Time machine: Saabberichten Online

Clubaangelegenheden van de Saabclub Nederland.
Plaats reactie
marq101
Geregistreerd lid

Time machine: Saabberichten Online

Bericht door marq101 » wo 12 jan, 2011 9:05

Na hardcore scanwerk door Paulien en de conversie mojo van Jelger staan alle Saabberichten van 1959 tm 1970 online in zgn flipbooks. Met je login kun je terug in de tijd. Veel plezier

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Time machine: Saabberichten Online

Bericht door esalet » wo 12 jan, 2011 21:51

Oef, daar gaat zelf deze semi-digibeet zijn best voor doen om het te bekijken.

Weer een mooi initiatief, lieden!

Ik stuit bij mijn eerste verkenning al op deze waanzinnige foto.
Een stelletje klassieke vormen bij elkaar zullen we maar zeggen!
Afbeelding

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 13 jan, 2011 10:48

Hah, je bent meteen op een leuk reis-verslag gestuit. Mooi!

@Melle - bied je je vrijwillig aan? :lol:

2-stroke Johnny
Geregistreerd lid

Bericht door 2-stroke Johnny » do 13 jan, 2011 18:41

Dit is echt leuk!

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » ma 17 jan, 2011 8:33

En er komt nog veel meer aan. Scanning gaat weer beginnen nadat een systeem goed was gecrashed. Volgende 10 jaar komen eraan. Om jullie een idee te geven, minimaal 6 bladen per jaargang, en dat dus 50 jaargangen lang. Servers draaien overuren voor de hele handel.

Maar er is meer, het video archief begint ook al vormen te krijgen, VCR en capture systemen draaien elk weekend om oude VHS opnames te digitaliseren. Dus heb je tapes of opnames die met de SCN te maken hebben, neem dan contact op met webmaster@saabclub.nl. Je krijgt na uitlenen van je tapes alles terug plus een DVD met de inhoud..

En, mocht je een ebook reader of een iPad hebben, ook die gaan binnenkort gevoed worden. Genoeg werk aan de winkel.

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » wo 19 jan, 2011 10:54

Dit is wel helemaal fantastisch zeg! Ouderwets opgerolde-mouwen-werk met puik resultaat zullen we maar zeggen! Chapeau!
(Kunnen die ouwe boekies binnenkort eindelijk de krantenbak in :wink: )

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » vr 21 jan, 2011 13:33

Goed bezig zeg. Respect voor al het werk dat wordt verzet. Ik weet hoeveel moeite dat kost naast een baan of andere drukke bezigheden.

Groet,

Hannes

Brandslang
Geregistreerd lid

Bericht door Brandslang » vr 21 jan, 2011 19:44

Ik vind dit geweldig!! Hulde aan een ieder die hier zijn energie en tijd in heeft gestoken en dat nog gaat doen. Ik heb zojuist de eerste Saabberichten doorgelezen na het ontdekken van de digitale uitgaven. Echt geniaal! Het taalgebruik is erg mooi. Prachtig om te zien dat de liefde voor de Saab die uit de verhalen blijkt toen ook al zo sterk was als dat ik dat ook voel. Met name het artikel over de 'snelheidsduivels' (laatste pagina) vind ik echt prachtig.
Nogmaals hulde aan iedereen die hier zijn of haar energie in stopt. Hier zal ik nog veel mooie verhalen uit gaan lezen. Dank!!

Plaats reactie