Ik wil een trekhaak monteren.
Nu staat op het kentekenbewijs, dat het toegestane trekgewicht 400 kg is. (Zowel geremd als ongeremd)
Heb gehoord, dat voor de 95 en 96 een geremd gewicht zou gelden van 1000 KG.
Op dit moment is er geen trekhaak gemonteerd.
Is er iemand die hier meer van weet?
Herkeuring na montage trekhaak of zo?
Willem
Trekgewicht 95V4
-
V4liefhebber
- Geregistreerd lid
-
Räv
- Geregistreerd lid
-
Räv
- Geregistreerd lid
Her en der rondgevraagd en uiteindelijk van de RDW de volgende richtlijn:
via Saab-importeur een verklaring vragen met de specificatie van het trekgewicht van de Saab 95 V4. Vervolgens deze verklaring opsturen met kentekenbewijs en een verzoek tot herziening van het toegestane trekgewicht.
Een herkeuring van trekhaak door RDW van personenwagens zou volgens hun informatie niet nodig zijn, mits het een goedgekeurde trekhaak is.
Nu nog een goedgekeurde trekhaak
; heeft of weet iemand er één?
Wanneer ik de verklaring van de importeur heb, laat ik het weten. Wellicht heeft iemand anders daar ook nog wat aan.
Groet,
Willem
via Saab-importeur een verklaring vragen met de specificatie van het trekgewicht van de Saab 95 V4. Vervolgens deze verklaring opsturen met kentekenbewijs en een verzoek tot herziening van het toegestane trekgewicht.
Een herkeuring van trekhaak door RDW van personenwagens zou volgens hun informatie niet nodig zijn, mits het een goedgekeurde trekhaak is.
Nu nog een goedgekeurde trekhaak
Wanneer ik de verklaring van de importeur heb, laat ik het weten. Wellicht heeft iemand anders daar ook nog wat aan.
Groet,
Willem
-
bert knip
- Donateur (9x)

trekhaak saab 95
In het instructie boekje van saab 95 en 96 staat 910kg als maximaal
trekgewicht, maar dit is een advies.
Ik weet niet welke bumpers er op jouw saab zitten, maar je raad het al,
er zijn twee soorten. Voor de rubberen bumpers is de afstand trekbalk tot de kogel langer dan bij metalen bumpers.
Een trek haak voor rubbberen bumpers past wel op metalen bumpers,
maar steekt dan gevaarlijk ver uit.
Voor metalen bumpers heb ik zeker liggen, de andere waarschijnlijk ook
maar dan moet ik even zoeken. Prijs 40 euro
groeten Bert
0655118343
trekgewicht, maar dit is een advies.
Ik weet niet welke bumpers er op jouw saab zitten, maar je raad het al,
er zijn twee soorten. Voor de rubberen bumpers is de afstand trekbalk tot de kogel langer dan bij metalen bumpers.
Een trek haak voor rubbberen bumpers past wel op metalen bumpers,
maar steekt dan gevaarlijk ver uit.
Voor metalen bumpers heb ik zeker liggen, de andere waarschijnlijk ook
maar dan moet ik even zoeken. Prijs 40 euro
groeten Bert
0655118343
-
sabo
- Geregistreerd lid
Toegestaan gewicht aanhangwagen: type met chromen bumper 910 kg, type met kunststof bumper 1000 kg. Dit geldt voor geremde aanhangwagen. Ongeremd is maximaal 750 kg.
Trekhaken voor de 95 met kunststofbumper en chromen bumper zijn verschillen in lengte en kunnen/mogen niet uitgewisseld worden. De chromenbumperversie is te kort voor de kunststofbumper en andersom steekt ie te ver uit en dat mag weer niet.
Bij mijn 95 (en ook de 96) staat op het kenteken niets vermeld over trekgewicht. Maar 400 kg is dus wel erg weinig. Wellicht geïmporteerd en dan bij bijzonderheden gezet??
Trekhaken voor de 95 met kunststofbumper en chromen bumper zijn verschillen in lengte en kunnen/mogen niet uitgewisseld worden. De chromenbumperversie is te kort voor de kunststofbumper en andersom steekt ie te ver uit en dat mag weer niet.
Bij mijn 95 (en ook de 96) staat op het kenteken niets vermeld over trekgewicht. Maar 400 kg is dus wel erg weinig. Wellicht geïmporteerd en dan bij bijzonderheden gezet??