BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
AlexJ
Donateur
Donateur

Re: BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!

Bericht door AlexJ » do 15 apr, 2010 10:14

G-ice schreef:Spacers komen eind deze week, TD had even andere prioriteiten.

Flow matched (1 a 2% verschil over de gehele set) 630 cc Deka's zijn gevonden, die wil ik ook deze week bestellen, prijs zal ergens tussen de 240 / 260 euro per set liggen inc transport, 4,7% accijns en 19% btw (rare douane kosten oid zouden ze iets over de 260 euro kunnen brengen).

Ethanol bestendige O-ringen, welke pomp en het hoe en wat van de leidingen ben ik nog niet uit...
Weet je zeker dat de som die je maakt klopt?
Ik dacht namelijk; 12% invoerrechten (over prijs onderdelen + verzendkosten). Hieroverheen weer 19% btw...

Voor de rest, klinkt goed!
Enig idee of het kopen in groepsverband nog wat extra korting zou kunnen opleveren?
Set van 5 moet wel lukken, misschien wel meer!

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 15 apr, 2010 11:16

Ik dacht dit: http://www.douane.nl/particulier/intern ... en-01.html
En dan "modellen van auto's", maar waarom zouden we dan "spijkerbroeken" moeten doen?

Echte "wholesale" korting geven de meesten pas vanaf 10 sets van 8, en da's wat veel denk ik!

Dit weekeinde gaan "we" (igg Maarten en ik) hoogstwaarschijnlijk injectoren bestellen, mocht je graag meedoen voor tussen de 200 / 240 euro per set (na flink mailen goedkopere gevonden) hoor ik dat graag van je.

Ik denk dat we eerst 2 of 4 sets van 4 bestellen, dan 2 a 3 weken later na aankomst en controle de overige bestellingen.
Ik heb met een beetje geluk deze week 6 sets spacers, dus die krijg je dan ook een setje bij je injectoren.

Gr Gijs

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 16 apr, 2010 13:15

Inmiddels staan er 6 sets spacers (ze zijn toch staal geworden ipv plastic) op mijn buro, 2 sets zijn reeds gereserveerd. De overige sets houd ik op reserve en / of zijn voor de mensen die actief en nuttig meedenken in dit topic 8)

Misschien een leuke stimulans :wink:

Gr. GaIJeS

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » vr 16 apr, 2010 13:23

Als je een paard een wortel voor houdt gaat hij ook sneller lopen :D

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » ma 26 apr, 2010 21:30

De volgende stappen en knelpunten zijn nu aan de orde:

- 630 cc Siemens Deka's zijn onderweg.
- Brandstof leidingen aanpassen it top op heden stukgelopen op de aansluiting op de benzinerail die niet past.
- Walbro benzinepomp blijkt een gierend geluid te maken, dus ik wil een Henko 275 LPH pomp, echter bij de zweedse shop die die verpatst kom ik tot op heden niet door de "shipping keuze mogelijkheden (geen)" heen.

Siemens Deka's monteren & software aanpassen voor de Deka's lijkt me niet al te lastig.
Brandstofpomp erin prutsen heeft de Washeld aangeboden dat ik dat op zijn brug mag ondernemen.

Nu nog "even" een goede basis zoeken om mijn bio programma vanuit te kunnen gaan knutselen.

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » ma 26 apr, 2010 21:44

Klinkt goed! Nuttige tip ook over die Walbro pomp! Dat moet ik niet hebben.
Kan Speek je niet aan die pompen helpen?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » ma 26 apr, 2010 22:01

Ik hoef er maar eentje, en liefst zonder "opgeld" rechtstreeks van de bron :twisted:

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » di 27 apr, 2010 7:56

Ahja, voor 1 minder interessant, ik dacht dat het over meerdere ging!

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 27 apr, 2010 9:04

Maarten heeft er al een in de auto, moet ik er voor jou ook een (proberen te) bestellen?

edit: ik ga er 2 bestellen, als jij 'm niet wil gaat ie op de plank / te koop aangeboden /...

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 28 apr, 2010 23:45

- 630 cc Siemens Deka's zijn onderweg.
- Henko benzinepomp is onderweg (+ 1 voor AlexJ ).

- Brandstof leidingen aanpassen it top op heden stukgelopen op de aansluiting op de benzinerail die niet past (& alle maffe zweden e.d. rijden ook probleemloos met onaangepaste leidingen rond).

Nu nog "even" een mooie biopower basis file zoeken en aanpassen naar mijn wensen.

Aangezien ik twijfel of mijn zuigers een biopower stage 5 leuk vinden ga ik een maar aparte biopower ECU maken met een teruggeschroefde tune.

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » do 29 apr, 2010 7:32

Ja tot op heden heb ik nog niks kunnen vinden voor de koppeling op de feul rail, je zou idd eens kijken hoe het gaat met de orginele leidingen, zeker als die Zweden daar ook al een hele tijd mee rijden.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 04 mei, 2010 15:05

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

de injectoren zijn binnen!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 05 mei, 2010 8:57

Thanx Maarten voor onderstaande tip (Nerd :wink: ), misschien moeten we dit eerst eens met jouw originele injectoren proberen of dit je start probleem oplost.

http://forum.ecuproject.com/viewtopic.p ... tor#p22773" onclick="window.open(this.href);return false;

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » wo 05 mei, 2010 11:04

Inderdaad interessant zeg! Als snap ik nog niet hoe ze de injector nu precies 'indexeren', maar ik verwacht uiteraard een handleiding van jou ;)

Plaats reactie