Cruise control zelf inbouwen... wat heb ik nodig??

2002-2012
Plaats reactie
Hielke
Geregistreerd lid

Cruise control zelf inbouwen... wat heb ik nodig??

Bericht door Hielke » di 03 feb, 2009 11:38

Hallo saabkenners,

Ik rijd een Saab 9.3 2.2 Tid, BJ 12-03 M04. Ik heb helaas geen cruise control in mijn auto en zou dat wel graag willen. Nu weet ik dat een cruise control hendel verkrijgbaar is ( art nr 12787315) en hierbij ook een handleiding gevonden (12799591).

Mijn vraag is of iemand weet of dat alleen de hendel vervangen voldoende is of dat er ergens anders; bv bij de pedalen ook nog modificaties gedaan moeten worden?

Remco
Donateur
Donateur

Bericht door Remco » di 03 feb, 2009 13:04

Ik heb het 3 jaar geleden in een 2004 Aero Cabrio laten bouwen. Alleen de handel was voldoende + programmeren bij de dealer. Je kon hem toen beter als r.a.w. handel bestellen met cruise bediening ipv als accessoire een cruise handel te bestellen (nummer wat jij geeft). Cruise handel kostte toen rond de 200 euro terwijl de indentieke r.a.w. handel 16.60 euro ex btw kostte.....

Is nu echter niet meer zo die r.a.w. handel kost nu rond de 270 euro, de prijs is dus meer dan 16x verdubbeld........ :shock:

Tip, bij Elferink kost ie 50 euro.

Illu
Geregistreerd lid

Bericht door Illu » wo 04 feb, 2009 0:50

gewoon installeren en aanmelden via de dealer

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » wo 04 feb, 2009 0:56

Als je de link in het topic viewtopic.php?t=51711 volgt en zoekt naar de handleiding met nummer 12787315 (hoort bij jouw artikelnummer), dan zie je hoe je het moet installeren. Lijkt niet al te moeilijk.

Hielke
Geregistreerd lid

Bericht door Hielke » wo 04 feb, 2009 10:05

Bedankt voor de reactie's, ik ga hem via elferink bestellen!

avdwal
Geregistreerd lid

Bericht door avdwal » vr 13 feb, 2009 9:46

[]Heb ik ook gedaan, en hij zit er al op. Moet nog langs de dealer.
Hoop wel dat het werkt ik heb een 9-3 SS 2004 1.8i motor vlgs
elferink moet het werken, ben benieuwd.
Zoniet heb ik dadelijk nog een hendel te koop.

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » vr 13 feb, 2009 19:16

Ik heb dezelfde motor en rij in hetzelfde bouwjaar en de CC is er ook later in gekomen. Ik heb slechts één opmerking. Rij al jaren auto's met CC maar de bediening had wel wat handiger gekund en vergt enige gewenning. De werking is prima.

avdwal
Geregistreerd lid

Bericht door avdwal » ma 16 feb, 2009 18:33

[]Zo vandaag geprogrammeerd bij Driessen in Helmond 20 euries
programmeren en gaan met die CC. Totaal 80 euries, niet te duur dacht ik zo en mooi via het forum en elferink.

Plaats reactie