Help! Saab 95 1970 over van overleden vader

1967-1980
72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Help! Saab 95 1970 over van overleden vader

Bericht door 72sonett3 » za 12 jun, 2010 20:29

MarcelJanssen schreef:... indicatie kan geven van de waarde...
Helaas dus een 'gewone' 95, maar wel met 3e bankje.

Ik heb een paar jaar geleden mijn gerestaureerde '78 95 verkocht voor 3500 euro. Deze zou ook zoiets op moeten brengen, misschien zelfs iets meer omdat het een wat oudere is.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 12 jun, 2010 22:28

En zie voor een ander exemplaar met ruiten aan de zijkanten ook: viewtopic.php?f=45&t=79577&p=926234&hilit=" onclick="window.open(this.href);return false; . :wink:

MarcelJanssen
Geregistreerd lid

Bericht door MarcelJanssen » za 12 jun, 2010 23:53

Hoi,
hij heeft inderdaad een originele houten laadvloer en die kun je vooraan openklappen zodat er een extra houten bank verschijnt. Ik heb nog wat meer foto's geplaatst op de eerder vernoemde website. Hieronder ook toegevoegd.

De velgen die er nu onder zitten zijn dan ook, als ik het allemaal goed begrijp, rally velgen. Het laadvermogen is 760 kg. Op de bestuurdersportier stonden de gegevens van het laadvermogen etc. vermeld.

Ik ga zodadelijk nog een mailtje sturen naar het Saab museum, eens kijken of zij nog aanvullende info kunnen geven....

Al met al krijg ik steeds meer het idee dat het hier een originele van betreft zonder dichte zijruiten, dus misschien dan toch iets bijzonders. Wel leuk om me zo te verdiepen in een onbekende wereld, ik zou 'm bijna zelf houden :D

De foto's in de link naar de laatstgenoemde topic viewtopic.php?f=45&t=79577&p=926234&hilit=" onclick="window.open(this.href);return false; geven goed weer welke auto het betreft. Alleen bij die van ons zitten dus de rally velgen er op.

Ik hoop dat bovenstaande info nog wat meer duidelijkheid geeft.

Groet,
Marcel :O:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarcelJanssen
Geregistreerd lid

Bericht door MarcelJanssen » zo 13 jun, 2010 0:30

Dank je melle z alvast voor de reactie. Ik denk dat ik binnenkort maar eens de auto zelf goed ga vastleggen op de gevoelige plaat om een indruk te geven hoe ie er nu voor staat. Wordt vervolgd!

Marcel beerchug:

Sadelrûker
Geregistreerd lid

Bericht door Sadelrûker » zo 13 jun, 2010 1:16

Is een mooi apparaat.

:megafon: Zelf houden

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 13 jun, 2010 8:20

Sadelrûker schreef:Is een mooi apparaat.

:megafon: Zelf houden
dat zit ik ook al de hele tijd te denken

wat vang je er nu voor? Paar duizend? Weg is het ding... terwijl je er zelf over een paar jaar mss wel heel erg aardigheid/heimwee aan krijgt... zeker gezien de TLC die je vader erin gestoken heeft.

MarcelJanssen
Geregistreerd lid

Bericht door MarcelJanssen » ma 14 jun, 2010 20:45

Hoi,
de volgende reactie kreeg ik terug van het Saab museum:

Dear Marcel,
This car is a Saab 95 from 1970 build in Finland (Nystad) and registrated as an transport car with only one passenger seat and a bit higher loading capacity. This change is the reason form the model name "VAN". In the late 1960s Saab made a special delivery van version of the Saab 95 for some markets but since your car has rear side windows it is a standard Saab 95. What you however should think of is that you are not allowed to put a standard interior with place for 6 passengers as long as the registration is not changed.
Vänliga Hälsningar / Yours Sincerely
Ola Bolander

Al met al... dus toch een gewone 95... ???? :confused:

Marcel

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » ma 14 jun, 2010 20:57

Ja, blijkbaar... maar met een andere laadvloer en zonder achterbank. Een soort "grijs kenteken" uitvoering.

