900 S "de Belg" (verkocht)

1978-1993
Hyuna
Geregistreerd lid

Bericht door Hyuna » ma 14 dec, 2009 10:18

Verry verry nice....

Alleen je alarmlichten-knopje (4 knippers tegelijkertijd) zit er ondersteboven op :)

Gr.
Vincent

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » vr 26 feb, 2010 22:42

Weer een aantal zaken gemonteerd en gedemonteerd, foto's volgen later:

- hemel gedemonteerd en zojuist schoon gemaakt. Binnenkort naar Lukkien voor verse bekleding. Ik twijfel nog tussen antraciet en de standaard kleur. Iemand een mening hierover?

- 9000 Aero voorstoelen gemonteerd :twisted: !

- derde remlicht gemonteerd

- ventcovers liggen klaar, moeten nog gespoten worden in de kleur van de skirtset.

- nieuwe pedaalrubbers

Ik ben nog op zoek naar een lege kat, of een recht stuk pijp ter vervanging.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » vr 26 feb, 2010 22:53

Pics! 8)

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 26 feb, 2010 23:25

Met welke APC rij je nou rond, standaard of gemodd?

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » vr 26 feb, 2010 23:38

aangepast, met max 1.1 bar druk en dan zakt ie terug naar 0.9. Rijdt prima :P

en de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja, de stoelen worden nog gepoetst ;-).

v/db
Geregistreerd lid

Bericht door v/db » za 27 feb, 2010 0:29

Fraaie bak hoor! En met koninklijke zetels!
Met wat poets je die leren bekleding op? Sowieso niet met schoenpoets denk ik? Wil zelf m'n interieurtje ook eens opfrissen en onderhouden.

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » za 27 feb, 2010 0:34

Poetsen met poets op kleur speciaal voor meubels. Werkt prima en geeft niet af. Is te halen bij de beter gesorteerde schoenmaker.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » za 27 feb, 2010 0:52

Ga je de achterbank ook nog omklussen? :twisted:

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » za 27 feb, 2010 1:10

Dat was ik wel van plan, maar vraag me af of het past en vooral ook, hoe het gaat passen met bevestiging. De achterbank heb ik in ieder geval, dus op een regenachtige dag/weekend 8) .....

v/db
Geregistreerd lid

Bericht door v/db » za 27 feb, 2010 1:15

Nou dan is dit weekend je kans hoor! ;) Ben benieuwd of dat past, lijkt me niet, het is maar een smal bankje in een 900..

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » za 27 feb, 2010 12:20

Jaja wat ziet hij er prachtig uit, blij dat hij in goede handen is waar hij goed verzorgd en onderhouden wordt.
:applause:
Ik kijk uit om hem op een meeting nog eens terug te zien :wink:

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » za 27 feb, 2010 12:31

v/db schreef:Nou dan is dit weekend je kans hoor! ;) Ben benieuwd of dat past, lijkt me niet, het is maar een smal bankje in een 900..
Er heeft ooit een classic te koop gestaan (in Zweden meen ik) welke een beige set had, inclusief de achterbank. En dat was echt een lust voor het oog!

Daar was het midden van de achterbank weg gehaald. Een derde persoon zit dan niet meer zo lekker, maar 2 mensen kunnen als koning zitten dan. 8)

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » wo 17 mar, 2010 0:19

Zo, net weer een bestelling bij partsforsaabs.com gedaan. Nieuwe radiateur, slangklemmen en nog wat klein spul. Als ik een andere turbo heb gevonden maar een weekend plannen om alles wat ik nu nog heb liggen er in te klussen.

En alvast zo'n mooi paneeltje besteld voor extra knoppen bij saabsport. Daar wil ik de verstelbare stoelverwarmingsknoppen voor de Aero stoelen in zetten en een extra knop voor spiegelverwarming 8) .

tweemeter
Donateur
Donateur

Re: 900 S "de Belg": update

Bericht door tweemeter » za 03 apr, 2010 16:48

Het motorruim wordt aardig leeg, radiateur en turbo verwijderd en ga zo beginnen met de koppeling. Blijkt dat de aangeschafte turbo toch niet past, das balen en op zoek naar een vervanger :cry: . Eerst nog even het massapunt bij de radiateur schoonmaken en opschuren.

De hemel ligt inmiddels bij Lukkien, deze wordt bekleed met antraciet stof 8) .

Verder: Vorig weekend in de cabrio een ander interieur gezet, nu nog het dashboard erin en we kunnen weer met het dak open rijden!

tweemeter
Donateur
Donateur

Re: 900 S "de Belg": update

Bericht door tweemeter » zo 16 mei, 2010 20:29

Hij doet het weer! en zonder gefluit :D . Turbo vervangen, radiateur en koppeling vervangen. Vandaag 350 kilometer gereden en wat rijdt ie mooi. Ik ben er erg blij mee 8) . Met de aangepaste APC ging de turbodruk te ver door, resultaat was een fuel-cut, das een vreemd gevoel. Nu dus weer een standaard gemonteerd, deze geeft max 0,9 bar druk (tot net in het rood).

Verder een trekhaak gemonteerd (voor de Eriba Pan), dakspoiler bij het open dak, 16" deepdish velgen en een extra schakelaarhouder voor de stoelverwarming. De hemel is ook opnieuw bekleed (zwart) en gemonteerd, voorlopig nog met witte handgrepen etc. Deze worden nog zwart gespoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie