900S --> fpt + APC: Af
-
taaffert
- Geregistreerd lid
900S --> fpt + APC: Af
Laatste update --> Klik maar
Update --> klik hier
Hier het vervolg met foto's en filmpje --> klikker
Het gaat er dan toch van komen, 155pk vind ik te weinig, het moeten er wat meer worden.
Mijn auto heeft altijd standaard rondgereden, dus 145 pk. Met 190000 heb ik er een intercooler bijgedaan en de kat ertussenuit gehaald. Iets later is het luchtfilter vervangen door een ander type. Nu staat er 207000 op, motortje snort verder tevreden en ik heb het vermoeden dat er een revisieturbo inzit. Denk namelijk niet dat er standaard labeltjes aan een turbo hangen, maar ik kan me vergissen uiteraard. Die kwam ik tegen toen ik daaronder eens wat aan het knutselen was.
Dit is dan toch een prima basis om dat mee te doen?
Ik heb al wat info gevonden op internet hierover --> Deze
En uiteraard al wat rondgekeken op het forum en daarmee al wat wijzer geworden. Topic van Dennis bijvoorbeeld.
Het APC-systeem komt van een T8 uit 1987 af, maar de APC-regelunit zit onder de motorkap, dus dan is dit de goede toch? We willen deze eigenlijk meteen tweaken zoals op http://www.900aero.com beschreven staat.
APC/Turbodrukmeter zal wel niet van het nieuwe type zijn, dan moet ik nog ergens in het dashboard wat gaatjes erbij maken toch? Ligt deze al voorbekabeld in de auto of niet? Meen me zoiets te herinneren.
Verder zitten de overige zaken er ook bij en werken naar behoren.
Dan zit ik nog met de primaire overbrenging. Hier kan ook een langere in komen. Maar vanaf welk type zijn ze uitwisselbaar, ik heb al gekeken in de EPC en daar zie ik wel dat de types van voor 88 een andere overbrenging erin hebben, of tenminste de onderdeelnummers zijn anders. Past dit dan ook niet, of wel? Das mij nog even onduidelijk.
We willen dit op een dag gaan doen, moet lukken toch?
Zijn er nog mensen die dit ook hebben gedaan en hier nog wat waardevolle tips over willen delen met mij? Heeft iemand misschien nog duidelijke foto's van hoe het er allemaal uit moet komen te zien?
Alvast bedankt, heb je nog opmerkingen, aanvullingen, tips ik hoor het graag. Ik zal in ieder geval wanneer er gemonteerd wordt wat foto's maken.
Groet,
Eelco
Update --> klik hier
Hier het vervolg met foto's en filmpje --> klikker
Het gaat er dan toch van komen, 155pk vind ik te weinig, het moeten er wat meer worden.
Mijn auto heeft altijd standaard rondgereden, dus 145 pk. Met 190000 heb ik er een intercooler bijgedaan en de kat ertussenuit gehaald. Iets later is het luchtfilter vervangen door een ander type. Nu staat er 207000 op, motortje snort verder tevreden en ik heb het vermoeden dat er een revisieturbo inzit. Denk namelijk niet dat er standaard labeltjes aan een turbo hangen, maar ik kan me vergissen uiteraard. Die kwam ik tegen toen ik daaronder eens wat aan het knutselen was.
Dit is dan toch een prima basis om dat mee te doen?
Ik heb al wat info gevonden op internet hierover --> Deze
En uiteraard al wat rondgekeken op het forum en daarmee al wat wijzer geworden. Topic van Dennis bijvoorbeeld.
Het APC-systeem komt van een T8 uit 1987 af, maar de APC-regelunit zit onder de motorkap, dus dan is dit de goede toch? We willen deze eigenlijk meteen tweaken zoals op http://www.900aero.com beschreven staat.
APC/Turbodrukmeter zal wel niet van het nieuwe type zijn, dan moet ik nog ergens in het dashboard wat gaatjes erbij maken toch? Ligt deze al voorbekabeld in de auto of niet? Meen me zoiets te herinneren.
Verder zitten de overige zaken er ook bij en werken naar behoren.
Dan zit ik nog met de primaire overbrenging. Hier kan ook een langere in komen. Maar vanaf welk type zijn ze uitwisselbaar, ik heb al gekeken in de EPC en daar zie ik wel dat de types van voor 88 een andere overbrenging erin hebben, of tenminste de onderdeelnummers zijn anders. Past dit dan ook niet, of wel? Das mij nog even onduidelijk.
We willen dit op een dag gaan doen, moet lukken toch?
Zijn er nog mensen die dit ook hebben gedaan en hier nog wat waardevolle tips over willen delen met mij? Heeft iemand misschien nog duidelijke foto's van hoe het er allemaal uit moet komen te zien?
Alvast bedankt, heb je nog opmerkingen, aanvullingen, tips ik hoor het graag. Ik zal in ieder geval wanneer er gemonteerd wordt wat foto's maken.
Groet,
Eelco
-
Vyv
- Moderator + Donateur

