900 Classic gestolen --> Advies alarm gevraagd

1978-1993
taaffert
Geregistreerd lid

900 Classic gestolen --> Advies alarm gevraagd

Bericht door taaffert » wo 02 jan, 2008 13:17

Van een goeie vriend van me (Powertje op het forum), zijn moeder rijdt in een blauwe vijfdeurs Classic.
Nieuwjaarsnacht, mooi begin van het nieuwe jaar. Auto was speciaal niet in de eigen straat (woonwijk) geparkeerd, maar net daarbuiten, zodat er geen vuurwerk op zou komen e.d.
Ze zijn later die nacht door de politie gebeld dat hun auto midden op straat stond, verderop. De auto is weer terecht dus gelukkig en de schade lijkt ook mee te vallen.

Echter, nu willen we z.s.m. een alarm inbouwen, alleen al omdat het echt een leuke klus is. :twisted:
Uiteraard is de startonderbreker van baszwolle een mooie oplossing, maar toch willen we meteen een AB inbouwen en ja, dan kun je het maar beter combineren met sensoren en een sirene erbij ook.

Derhalve, wie heeft er goeie ervaringen met een type alarm? Het hoeft niet een gecertificeerd alarm te zijn, maar ook niet een Chinees prulletje waarbij vergeleken de speeltelefoons van de Bart Smit nog degelijk lijken.

Bedankt!

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » wo 02 jan, 2008 13:33

Nou zeg, 't is wel raak de laatste tijd.... Gelukkig dat het nog goed afgelopen is!

Ik heb een Gemel (? Kan 't niet helemaal meer lezen op de AB), die geeft hippe piepjes en bliepjes, echt wat voor jou ;)

Powertje
Geregistreerd lid

Bericht door Powertje » wo 02 jan, 2008 13:58

Natuurlijk, erg vervelend voor mijn moeders geliefde 900 Classic! :)

Maar al met al een geestig begin van het nieuwe jaar. Vooral hoe mijn vader zo'n telefoontje en de gebeurtenis ansich ongezout kan vertellen.

Ze werden rond 05.15 wakker gebeld, door d'n grote vrienden met blauwe pet! :) De politie had met een bus en een auto, de 900 prachtig in bescherming genomen. De 900 stond haaks op de weg, met voorwielen in de greppel. Op de weg waar ze zovredig achter gelaten was, om geen schade op te lopen van vuurwerk. De auto stond opzich best gevaarlijk omdat aldaar iedereen 80 rijdt al is 50 toegestaan, en het een donker blauwe 900 betreft. Super dus hoe de politie daar met twee autos netjes omheen stond.

Echter mijn vader, een held in badjas, zou de auto wel even uit de greppel rijden. Dit lukte helaas pas.. met een slepende Politie Focus :P

De schade is beperkt gebleven tot twee wat modderig aandoende voorbanden :D Er is ook geen schade aan het portierslot of het contactslot, het gaat hier dus om professionals ;) we hebben het tenslotte niet over een Honda Civic, die met een schroevendraaier te openen is en te starten ;) :D

Constant
Donateur (7x)
Donateur (7x)

ALARM

Bericht door Constant » wo 02 jan, 2008 14:02

Zelf een MED3000 ingebouwd (e199). Destijds e30 goedkoper dan een gelijkwaardige Gemini. Daarbij komen natuurlijk nog kosten voor een eventuele deurmotor (e15), draadjes, diodes en krimpkousjes.

Het is een gecertificeerd alarm.....totdat je 'm los koopt, zonder inbouwen. Dan gaat de oranje SCM sticker er af.

Werkte goed in 1 keer. Tot nu toe 1 keer storing in 1 jaar, waarschijnlijk door de (ultrasone?) rookmelding in een parkeergarage.

Succes, Constant

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 02 jan, 2008 15:13

Margreet schreef:Nou zeg, 't is wel raak de laatste tijd.... Gelukkig dat het nog goed afgelopen is!

Ik heb een Gemel (? Kan 't niet helemaal meer lezen op de AB), die geeft hippe piepjes en bliepjes, echt wat voor jou ;)
Jah, die is wel heel stoer inderdaad 8)

Kun je 'm ook andere melodietjes laten afspelen bij ont-/vergrendelen? :lol:

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » wo 02 jan, 2008 15:29

Haha, er kan vast wel een andere pieper/blieper op :lol:

Vergeet ook het knipperen van de lichten niet he, dat hoort erbij!

