Hulp gezocht voor a.s. zondag 15 oktober in Veenendaal
-
Wouter
- Donateur (2x)

Hulp gezocht voor a.s. zondag 15 oktober in Veenendaal
In navolging van het succes bij Thom wil ik ook jullie hulp inroepen bij het demonteren van een Saab.
Ik heb namelijk een keurige donor – 900i vierdeurs uit ’89 – staan, die uit elkaar moet. En de tijd dringt, aangezien 21 oktober de SCN onderdelendag is. Daar wil ik het eea zien te verkopen.
Here’s the deal:
Ik zit behoorlijk in tijdnood met het demonteren van deze sloper. De auto staat in Veenendaal en dat is niet bepaald om de hoek bij Rotterdam. Een aantal helpende handen zijn daarom erg welkom.
Van de auto heb ik zelf blok en bak nodig, plus wat toebehoren. Daarnaast wil ik een aantal goede delen die nog (relatief) wat waard zijn (koplampen, bumpers, motorkap, etc.) verkopen, om zo wat van de kosten er uit te halen. Voor de rest mogen helpers wat mij betreft eraf halen wat ze nodig hebben. Waardevolle delen graag in overleg.
De sloper staat dus niet bij mijn eigen huis, ook ik ben te gast en daarom wil ik het eea wel bescheiden houden. De uitnodiging is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor een dagje ouwehoeren. Ik ben juist op zoek naar mensen die voor een aantal uren de armen uit de mouwen willen steken. (Al klussend mag er uiteraard naar hartelust ge-ouwehoerd worden..) Er is plaats voor een man of 3, anders staan we elkaar alleen maar in de weg. Verder zal ik zorgen voor wat picknickachtige versnaperingen.
Dus, ben je nog op zoek naar wat onderdeeltjes en heb je zin om te klussen, dan ben je van harte welkom op zondag 15 oktober in Veenendaal. Als je je aanmeldt, krijg je van mij het adres toegstuurd.
Voor vragen kan je mij ten alle tijden bellen.
Alle hulp is welkom!
Met vriendelijke groet,
Wouter
De sloper:
Odoardo grijze 900i vierdeurs 1989, 169.000 km. Erg goede auto, techniek is allemaal in orde, schermen zijn absoluut roestvrij. Slecht zijn: deuren, achterklep en hemel.
Ik heb namelijk een keurige donor – 900i vierdeurs uit ’89 – staan, die uit elkaar moet. En de tijd dringt, aangezien 21 oktober de SCN onderdelendag is. Daar wil ik het eea zien te verkopen.
Here’s the deal:
Ik zit behoorlijk in tijdnood met het demonteren van deze sloper. De auto staat in Veenendaal en dat is niet bepaald om de hoek bij Rotterdam. Een aantal helpende handen zijn daarom erg welkom.
Van de auto heb ik zelf blok en bak nodig, plus wat toebehoren. Daarnaast wil ik een aantal goede delen die nog (relatief) wat waard zijn (koplampen, bumpers, motorkap, etc.) verkopen, om zo wat van de kosten er uit te halen. Voor de rest mogen helpers wat mij betreft eraf halen wat ze nodig hebben. Waardevolle delen graag in overleg.
De sloper staat dus niet bij mijn eigen huis, ook ik ben te gast en daarom wil ik het eea wel bescheiden houden. De uitnodiging is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor een dagje ouwehoeren. Ik ben juist op zoek naar mensen die voor een aantal uren de armen uit de mouwen willen steken. (Al klussend mag er uiteraard naar hartelust ge-ouwehoerd worden..) Er is plaats voor een man of 3, anders staan we elkaar alleen maar in de weg. Verder zal ik zorgen voor wat picknickachtige versnaperingen.
Dus, ben je nog op zoek naar wat onderdeeltjes en heb je zin om te klussen, dan ben je van harte welkom op zondag 15 oktober in Veenendaal. Als je je aanmeldt, krijg je van mij het adres toegstuurd.
Voor vragen kan je mij ten alle tijden bellen.
Alle hulp is welkom!
Met vriendelijke groet,
Wouter
De sloper:
Odoardo grijze 900i vierdeurs 1989, 169.000 km. Erg goede auto, techniek is allemaal in orde, schermen zijn absoluut roestvrij. Slecht zijn: deuren, achterklep en hemel.
-
Oosthoek
- Donateur

-
John.K
- Geregistreerd lid
-
Classic900
- Geregistreerd lid
Sloop Saab 900
Wouter,
Te samen met andere Saab liefhebbers ben ik bij Thom aanwezig geweest bij de demontage van de twee Saab 900 modellen. Wat mij betreft kan je op mij rekenen zondag a.s., want er is niets leerzamer en leukers dan een Saab te demonteren (monteren is weer een vak appart) Kijk even in je persoonlijke PB voor nader contact.
Zie graag je reactie tegemoet,
Classic 900
Te samen met andere Saab liefhebbers ben ik bij Thom aanwezig geweest bij de demontage van de twee Saab 900 modellen. Wat mij betreft kan je op mij rekenen zondag a.s., want er is niets leerzamer en leukers dan een Saab te demonteren (monteren is weer een vak appart) Kijk even in je persoonlijke PB voor nader contact.
Zie graag je reactie tegemoet,
Classic 900
-
Wouter
- Donateur (2x)