-
taaffert
- Geregistreerd lid
Hey Vyv,Vyv schreef:Hey Eelco,
Heb je voor de rest ook alles compleet? Zoals driewegklep, klopsensor en de draadboom voor de APC kast?
Ik zou eerst alles inbouwen en werken krijgen en daarna pas de APC kast tweaken.
Viv
Het is een complete set inderdaad. Is het afstellen van het geheel makkelijker te doen in basis dan getweaked? Daar heb ik dus geen enkele kijk op, want nog nooit gedaan.
Enige waar ik nog ff mee zit is dat vraagstuk voor de primaire overbrenging, welke nu wel bij mij er op past en welke niet.
Hoeveel heb je met die van jou inmiddels gedaan?
Groet,
Eelco
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ik zou het zo doen omdat je dan fouten kunt uitsluiten. Eerst kijken of de APC kast werkt voordat je met de soldeerbout aan de slag gaat. Met APC aan boord ga jij zowiezo al van 155 naar 170, schat ik. Heb zelf een tijdje lopen klooien met mijn originele APC kast, bleek niet oke te zijnIk zou eerst alles inbouwen en werken krijgen en daarna pas de APC kast tweaken
Ik rij sinds kort eindelijk met een goede getweakte APC kast, volgens 900aero.com specs. Heb zelf de weerstandjes gekocht en ingesoldeerd. Ook een klopledje geïnstalleerd. Mijn wastegate actuator is onlangs ook vervangen, mijn originele was niet meer te verstellen wegens vastgeroest. Basisdruk is nu 0.4 bar. Druk blijft stabiel rond de 0.7 bar tot hoge toerentallen. Is nog vrij rustige setup, maar wil alles heel houden.
Voor inbouw hulp kan je altijd langkomen, kijk en vergelijk doet wonderen
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
Vyv
- Moderator + Donateur

-
bennie
- Geregistreerd lid
Alleen 900i heeft EZK!taaffert schreef:Mijn auto heeft EZK.
Een lpt heeft geen EZK, tezij er bij jou een lpt blok is ingehangen en het EZK systeem hebben gehouden.
Mocht dit zo zijn dan zul je toch naar een vacuumvervroeger moeten en het EZK systeem afsluiten.
Ik zou idd eerst het spul monteren en kijken of het werk voor je gaat solderen!
Gr, Bennie
(mocht je er echt niet uitkomen dan mag je best een keer op een Zaterdag langs komen
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
bennie
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
Vyv
- Moderator + Donateur

-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Ja ik zat zelf aan turbo_s te denken. In Zweden mee in mijn handen gestaan en niet meegenomen. Maar goed, het liefste zou ik me kofferbak clean willen hebben, maar vermoed zomaar dat wanneer ik de plaatjes er nu nog afhaal er een mooi verkleurd stukje tevoorschijn komt.waxle schreef:Dan vind ik eigenlijk ook dat je in plaats van de 900S op je kofferklep nu 900 Turbo 16v moet plakken :ptaaffert schreef:Als ik het doe wil ik het meteen goed doen.
(als je nog ergens een old school APC-badge weet te scoren is dat natuurlijk helemaal de bom)
Maar we nemen het mee
[edit]volgens mij in Zweden wel een APC badge gezien, in elk geval wel EMS, ook leuk
-
bennie
- Geregistreerd lid