sport remblokken
-
Swedespeed
- Geregistreerd lid
sport remblokken
wie - o - wie kan mij vertellen waar ik sport-remblokken kan kopen voor mijn 99 met oude steek remtangen.
Ik wil net dat beetje extra hebben als straks de t16 erin ligt.
Ik heb al gevonden: ebc greenstuff voorzijde: http://www.ebcshop.nl/Remblokset-voorzi ... ?cid=39583
en swedish car parts voor en achterzijde:http://www.swedishcarparts.nl/product_i ... cts_id=682 en http://www.swedishcarparts.nl/product_i ... cts_id=681
er word ook nog gepraat over ferodo... maar die kan ik niet vinden.
Ik wil graag voor en achter vervangen hebben door betere remblokken dan origineel. Graag geen reacties als: plaats nieuwe steek 900, want ik heb geen behoefte om mijn handrem te verliezen, of mijn vers gespoten originele saab ouwe steek silverspokes.
Ik wil net dat beetje extra hebben als straks de t16 erin ligt.
Ik heb al gevonden: ebc greenstuff voorzijde: http://www.ebcshop.nl/Remblokset-voorzi ... ?cid=39583
en swedish car parts voor en achterzijde:http://www.swedishcarparts.nl/product_i ... cts_id=682 en http://www.swedishcarparts.nl/product_i ... cts_id=681
er word ook nog gepraat over ferodo... maar die kan ik niet vinden.
Ik wil graag voor en achter vervangen hebben door betere remblokken dan origineel. Graag geen reacties als: plaats nieuwe steek 900, want ik heb geen behoefte om mijn handrem te verliezen, of mijn vers gespoten originele saab ouwe steek silverspokes.
-
windekind
- Donateur

Re: sport remblokken
Onder mijn 99 uit 84 heb ik ook een tijdje EBC Greenstuff blokken gehad. Voor en achter. De achterste blokken kan je op de site van EBC uitzoeken aan de hand van de afmetingen. Wel moest ik dan de gaten voor de pennen groter boren, het waren nl slobgaatjes. Volgens waren ze bedoeld voor de een of andere Ford of Alfa.
De remwerking was wel beter dan de standaard blokken. Wat ook hielp was de montage van Goodridge metaal-omvlochten slangen, rondom.
Uiteindelijk ben ik toch overgestapt op 900 remmen omdat ik de handrem op de achterwielen wilde hebben en het grotere remvermogen. Plus de betere bedrijfszekerheid, dwz geen gezeur meer van handremmen die weigeren en zo.
De remwerking was wel beter dan de standaard blokken. Wat ook hielp was de montage van Goodridge metaal-omvlochten slangen, rondom.
Uiteindelijk ben ik toch overgestapt op 900 remmen omdat ik de handrem op de achterwielen wilde hebben en het grotere remvermogen. Plus de betere bedrijfszekerheid, dwz geen gezeur meer van handremmen die weigeren en zo.
-
Gert-Jan 44
- Geregistreerd lid
en ik heb vandaag dezelfde setup gemonteerd als hierboven beschreven.
Nieuwe schijven, geen gegroefde of geventileerde maar de standaard 99 schijven. EBC greenstuf blokken, moeten idd groter geboord worden, heb deze aangekocht bij speektuning en denk dat ze daar al groter gemaakt zijn. Ik heb ze zelf niet groter moete boren of kan het mij in ieder geval niet meer herinneren
maar je kan wel zien dat ze achteraf groter geboord zijn. En dan nog 4 gereviseerde klauwen..
Ook de goodridge stalen remleidingen gemonteerd, past allemaal direct.
Hoe de werking hiervan is kan ik nog niet zeggen. Maar ik heb een vermoeden dat het vlot moet gaan, ze moeten geen T16 laten stoppen maar een 16i.
Nieuwe schijven, geen gegroefde of geventileerde maar de standaard 99 schijven. EBC greenstuf blokken, moeten idd groter geboord worden, heb deze aangekocht bij speektuning en denk dat ze daar al groter gemaakt zijn. Ik heb ze zelf niet groter moete boren of kan het mij in ieder geval niet meer herinneren
Ook de goodridge stalen remleidingen gemonteerd, past allemaal direct.
Hoe de werking hiervan is kan ik nog niet zeggen. Maar ik heb een vermoeden dat het vlot moet gaan, ze moeten geen T16 laten stoppen maar een 16i.
-
Swedespeed
- Geregistreerd lid
heb jij toevallig een productkode o.i.d. voor mij? ik heb namelijk mijn 99 hier niet bij huis en wil toch ff gaan bestellen. de goodridge remslangen kan ik ook daar kopen? de greenstuff blokken voor de voorkant passen direct jatoch?windekind schreef:Onder mijn 99 uit 84 heb ik ook een tijdje EBC Greenstuff blokken gehad. Voor en achter. De achterste blokken kan je op de site van EBC uitzoeken aan de hand van de afmetingen. Wel moest ik dan de gaten voor de pennen groter boren, het waren nl slobgaatjes. Volgens waren ze bedoeld voor de een of andere Ford of Alfa.
-
Cornell
- Geregistreerd lid
Op mijn raceauto (bmw) had ik Zimmermann en Pagid remschijven in combinatie met Hawk ht10 remblokken.
Voor het circuit is dit een hele goede combinatie.
Voor het circuit is dit een hele goede combinatie.
-
windekind
- Donateur

