simons uitlaat
-
onda
- Geregistreerd lid
simons uitlaat
Hoi,
wie weet waar ik het best (goedkoopst) een Simons uitlaat kan bestellen voor mijn Saab 96? Of misschien heeft iemand er nog een liggen in goede staat?
Alvast bedankt weer voor de tips,
groetjes, onda
wie weet waar ik het best (goedkoopst) een Simons uitlaat kan bestellen voor mijn Saab 96? Of misschien heeft iemand er nog een liggen in goede staat?
groetjes, onda
-
Martien_96V4
- Geregistreerd lid
De Zweedse Saabclub heeft sportuitlaten http://www.saabklubben.com
Ook Skandix in Duitsland heeft Simons http://www.skandix.de
Ook Skandix in Duitsland heeft Simons http://www.skandix.de
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
http://biphome.spray.se/rolf.jensen/ssr ... _avgas.htmMartien_96V4 schreef:...Zweedse Saabclub...
Skr 1550 (is wel een erg luide uitlaat...)

-
Alex B
- Geregistreerd lid
Ik heb deze uitlaat onder Onda's auto mogen zien en horen; wat een schitterend geluid komt er uit. Bovendien is de auto een stuk stiller geworden dan met de oude pijp met een al half gescheurde las tussen de rechter verticale buis en de horizontale dwarsverbinding. Er waren alleen op bevestigingsgebied een paar zaken die mij verbaasde. De bevestigingsbeugel van de grote demper zat niet op de goede plaats. Om de demper aan de bodemplaat te kunnen bevestigen moesten een centimeter of 10 voor de oude gaten nieuwe geboord worden. Bij de achterste demper had de garage die de uitlaat gemonteerd heeft een beugeltje gebogen en op de bevestigingsbeugel van de pot geschroefd zodat die op die manier in de oude ophangrubbers kon hangen. Nu is mijn eigen Simonservaring van meer dan 15 jaar geleden en dus misschien geen goede vergelijking meer, maar komen deze verschijnselen bekend voor? Gezien het gewicht van de uitlaat lijkt het mij verstandiger om ook de achterste pot met behoorlijke rubbers met draadeinden vast te zetten en de plaats van die beugel op de grote pot vind ik helemaal raar.
Alex
Alex
-
sabo
- Geregistreerd lid
Ik heb 2 weken geleden een Simons (gekocht bij Rolf Jenssen) onder mijn cabrioproject gemonteerd. Nergens problemen gehad. Alles paste perfect en dat kun je vaak van de normale (imitatie)uitlaten niet zeggen.
Ook de ophanging van de achterste demper ging perfect. De gaatjes in de bodemplaat zaten precies op de juiste plek.
Volgende week moet het blok van alle vloeistoffen worden voorzien en dan hoop ik een mooi geluid te horen.
Ook de ophanging van de achterste demper ging perfect. De gaatjes in de bodemplaat zaten precies op de juiste plek.
Volgende week moet het blok van alle vloeistoffen worden voorzien en dan hoop ik een mooi geluid te horen.
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Hallo Sabo,
Hoe om heb jij de grote demper gemonteerd, met de bevestgingsbeugel boven- of onderlangs? Gezien de afmeting van de gebruikte rubbers is de demper bij Onda met de beugel bovenlangs gemonteerd, maar onderlangs lijkt mij veiliger; als de las dan om wat voor reden ook los laat ligt niet meteen de uitlaat op straat.
Alex
Hoe om heb jij de grote demper gemonteerd, met de bevestgingsbeugel boven- of onderlangs? Gezien de afmeting van de gebruikte rubbers is de demper bij Onda met de beugel bovenlangs gemonteerd, maar onderlangs lijkt mij veiliger; als de las dan om wat voor reden ook los laat ligt niet meteen de uitlaat op straat.
Alex
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Re: simons uitlaat
Denk dat de automaterialenshop automat ze verkoopt, iig hier in Hoogland/Amersfoort wel.onda schreef:Hoi,
groetjes, allegonda
-
sabo
- Geregistreerd lid
De bevestigingsbeugel moet aan de bovenkant zitten, de pijp is te dik om andersom te monteren. De beugel zal niet zo gauw loslaten uit de las, het zullen eerder de rubbers zijn die kapot gaan. De uitlaat zal hierdoor echt niet zo gauw op straat vallen. Wel is het zaak om de ophangingen natuurlijk regelmatig te controleren.
De beugel aan de bovenkant is ook nog gunstiger ivm met roestvorming. Meestal gaat een uitlaat het eerst roesten waar lassen zitten, en dan voornamelijk aan de onderzijde waar condens zich verzamelt. Een beugel aan de onderzijde zal dus eerder een gat geven als aan de bovenzijde.
PS: ik denk niet dat een Simons sportuitlaat zomaar bij een automaterialenzaak te koop is. Waarom koopt iedereen ze nl. bij Skandix in Duitsland of bij Rolf Jenssen in Zweden?
De beugel aan de bovenkant is ook nog gunstiger ivm met roestvorming. Meestal gaat een uitlaat het eerst roesten waar lassen zitten, en dan voornamelijk aan de onderzijde waar condens zich verzamelt. Een beugel aan de onderzijde zal dus eerder een gat geven als aan de bovenzijde.
PS: ik denk niet dat een Simons sportuitlaat zomaar bij een automaterialenzaak te koop is. Waarom koopt iedereen ze nl. bij Skandix in Duitsland of bij Rolf Jenssen in Zweden?
-
edwardk
- Geregistreerd lid
http://www.gkb-import.nl(importeur van simons voor Ned),sabo schreef:De bevestigingsbeugel moet aan de bovenkant zitten, de pijp is te dik om andersom te monteren. De beugel zal niet zo gauw loslaten uit de las, het zullen eerder de rubbers zijn die kapot gaan. De uitlaat zal hierdoor echt niet zo gauw op straat vallen. Wel is het zaak om de ophangingen natuurlijk regelmatig te controleren.

-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
onda
- Geregistreerd lid
oja, ik had de Simons uitlaat op aanraden van een forumlid gekocht bij Saabdealer Haaima voor 225.- (hij had deze nog liggen).
Omdat alles compleet in de doos zat ging ik er inderdaad van uit dat de garage deze, zonder te boren in de bodemplaat, moeiteloos kon monteren. Helaas heb ik er zelf te weinig verstand van...
Maar goed, begrijp ik nu dat hij niet goed hangt? Hij maakt inderdaad een prima geluidje!
Omdat alles compleet in de doos zat ging ik er inderdaad van uit dat de garage deze, zonder te boren in de bodemplaat, moeiteloos kon monteren. Helaas heb ik er zelf te weinig verstand van...
Maar goed, begrijp ik nu dat hij niet goed hangt? Hij maakt inderdaad een prima geluidje!