Het blijft toch een aparte auto...

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 14 jun, 2010 23:45

MarcelJanssen schreef: Al met al... dus toch een gewone 95... ???? :confused:

Marcel
zoals ik het lees juist niet... dit is een vd twee types van wat ze gefrabriceerd hebben, mét en zonder achterruiten (jij hebt de eerste)

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » di 15 jun, 2010 0:51

dus :D zuinig op zijn en welkom bij de saabrijders. indien niet heb je toch een zeer begerenswaardige auto in je bezit. ik zie mijn herder daar wel achterin zitten. passagiers heb ik toch nooit. foto's foto's foto's

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » di 15 jun, 2010 12:08

MarcelJanssen schreef: Al met al krijg ik steeds meer het idee dat het hier een originele van betreft zonder dichte zijruiten, dus misschien dan toch iets bijzonders. Wel leuk om me zo te verdiepen in een onbekende wereld, ik zou 'm bijna zelf houden :D
Daar kan ik me volmondig in vinden, zeker na je bericht van het SAAB museum
Hoi,
de volgende reactie kreeg ik terug van het Saab museum:

Dear Marcel,
This car is a Saab 95 from 1970 build in Finland (Nystad) and registrated as an transport car with only one passenger seat and a bit higher loading capacity. This change is the reason form the model name "VAN". In the late 1960s Saab made a special delivery van version of the Saab 95 for some markets but since your car has rear side windows it is a standard Saab 95. What you however should think of is that you are not allowed to put a standard interior with place for 6 passengers as long as the registration is not changed.
Vänliga Hälsningar / Yours Sincerely
Ola Bolander

Al met al... dus toch een gewone 95... ???? :confused:

Marcel
VAN "light" dus, eigenlijk een gewone 95 maar met een andere laadvloer. Wel een hele leuke, met een extra dimensie vanwege de restauratie die is uitgevoerd.

Succes met je overpeinzingen, en welkom in de wereld van SAAB ;)

Jan

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 15 jun, 2010 12:29

En voor nog een vergelijkbaar exemplaar, dus een Van-uitvoering MET zijruiten, kijk dan nu ook eens in:
viewtopic.php?f=45&t=80972" onclick="window.open(this.href);return false; . :wink:

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » di 15 jun, 2010 12:49

Die blauwe heeft alleen gele nummerborden dus dat zegt niet zo heel veel in Nederland rijden ook wel omgebouwde grijze kentekens rond.

MarcelJanssen
Geregistreerd lid

Bericht door MarcelJanssen » wo 21 jul, 2010 11:40

Hoi,
deze gegevens behoren bij het Saab-museum, het aangegeven email adres heb ik dan ook gebruikt, ik had binnen 24 uur een reactie binnen.

Hallvärd / Showroom Host
Saab Car Museum
Saab Automobile AB
X31-1 IEC-K
46180 TROLLHÄTTAN
Tel: +46 (0)520-843 44
Mobile: +46 (0)730-57 28 00
E-mail: saab.carmuseum@saab.com

Ja er zijn wel degelijk ontwikkelingen rondom deze bolide (geweest). Ik wilde hier nog een reactie plaatsen daarover maar even erg druk gehad. Al met al is de Saab zowaar binnen de familie gebleven, m'n schoonbroer heeft 'm overgenomen voor een aardig prijsje :D Inmiddels is ie er al flink mee aan de slag gegaan, oftewel wordt thuis niet meer gesignaleerd :lol: dus (bijna) iedereen is happy. Volgens mij zit ie inmiddels ook hier op het forum met m.n. technische vragen, dus misschien dat ie zich nog eens hier blootgeeft als nieuwe eigenaar van dit bakkie zijnde :mrgreen:

Iedereen bedankt voor alle info etc. en wat mij betreft kan dit topic gesloten worden... maar ik zou niet weten hoe ik dat doe of aangeef...

(V)Rij allen veilig! :O:

Marcel

khachapuri
Geregistreerd lid

Bericht door khachapuri » wo 21 jul, 2010 14:58

wil je mensen niet op het verkeerde been zetten? :lol:

Plaats reactie