Op mijn 99 had ik de volgende blokken van EBC: vóór DP 216 (alternatief: DP2291), achter: DP 105/4
De /4 betekent volgens mij 4 stuks? De achterblokken zijn dus van een Alfa Giulia en zo.
Zorg ervoor dat ze makkelijk in de klauw passen, eventueel de randjes gladvijlen, deze zijn nl vrij ruw gestansd en als ze gaan klemmen krijg je aanlopen en piepen en zo.
Als er een stukje zelfklevende schuimfolie bijgeleverd wordt, gebruik dit dan ook. Dit dempt nl de trillingen van de blokken bij zachtjes remmen en dus het piepen! Kan je ook zelf doen door er 3M dubbelzijdige tape op te plakken, de lijmlaag aan de zuigerkant gaat er toch snel af en het schuimlaagje dempt geweldig. Beter dan kopervet!
De /4 betekent volgens mij 4 stuks? De achterblokken zijn dus van een Alfa Giulia en zo.
Zorg ervoor dat ze makkelijk in de klauw passen, eventueel de randjes gladvijlen, deze zijn nl vrij ruw gestansd en als ze gaan klemmen krijg je aanlopen en piepen en zo.
Als er een stukje zelfklevende schuimfolie bijgeleverd wordt, gebruik dit dan ook. Dit dempt nl de trillingen van de blokken bij zachtjes remmen en dus het piepen! Kan je ook zelf doen door er 3M dubbelzijdige tape op te plakken, de lijmlaag aan de zuigerkant gaat er toch snel af en het schuimlaagje dempt geweldig. Beter dan kopervet!
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Ik heb nog een setje Ferodo liggen. Paar km mee gereden, toen ging de auto waar ze op zaten total-loss.

Als je interesse hebt, stuur maar een pb'tje.

Als je interesse hebt, stuur maar een pb'tje.
-
Swedespeed
- Geregistreerd lid
wie kan mij met argumenten vertellen welke remblokken voor mijn doel beter geschikt zijn. Ik kan ferodo's (2500????) krijgen of EBC greenstuff.
Ik rijd stevig, maar maak vooral lange ritten. Ik kom nooit op het circuit maar ik wil wel af en toe met een veilig en vertrouwd gevoel kunnen jagen op een plattelandsweggetje.
Overigens, hoe belangrijk is het voor mij dat ik achter ook betere blokken dan OEM remblokken plaats?
Ik rijd stevig, maar maak vooral lange ritten. Ik kom nooit op het circuit maar ik wil wel af en toe met een veilig en vertrouwd gevoel kunnen jagen op een plattelandsweggetje.
Overigens, hoe belangrijk is het voor mij dat ik achter ook betere blokken dan OEM remblokken plaats?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

