even een pb.