Voor Style & Co De Blow off valve op een T8

1978-1993
(R)ed
Lid van verdienste

Voor Style & Co De Blow off valve op een T8

Bericht door (R)ed » wo 14 jul, 2004 10:20

Hierbij de beloofde foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel Willem.
Ik kon alleen niet eerder foto's maken omdat mijn auto weg was voor de keuring enzo.
Ik heb mijn APC ondertussen ook aangepast en dat werkt echt goed

Grtz

Edwin

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Voor Style & Co De Blow off valve op een T8

Bericht door Style&Co » wo 14 jul, 2004 11:06

tx! dit maakt dus (zelfs ;-) ) van een Red Arrow een sissend snel monster? Wat voor merk, type en prijs was t nog maar weer? Je hebt deze in combinatie met een opgeschroefde turbo toch?

ziet er bij jou in elk geval goed uit onder de kap!

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » wo 14 jul, 2004 18:56

waar is zo'n valve goed voor? Ben wel benieuwd wat zoeist kost en waar je hem haalt!

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » wo 14 jul, 2004 19:00

als ik goed opgelet heb... houdt in het volgende:

schijnt de luchtdruk beter vast te houden als de turbo onbelast is... dwz turbo blijft gevuld en komt dus makkelijker weer op volle druk bij belasting en dus sneller extra vermogen... schijnt nbaast vermogenswinst in lager rpm ook de houdbaarheid van je turbo te vergroten... niet steeds van stilstand naar volle snelheid en vice versa... Mocht er overdruk zijn dan laat ie met een turbosis het teveel aan lucht via de bypass naar buiten... derhalve de naam: bypass valve.

Meen dat ie iets van 240 euri kost.

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » wo 14 jul, 2004 19:06

dacht dat een dump valve ookal zoiets deed

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » wo 14 jul, 2004 19:59

Klopt thom alleen op een t8 zit standaart geen bypass + als je op hogere drukken rijd zijn de standaard valves te licht!

Ik rij dus met mijn T8 zo rond de 1bar en daarmee is dit alles geen overbodige luxe.

Willem met je schatting zit je niet gek hoor ik had het hele spul erin zitten voor 226 euro's

Dus T stuk 35 euro's
Forge gesloten blow off valve 155 euro's
T stukje kunststof 0.30
Siliconen slangen de rest dus=/-35euro's
Aangeschaft bij DBM engineering in Utrecht.

En dan is het feest onder de motorkap :O:

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 14 jul, 2004 22:28

Zie ook:

Afbeelding

Dit is een Turbo XS BOV. Deze heeft een dubble zuiger om te voorkomen dat wanneer je motor stationair draait deze gaat uitvallen. Dit komt voor bij motoren met een AMM.

Deze doet het na enige afstelling sinds een week weer goed. Daarvoor had ik wat problemen.

Het is wel wat 'opzichtig', dat gesis maar ik cvind het heel erg leuk :D

Kosten, 182 euro.

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 14 jul, 2004 22:31

post niet goed gelezen...gaat over een T8.. :oops: :oops:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 14 jul, 2004 22:32

Thom schreef:dacht dat een dump valve ookal zoiets deed
Volgens mij staat hier op de foto ook een dump valve afgebeeld.

Style en co haalt volgens mij de waste-gate en de dump valve door elkaar. De wate gate laat de druk gaan als de turbodruk te hoog wordt.

De dumpvalve zit voor je gasklep en laat de drukgolf die ontstaat als je het gas loslaat ontsnappen. Hierdoor blijft je turbo sneller doordraaien, geen tegendruk wordt dus niet afgeremd. Ergo heeft al een hoger toerental op het moment dat je weer gas geeft en leverd daardoor sneller druk. + de turbo krijgt geen terugslag te verwerken op het moment dat de gasklep dichtgaat hierdoor is het bevorderend voor de levensduur.

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » wo 14 jul, 2004 23:09

Mooie uitleg!!

Ik had het niet beter kunnen vertellen,maar daar moet je ook monteur voor zijn toch Desmond?

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 15 jul, 2004 10:24

yep... niet gehinderd door al teveel technische kennis van saabzaken heb ik gereproduceerd (getracht!) wat me ooit verteld was... Desmond heeft er duidelijk meer verstand van dan ik! En da's maar goed ook want ik zou mijn auto niet naar mezelf brengen voor een ingrijpende reparatie/revisie :lol:

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » do 15 jul, 2004 11:06

ach, zolang je hem dan zelf maar brengt :O:

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » do 15 jul, 2004 18:26

dan ben ik benieuwd wat het verschil is tussen de normale dumpvalve en zo'n sportdumpvalve. Zit er ook in aansluiting een verschil? Ik heb er nl. nog zoeen liggen! Weet je dat ook Desmond?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 15 jul, 2004 18:36

Meestal zijn de sport uivoeringen wat zwaarder cq steviger. Deze zijn meestal van het open type oftwel letterlijk dumpen van de druk in debuitenlucht En laten daarmee een luide sis horen. Saab gebruikt recirculerende dumpvalves waar mee de druk weer voor de turbo wordt losgelaten en dus in het inlaatsysteem blijft.

Welke heb je liggen Thom? als je een sportieve monteerd moet je idd met verschillende dingen rekening houden. maar daar zijn hier ervarings expert genoeg voor denk ik.

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » do 15 jul, 2004 20:54

ik heb er een die gelijk zou moeten zijn aan een Forge. Ziet er echter niet veel anders uit dan de originele. Hij is wel stevig en dikker en van metaal. Ben benieuwd of je een opening open moet laten, maar de vraag is dan welke?

Plaats reactie