De speakers in het dash zijn van Philips, 50W tweeweg coaxiaal. In de achterpanelen zitten wrsch de originele kartonnen speakers.
En ik bel met een iPhone.
De displaykleur van de radio maakt me niet heel veel uit, als ie maar niet te druk doet met schreeuwerige lichtkranten en andere fratsen. Ik plaats de radio in de middenconsole en het metersetje bovenin het dash.
Nu is mijn oog gevallen op de Alpine CDE-104BTi. Deze is direct een Parrot Carkit. Ik ben van plan de speakers in het dash te houden en de speakers achter te vervangen. Plus de speakerbekabeling.
In mijn huidige caab heb ik een Kenwood radio/cassette zitten met een wegklappend afdekje over het front. Onder de achterbank zit een (niet heel grote) versterker voor de achterspeakers. Onder de vloer van de achterbak zit een CD wisselaar.
Ik heb besloten om de installatie in mijn huidige caab te laten zitten, want hij zit mooi geinstalleerd door de hele auto heen en die wil ik niet weer helemaal overhoop halen. Daarbij wil ik nu meteen een stap maken dat ik mijn iPhone als muziekbron kan gebruiken. Verder schuif ik liever een losse CD in de gleuf dan dat ik 6 vaste CD's achterin in de wisselaar heb zitten. Tenslotte is de huidige Nokia BT carkit niet echt een goede combi met de iPhone ivm ruisonderdrukking (die Nokia in de toestellen heeft).
Mijn vragen zijn: gaat de Alpine met zijn 4*50W uitgangsvermogen voldoende zijn of moet daar ook een versterker achterin? Ik ben niet op zoek naar keiharde boem-boem, maar ik wil gewoon op normaal volume goed geluid met voldoende bas (ik hou van bas
Zijn die Philips speakers in het dash de originele dat jullie weten? Moeten die eventueel ook vervangen?
Maakt het erg veel uit wat voor boxen ik achterin ga zetten?