-
Mennö
- Geregistreerd lid
Hoi Wouter,
Bij Thom destijds heb ik eigenlijk alleen maar gekeken, maar ik heb ondertussen een classic uit 89 helemaal gedemonteerd (koste me 2 korte dagen en twee middagen
). Ik zou dus dolgraag mijn groeiende sleutelkunsten op je sloper willen loslaten, maar ik wordt er langzamerhand erg nadrukkelijk op gewezen dat ik ook eens andere dingen moet doen; werk, familie, huishouden, administratie; je kent het wel
Veel succes morgen, ik denk dat je vandaag voldoende aanmeldingen gaat krijgen.
Menno
Bij Thom destijds heb ik eigenlijk alleen maar gekeken, maar ik heb ondertussen een classic uit 89 helemaal gedemonteerd (koste me 2 korte dagen en twee middagen
Veel succes morgen, ik denk dat je vandaag voldoende aanmeldingen gaat krijgen.
Menno
-
Greg
- Geregistreerd lid
-
Wouter
- Donateur (2x)

Hoi Greg,Greg schreef:Wouter.
Ik zou je graag willen helpen, alleen heb nog nooit een 900 classic gedemonteerd, wel verschillende Volvo's.
Is het erg lastig een classic te demonteren? En zou ik dat ook kunnen?
Dan ben je verder dan ik, want ik heb nog nooit een auto gedemonteerd. Dus als je zin hebt, kom langs! Dan ben je meteen voorzien van koplampruitenwissers en ander klein spul.
Groet,
Wouter
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
Blij om te horen dat er dus waarschijnlijk wel wat helpers zullen komen opdagen! Tis dat ik momenteel zelf omkom in het saab-werk anders was ik zelf wel gekomen.
Ben benieuwd met welk spul je volgend weekend allemaal naar Rhenen komt!
Vergeet niet om naast goed en veel gereedschap ook genoeg slijptollen mee te nemen voor wie maar durft. wel oppassen natuurlijk dan Zijn altijd handig en scheelt je soms veel werk en tijd!
Ben benieuwd met welk spul je volgend weekend allemaal naar Rhenen komt!
Vergeet niet om naast goed en veel gereedschap ook genoeg slijptollen mee te nemen voor wie maar durft. wel oppassen natuurlijk dan Zijn altijd handig en scheelt je soms veel werk en tijd!
-
Mennö
- Geregistreerd lid
Getverdekke mensen, Veenendaal, da's midden in het land. Ga Wouter toch 's helpen morgen
! Wouter, ik weet niet of je al voldoende PB'tjes hebt gehad, maar ik kan je morgen eventueel wel helpen. Tot een uur of 2 'smiddags. Begin je vroeg? Ik kom weliswaar uit Den Haag, maar ben nogal een ochtendmens.
Menno
Menno
-
brinky
- Donateur

-
Wouter
- Donateur (2x)

Ja, dat vind ik eigenlijk ook best jammer. (Ben veel met de mini's bezig) Maar de Saab gaat nu voor. Ik neem aan dat ik je volgende week op de Saab onderdelendag spreek?brinky schreef:Wouter, jammer dat het samenvalt met een mini (cooper) clubdag. Hoewel ik niet zo'n ervaren sleutelaar ben, had ik je anders graag willen helpen.
Ik ben inmiddels voorzien van genoeg helpers morgen: Marcel, Gregory, Menno en Jop.
Groet,
Wouter
-
Wouter
- Donateur (2x)

Zo.. ik ben weer thuis. Vandaag is er hard doorgewerkt door Marcel, Menno, Gregory en Jop. Waarvoor dank!
Wat komt er veel spul uit zo'n auto zeg! Dat wordt alsnog een grote stand op de onderdelendag a.s. zaterdag.
Er zijn ook nog foto's gemaakt, die zullen hier t.z.t. wel geplaatst worden.
Ik kan iedereen die van plan is een Saab te slopen, aanraden om het in één dag met behulp van een stel forummers te klaren.
Wat komt er veel spul uit zo'n auto zeg! Dat wordt alsnog een grote stand op de onderdelendag a.s. zaterdag.
Er zijn ook nog foto's gemaakt, die zullen hier t.z.t. wel geplaatst worden.
Ik kan iedereen die van plan is een Saab te slopen, aanraden om het in één dag met behulp van een stel forummers te klaren.
-
Mennö
- Geregistreerd lid
-
Oosthoek
- Donateur