Saabclub inspectiedag 15/3

Clubaangelegenheden van de Saabclub Nederland.
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Saabclub inspectiedag 15/3

Bericht door Sapphire » zo 16 mar, 2014 22:22

Ruud 9.3 schreef:Volgens mij kom je niet zo snel stil te staan met een 9000.
Inderdaad, maar met jouw lijstje solliciteer je er wel een beetje naar wanneer je er niks aan doet. In plaats van een reserve multiriem te scoren zou ik liever gewoon die reserve er gelijk om leggen, kost je misschien 30 minuten en is wel zo fijn als die heel blijft. Want als die wel breekt is vaak ook een of meerdere rollen naar de gallemiezen omdat als riem er af loopt of knapt deze vaak tussen de rollen komt. En deze kosten zo'n 40 euro per stuk.

Overigens snap ik deze manier van 'doorrijden zo lang het goed gaat' uberhaupt niet zo, zo'n inspectiedag is imho een controlemiddel om te zien hoe je auto er aan toe is als input voor "wat te verhelpen", niet alleen ter informatie om vervolgens lekker zo door te rijden. Als je remvloeistof oud is wil je toch niet tot de rest van het jaar er mee blijven rijden? Of je uitlaatrubbers uitgedroogd. Dat iemand met een verwaarloosde auto stil komt te staan kan mij weinig schelen maar als ik een uitlaatdeel op m'n motorkap/voorruit krijg oid vind ik dat wel kwalijk, zeker als men willens en wetens er mee rondrijdt... Voel je overigens niet persoonlijk aangesproken, want veeeeeeeeele Nederlanders rijden op deze manier van apk naar apk en dan is ons wagenpark nog eens relatief goed onderhouden in vergelijking met het buitenland ook.

Plaats reactie