ik heb er gewoon 4 nieuwe schijven onder gezet
turbo blokken voor van elfi
achter gewone nieuwe
Alle klauwen gereviseerd en voor spelingvrij gemaakt
nieuwe hoofdremcilinder,
nieuwe olie
ook nieuwe montagesetjes, en ik ben dik tevreden
nieuwe remslangen
het kost even wat tijd en een paar centen, maar ben je ook voorlopig van het gezeur af
(kreeg trouwens een pluimpje van de APK keurmeester)
dat van dat schuim ben ik ook eens tegen gekomen op een gekochte saab, soms plak ik nog wel eens tegen het piepen duke tape op nieuwe blokken.
een nieuw montagesetje werkt trouwens beter tegen het lawaai.
schijnt dat je de montagebeugel op een bepaalde manier kunt ombuigen, maar begreep het artikeltje niet, beetje wazige tekening en engelse tekst.
en handrem??? ik rijdt al bijna 30 jaar 99 900 en die handrem heb ik nog nooit gebruikt. allleen om te kijken of hij het doet voor de apk
turbo blokken voor van elfi
achter gewone nieuwe
Alle klauwen gereviseerd en voor spelingvrij gemaakt
nieuwe hoofdremcilinder,
nieuwe olie
ook nieuwe montagesetjes, en ik ben dik tevreden
nieuwe remslangen
het kost even wat tijd en een paar centen, maar ben je ook voorlopig van het gezeur af
(kreeg trouwens een pluimpje van de APK keurmeester)
dat van dat schuim ben ik ook eens tegen gekomen op een gekochte saab, soms plak ik nog wel eens tegen het piepen duke tape op nieuwe blokken.
een nieuw montagesetje werkt trouwens beter tegen het lawaai.
schijnt dat je de montagebeugel op een bepaalde manier kunt ombuigen, maar begreep het artikeltje niet, beetje wazige tekening en engelse tekst.
en handrem??? ik rijdt al bijna 30 jaar 99 900 en die handrem heb ik nog nooit gebruikt. allleen om te kijken of hij het doet voor de apk
-
Menno
- Geregistreerd lid
Dat heeft te maken met het correct inklemmen van de blokken. Vooral om het beruchte 'kloenk' bij achteruitrijdend remmen te fiksen.turbopilot schreef:schijnt dat je de montagebeugel op een bepaalde manier kunt ombuigen, maar begreep het artikeltje niet, beetje wazige tekening en engelse tekst.
Dan woon je niet in de stad (ik laat de inparkeertikken liever opvangen door de handrem dan door de bak) of een heuvelachtig deel van Nl.turbopilot schreef:en handrem??? ik rijdt al bijna 30 jaar 99 900 en die handrem heb ik nog nooit gebruikt. allleen om te kijken of hij het doet voor de apk
-
turbopilot
- Donateur (7x)

hallo menno
bedankt voor de reactie, maar weet jij hoe werkt dat werkt met de beugel en correct inklemmen? of heb ik hier een topic over gemist?
dat van die handrem begrijp ik nu ook, nooooit aan gedacht , gelukkig woon ik buitenaf op het platelaaaand
bedankt voor de reactie, maar weet jij hoe werkt dat werkt met de beugel en correct inklemmen? of heb ik hier een topic over gemist?
dat van die handrem begrijp ik nu ook, nooooit aan gedacht , gelukkig woon ik buitenaf op het platelaaaand
-
Menno
- Geregistreerd lid
Kloenk: viewtopic.php?f=47&t=48018&p=537145&hil ... nk#p537145" onclick="window.open(this.href);return false;