Jacco 9000Aero schreef:@ rudy,
ik heb gestrijkijzerd volgens de handige foto handleiding , maar deel flatcable was los geraakt en heb ik wel 2weer vastgekregen, maar was net niet precies genoeg. Nu doet helft van dispaly het wel.
Nu de vraag:
hoe kan je een nieuwe kabel van pixelfix bevestigen?: moet je die ook vastlijm -strijken?
ik hoor graag
Jacco
Hoi,
Ik was een weekje op vakantie dus vandaar mijn late reactie.
De kabels worden niet gelijm. Op de SID moet je deze met plakband vastplakken (maar dat is alleen om ze op de plek te houden). Onder de rubberen ring komen dan foamen plakstripjes welke er voor zorgen dat er genoeg druk op de verbinding komt wanneer je het display weer op de printplaat monteert. Eenvoudig en werkte bij in één keer goed. En werkt nog steeds goed. Op het ACC display wordt de kabel net zo bevestigd, maar daar schoef je dan een alluminium plaatje op vast met daar tussen een foamen plakstripje welke er voor zorgt dat de kabel goed op de print vast zit. Een goede oplossing. Maar aan de kant van de display zit het alleen met plakband vast en moeten twee foamen kussentjes die je aan de zijkant op het kunstof huisje plakt er voor zorgen dat er genoeg druk op de verbinding komt van het display nadat je deze in elkaar hebt gezet. Daar ging het bij mij fout. Ik vind dat een beetje knullig, mede omdat je niet kan zien of het wel goed zit omdat het kabeltje zo kort is. Als je dit in elkaar hebt zitten kan je niets meer zien of controleren. Door de manier waarop dit in elkaar moet heb je geen controle en moet je maar hopen dat het goed zit. Door mijn eigen schuld is dit fout gegaan. Toen ik het papiertje van één van de kussentjes afhaalde kwam de plakzijde los (tja dikke vingers). Dat kreeg ik wel weer terug, maar toen plakte ik de eeste ook nog verkeerd. Tja weer los halen en goed geplakt. Maar daardoor plakte deze niet goed meer en kwam los. Dus display viel al heel snel weer uit. Ik heb toen zelf een oplossing gevonden alleen te laat. Ik heb het verprutst. Ik wil het precies doen zoals omschreven nu, maar dan moet ik wel een nieuw kabeltje hebben want deze heb ik beschadigd.. lang verhaal.. Deze zou ik opgestuurd krijgen tegen betaling van alleen de verzendkosten, dit heb ik meteen over gemaakt, maar de kabel is niet opgestuurd. Na een mailtje kreeg ik het antwoord dat ik deze al heb ontvangen op 14-7, maar dat was de eerste zending. Ik wacht nog op een antwoord... Beetje vreemd, miss dat ik een andere oplossing moet zoeken...
Succes...
Wat betreft het strijken. Daar moet je geluk mee hebben denk ik. Ik heb gezien dat er lijmresten op de kontakten zaten.De kabel smelt wel weer vast, ook op lijn, maar doordat er lijmresten tussen zitten of komen maakt deze niet op elke verbinding goed kontakt.
Saab 9-3 2.0 lpt Vialle G3 lpi... Met de mooie 3x2 spaak Aero velgen