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » wo 02 jan, 2008 15:35

taaffert schreef:
Jah, die is wel heel stoer inderdaad 8)

Kun je 'm ook andere melodietjes laten afspelen bij ont-/vergrendelen? :lol:
Misschien kun je hem aansluiten op die beatbox met megafoon in je auto..... :wink:

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » wo 02 jan, 2008 15:40

het vervelende van mijn goedkope oplossing is dat je hem niet moet vergeten in te schakelen.

er is vast wel een goede inbouwer bij jullie in de buurt. informeer aub wel dat ze bv niet de brandstofpompdraad rechtstreeks over hun geleverde alarmkast schakelen, heb er al een wat gezien die dat niet trekken en dat krijg je vreemde storingen.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 02 jan, 2008 15:46

baszwolle schreef:het vervelende van mijn goedkope oplossing is dat je hem niet moet vergeten in te schakelen.

er is vast wel een goede inbouwer bij jullie in de buurt. informeer aub wel dat ze bv niet de brandstofpompdraad rechtstreeks over hun geleverde alarmkast schakelen, heb er al een wat gezien die dat niet trekken en dat krijg je vreemde storingen.
Ik heb voldoende vertrouwen in mijzelf om het te gaan doen, en anders hebben we Powertje nog :lol:
Het is overigens een C'tje, dus brandstofpomprelais, dat kent ie niet.

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » wo 02 jan, 2008 15:49

Bij mijn alarm gaat na een X aantal minuten inactiviteit automatisch de startonderbreker erop (piep knipper 8) ).
De deuren zijn dan niet op slot (dat moet je zelf doen, piep bliep knipper klak), je kunt wel gewoon in en om de auto rommelen, die sensoren zijn niet actief, maar starten gaat niet.
Best fijn om te weten dat ze 'm niet zomaar mee kunnen nemen als je spullen aan het uitladen bent ofzo.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » wo 02 jan, 2008 16:12

Mede om die reden heb ik een alarm in mijn 900 ingebouwd. Overgens wel alleen met de startmotor onderbroken. Zodat als je eenmaal rijdt de auto ook blijft rijden ook als het alarm op hol mocht slaan. Ik heb het bij een vriend van mij een keer gezien namelijk. Midden op de snelweg het alarm er op. Benzinepomp en ontsteking onderbroken.........

Als ik de auto vergeten ben op slot te doen dan geeft die dat aan met drie keer knipper en gaat die vanzelf op startblokkering.

Hij werkt heel goed, maar het is wel een beetje een chineese oplossing. :)
Zal vanavond even het merk opzoeken.

groeten,

Hannes

ronaldjedc
Geregistreerd lid

Bericht door ronaldjedc » wo 02 jan, 2008 17:23

Ik heb onlangs in mijn peugje zo'n dingetje van een eurotje of 60 in laten bouwen. Wel geinig; 2 ab's er bij, knipperen van de richtingaanwijzers, sirene. Werkt op sloten, starten en schokken. Als ik de ab in mijn zak doe tijdens het weglopen van de auto en per abuis de autodeuren open (door het drukken op een knoppie van de ab) dan springen de deuren automatisch weer op slot na 1 minuut, mits de deuren niet open zijn geweest.

Geen klasse 3 alarm, maar wel leuk genoeg.

JS Jacobs
Geregistreerd lid

Bericht door JS Jacobs » wo 02 jan, 2008 18:11

Ben zeer te spreken over mijn Clifford AvantGuard, voor de echte James Bond snufjes, zoals op afstand starten enz 8)

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 02 jan, 2008 19:37

JS Jacobs schreef:Ben zeer te spreken over mijn Clifford AvantGuard, voor de echte James Bond snufjes, zoals op afstand starten enz 8)
:shock:

Vet! :D

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 02 jan, 2008 19:45

JS Jacobs schreef:Ben zeer te spreken over mijn Clifford AvantGuard, voor de echte James Bond snufjes, zoals op afstand starten enz 8)
Oh, dat wil ik met een Classic 900 wel 's meemaken... moet een boeiend gezicht zijn om 'm van buiten je garage te starten en hem dan pontificaal door de garagedeur naar buiten te zien knallen. Geen chauffeur meer nodig.

Plaats reactie