total gas
-
tanisha
- Geregistreerd lid
-
jacques1967
- Geregistreerd lid
Ja dat heb ik ook wel eens. Lekker goedkoop getankt en vervolgens lijkt het
daarna of er iets kapot is van de installatie. Gelukkig duurt een volle gastank
bij de meeste mensen niet lang. Bij mij (80ltr) een week , hooguit. Zal wel komen door de verhouding van de gemixte gassen. Ook veel verschil in vermogen en verbruik daarbij.
daarna of er iets kapot is van de installatie. Gelukkig duurt een volle gastank
bij de meeste mensen niet lang. Bij mij (80ltr) een week , hooguit. Zal wel komen door de verhouding van de gemixte gassen. Ook veel verschil in vermogen en verbruik daarbij.
-
Deep Impact
- Geregistreerd lid
Ik heb inderdaad ook ondervonden dat LPG niet overal hetzelfde is.
Tankte eerst altijd goedkoper bij een "witte pomp" en had altijd last van wat bokkigheid bij acceleratie totdat ik een keer bij de Shell (BK) moest tanken.
Viel mij toen op dat het bokken ineens weg was.
Eerst gedacht dat het toeval was totdat ik weer bij de "witte pomp" ging tanken en ja hoor, het was weer terug.
Tank nu dus alleen nog maar BK gas, (trouwens ook maar voor 1 cent per liter meer omdat die Shell vlakbij de "witte pomp" zit en dus moet concurreren) en totaal geen last meer van het bokken.
En ben ook nog goed bezig door via BK mee te doen aan het CO2 Neutraal programma
Tankte eerst altijd goedkoper bij een "witte pomp" en had altijd last van wat bokkigheid bij acceleratie totdat ik een keer bij de Shell (BK) moest tanken.
Viel mij toen op dat het bokken ineens weg was.
Eerst gedacht dat het toeval was totdat ik weer bij de "witte pomp" ging tanken en ja hoor, het was weer terug.
Tank nu dus alleen nog maar BK gas, (trouwens ook maar voor 1 cent per liter meer omdat die Shell vlakbij de "witte pomp" zit en dus moet concurreren) en totaal geen last meer van het bokken.
En ben ook nog goed bezig door via BK mee te doen aan het CO2 Neutraal programma
-
9000-95
- Donateur

Ik heb gemerkt dat ik een substantieel hoger verbruik heb bij de goedkopere pompen. Heb dat eens een tijdje bijgehouden en tango lpg geeft dan gauw zo'n 20% meerverbruik tov bv shell/BK, gemeten over meerdere vullingen bij zelfde rijstijl en gebruik en in dezelfde periode. Het meerverbruik heft het prijsverschil dus volledig op.
Ik merk overigens geen enkel verschil met rijden, nooit iets gemerkt van minder vermogen/bokken/stank/inhouden bij goedkope witte pompen, loopt gewoon perfect. Maar da's denk ik afhankelijk van het soort installatie en afstelling.
Ik merk overigens geen enkel verschil met rijden, nooit iets gemerkt van minder vermogen/bokken/stank/inhouden bij goedkope witte pompen, loopt gewoon perfect. Maar da's denk ik afhankelijk van het soort installatie en afstelling.
-
Abito
- Geregistreerd lid
Ik tankte meestal bij BP en hij liep stationair altijd slecht en sloeg regelmatig af dacht dat het aan de installatie lag, maandag bij Shell getankt (zonder dat ik dit topic gelezen had) en hij loopt een stuk beter en is tot nu toe niet afgeslagen en de prijs is het zelfde € 0.599, voor mij voorlopig dus alleen Shell ben benieuwd of er nog verschil in verbruik is.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Naam van de pomp is niet zo belangrijk, kijk naar de aanbieder van de autogas. Dat zijn er nl maar weinig in NL.
BK, Drievorm, Total Gas nog meer? en dan de witte pompen, waarvan je niet weet waar ze hun gas betrekken.
Heb overigens zelf nooit last van bokken gehad. Tank met regelmaat witte pomp, Total en BK ...(weet niet wat ze bij OK nieuwegein langs de A27 hebben trouwens) en merk daarin erg weinig verschil. Zal eens letten op het verbruik idd.
Tinq nieuwegein heeft trouwens ook BK meen ik, maar die is duurder dan OK de Knoest (incl koffie bij >25liter)! en met anwb of ok pas 1 ct korting per liter
BK, Drievorm, Total Gas nog meer? en dan de witte pompen, waarvan je niet weet waar ze hun gas betrekken.
Heb overigens zelf nooit last van bokken gehad. Tank met regelmaat witte pomp, Total en BK ...(weet niet wat ze bij OK nieuwegein langs de A27 hebben trouwens) en merk daarin erg weinig verschil. Zal eens letten op het verbruik idd.
Tinq nieuwegein heeft trouwens ook BK meen ik, maar die is duurder dan OK de Knoest (incl koffie bij >25liter)! en met anwb of ok pas 1 ct korting per liter
-
Dunderdon
- Geregistreerd lid
-
Dunderdon
- Geregistreerd lid
-
Deep Impact
- Geregistreerd lid
-
Deep Impact
- Geregistreerd lid