Leuke nummerplaat!

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Barrrt
Geregistreerd lid

Leuke nummerplaat!

Bericht door Barrrt » ma 21 aug, 2006 12:43

Hallo Saabisten,

Allereerst een leuk fotootje, geschoten door een vriend van mij in de Baltische staten. Rijke Saabrijders mogen hier hun eigen nummerplaat laten maken. Zou mooi zijn als we dat hier ook konden doen! :D
Kijk maar:
Afbeelding
Verder ben ik net terug uit Tsjechië, waar ik natuurlijk weer heerlijk heb rondgereden over glooiende wegen en de Autobahn, al verraadde een trilling boven de 150 km/u mij dat de aandrijfklauwen nu toch echt aan vervanging toe zijn... :( Van mijn aanrijding viewtopic.php?p=152480#152480
van voor de vakantie gelukkig geen last gehad.
In Tsjechië zelf overigens bijna geen Saab gezien, slechts twee 9000's, een turbo en een van een liefhebber die ook nog een 99 had)en in Praag en 900 cabrio. Hier en daar een toerist uit Duitsland of Nederland met een 9-3 of 9-5, verder is het Skoda, VW en Audi wat de klok slaat, overigens verrassend veel nieuwe en blinkende auto's daar, naast de roestige oude Skodaatjes. Maar ja, misschien krijgen ze nog wel wat meer smaak, die Tsjechen...:-)
De enige andere 900 classic die ik op de laatste camping zag was een LPT uit Heemstede, tja, je pikt ze er zo uit, die Hollanders. :D Met de eigenaars van deze auto was het overigens nog erg gezellig!

Groetjes,

Bart

Barrrt
Geregistreerd lid

Bericht door Barrrt » vr 25 aug, 2006 13:34

Kunnen jullie de foto soms niet zien? :wink:
Ik krijg 'm er niet direct ingeplakt, ondanks gebruik van BBcode? :?

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » vr 25 aug, 2006 14:16

Afbeelding

Werkt toch?

Barrrt
Geregistreerd lid

Bericht door Barrrt » vr 25 aug, 2006 14:23

Wat doe ik dan verkeerd? :oops:

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » vr 25 aug, 2006 15:17

je klikt [img]hier%20zet%20je%20de%20url%20van%20je%20plaatje%20weg%20en%20dan%20weer%20op%20het%20img%20knopje[/img] en voila

Barrrt
Geregistreerd lid

Bericht door Barrrt » vr 25 aug, 2006 15:44

Da's precies wat ik deed, maar dan deed ik blijkbaar toch iets niet goed. Waarschijnlijk de verkeerde link gepakt... :oops:
Nog maar eens proberen dan:
Iemand nog een gouden nummerplaathouder? :roll:
Afbeelding
jahoor, bedankt!:sweden:

WMB
Geregistreerd lid

Bericht door WMB » vr 25 aug, 2006 19:37

Barrrt schreef: En tevens ben ik van mening dat alle TDI's van de weg verwijderd dienen te worden"
Je wordt te vaak ingehaald? 8)

Heb zelf liever een TiD dan een TDI.

groet,
Wouter

Barrrt
Geregistreerd lid

Bericht door Barrrt » ma 28 aug, 2006 15:36

Nee hoor, ik kan ze tot 200 km/u prima hebben :lol:
Het gaat me dan ook niet om de TiD, TDCi's of HDI's (ik ben zelf geen dieselrijder, daar niet van), maar meer specifiek om de VW-rijders (Audi in mindere mate, is wat mij betreft ook een wat aansprekender merk) en hun rijgedrag :evil: .
Kijk, dat er tegenwoordig snelle diesels zijn vind ik prima, het heeft echter een bepaald type mensen, die vroeger tot een langzame vertegenwoordigersauto veroordeeld waren, het idee hebben dat ze een bijzonder snelle sportwagen rijden en navenant arrogant en provocerend rijgedrag aan de dag leggen.
Aangezien deze 'social climbers' gewend zijn op hun werk de ellebogen te gebruiken, schrikken ze er niet voor terug om flink te bumperkleven, groot licht te geven bij het minste of geringste, rechts in te halen en van het gebruik van een knipperlicht hebben ze nog nooit gehoord. Misschien moet de frustratie van de werkdag er nog even uit? :shock:
In elk geval, het is mij de afgelopen jaren opgevallen dat er veel TDI'tjes rondrijden, maar dat deze nog veel meer oververtegenwoordigd zijn in het veroorzaken van gevaarlijke of irritante verkeerssituaties. Een vooroordeel van mij dat helaas vrijwel dagelijks bevestigd wordt op de Nederlandse wegen. Ook in Duitsland vorige week nog een bijna-doodervaring gehad door een mevrouw in TDI-cabrio die op een haar na een vrachtwagen miste bij het inhalen op een tweebaansweg. Gelukkig hield ik afstand.
Het imago dat vroeger aan de BMW- of Alfarijder hing, kan tegenwoordig dus met gemak op de TDI-er worden geplakt. Van BMW-rijders heb ik veel minder last... :wink:
En dan heb ik het nog niet eens over al die Marokkaanse crimineeltjes hier in Amsterdam die ook al in glimmende TDI'tjes de blits maken... :?
Zo, dat is eruit...
Of moeten we hier even een aparte thread voor aanmaken? :offtopic:

rode ridder
Geregistreerd lid

Bericht door rode ridder » ma 28 aug, 2006 17:35

leuke topic voor "niet saab". ik denk dat veel mensen hierover van gedachte willen wisselen!

Plaats reactie