Transformatie 9000 Aero ‘super premium edition'

1984-1997
jacques1967
Geregistreerd lid

Bericht door jacques1967 » za 06 feb, 2010 12:48

Nee , Er is geen enkel roestwerend produkt op de markt die ook echt hersteld. Met uitzondering van roestomvormer, maar dat is weer geen compleet roestwerend produkt. U kunt voor een zo goed mogelijk resultaat eerst voor zover mogelijk roest moeten verwijderen (loszittend). ML en aanverwante produkten zijn stroperig van samenstelling en de kans bestaat dat het middel niet overal komt , en die plaatsen zijn nu juist vaak gevoeliger.
Gekookte lijnzaadolie is veel dunner van aard en zal beter verspreidt kunnen worden. En trekt in het geoxideerde metaal. Let wel , ik vind ML geen slecht produkt ofzo maar het is niet geschikt voor elke toepassing. Buiten dat feit , lijkt het me ook zinvol om eens te kijken waardoor de roest op die plaatsen meer voorkomt. En dit eerst aanpakken. Alleen ML er overheen zal de kwaal niet verhelpen. Het ziet wel tijdelijk beter uit . Heb er zelf helaas ervaring mee met mijn 4x4 auto. Ik heb uiteindelijk een heel stuk moeten uitzagen en nieuw onaangetast plaatwerk aangebracht (laswerk). Ook kunnen kitranden uitgedroogd zijn waardoor er vocht achter blijft zitten en dan duurt het niet lang voordat de kwaal erger wordt ipv tot stilstand wordt gebracht. Dit door aanbrengen van bijv ML eroverheen. Mooie auto overigens.

Alfriedel
Geregistreerd lid

Bericht door Alfriedel » zo 07 feb, 2010 20:15

Ik heb mij goed laten voorlichten door div. restaurateurs en bij mij gaat er RX5 in, is zo dun als water en dringt dus diep in de roest door tot op het staal en sluit dan luchtdicht af zodat het roesten stopt.Liefst twee lagen erin spuiten. Zie ook rustbuster.nl ,ik heb geen aandelen maar restaureer Amazones (Volvo geen paardendames).

wiseguy
Geregistreerd lid

Bericht door wiseguy » ma 08 feb, 2010 2:12

Amazons :donot:

Stumpie
Geregistreerd lid

Bericht door Stumpie » di 09 feb, 2010 11:05

ff een vraagje over de parkeersensoren: welke heb je, kan je ze aanraden en is het een beetje te doen als je zoals ik niet zo heel veel aan je auto klust?

Bedankt alvast,

Stumpie

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » di 09 feb, 2010 12:55

Stumpie schreef:ff een vraagje over de parkeersensoren: welke heb je, kan je ze aanraden en is het een beetje te doen als je zoals ik niet zo heel veel aan je auto klust?
Ha die Coen,

Zo zijn we samen naar de Volvo-fabriek in Belgie geweest en zo op het forum....

Ik heb het laten doen bij Nissan-dealer Han Spitholt en ik begreep van hem dat het inbouwen meeviel. Aan de moeren vd bumper zat niet veel roest na 15 jr. Het zijn sensoren van (even vloeken) Nissan. Ze zijn heel mooi klein en zien er erg netjes uit. Wat ik er zo van kan zien is het ook zelf goed te doen. Linksachterin de kofferruimte zit nml een blok voor de trekhaak waarop het sensor-kastje aangesloten is. De gevoeligheid is erg goed (misschien wel te goed), beter dan in mijn ex Volvo S60.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » di 09 feb, 2010 13:04

John schreef:
RoccoH schreef:Het frame is handwerk neem ik aan?
ik dacht van niet, standaard Pioneer front bij deze
ok, ik had verwacht handwerk omdat de ruimte "2-Din + een klein beetje" is...

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » di 09 feb, 2010 13:33

RoccoH schreef:ok, ik had verwacht handwerk omdat de ruimte "2-Din + een klein beetje" is...
ik heb bij een aantal leveranciers al gezien dat er ook lijstjes te koop zijn die ongeveer 1 cm extra ruimte hebben.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » do 11 feb, 2010 18:21

Weer wat vooruitgang: derde remlicht erop

Afbeelding
2 van de 4 fittingen hadden corrosie. Nissan heeft vervangers die passen (is gedaan door Han Spitholt; locale dealer).

Het derde remlicht zit erop en werkt.
Ook de schakelaars van de stoelverwarming zijn vervangen. Bleken de connectoren van de schakelaars ook verwisseld te zijn.....
Daarnaast brandt de verlichting achter de ACC, aansteker en automaathendel weer.

Op het deksel zitten geen typeplaatjes, maar deze ansichtkaart geeft duidelijkheid:
Afbeelding

Ook heb ik een professionele houder voor de PDA geinstalleerd en aangesloten (foto's zie verderop). Morgen wordt een wiellager vervangen en binnenkor het laswerk achter (zie eerdere foto's). Als het weer niet te koud is, gaat zaterdag er ook de dubbeldin radio/navi in.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » za 13 feb, 2010 18:47

Vandaag de dubbel din navi/carkit/radio ingebouwd. Deze is het
http://www.navaudio.nl/products/Autorad ... Games.html

Hier 1 deel uitgezaagd
Afbeelding

hieronder zie je dat ik van de 2 metalen inbouwdelen links met een plaatschaar wat verwijderd heb
Afbeelding

Maken van een plaatje 12 mm dik waar radio op komt te staan met een opstaand aluminium rand zodat de radio niet het dashboard inschiet
Afbeelding

Het plankje in het dashboard zit vast met 3 ingekorte schroeven. Het tape zat erop om ervoor te zorgen dat de radio niet beschadigt (nu zit er dikker tape onder)
Afbeelding

Hier incl radio, nog met beschermfolie in bluetooth telefoonfuntie. Nadeel is dat wanneer je telefoneert, het Navi-scherm niet werkt.
Afbeelding

De navi werkt, alleen doet de afstandbediening voor de deuren het niet meer. Dus denk ik dat ik ergens een draad losgetrokken heb van de Eagle!
Ik ga nog een ander afdekscherm bestellen (1 cm hoger) en de radio iets verder laten uitsteken. Dan zie je niet meer dat er in het dashboard gezaagd is.

Ook het wiellager rechtsachter is vervangen.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 13 feb, 2010 22:23

Heel mooi, John! Het verbaasd me hoe keurig en netjes dit dubbel DIN-systeem na veel noeste arbeid in het dashboard valt, chapeau!

Volg deze transformatie met genoegen, fraaie updates aan een geweldige auto.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » vr 19 feb, 2010 17:01

Dank Sjoerd.

Weer een update: de TV-functie werkt. Er zit digitale TV in het apparaat en het beeld ziet er heel behoorlijk uit. Werkt ook tijdens rijden.....

Hier Nederland 3. Ook zie je de professionele HTC-houder die werkt.
Afbeelding

Hier in navigatiemodus.
Afbeelding

Ook de I-POD is aangesloten en is via het scherm deels te bedienen.

Ik heb de Eagle niet kunnen vinden achter de radio en eronder om de afstandbediening weer aan het werk te krijgen. Dus binnenkort maar een deel van het dashboard eruit.

thomkins
Geregistreerd lid

Bericht door thomkins » vr 19 feb, 2010 17:58

keck jasje!!

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » wo 03 mar, 2010 16:20

Weer vooruitgang.

Er zijn vervangen:
- 2 slangen van driewegklep. Turbodruk gaat nu weer naar rood
- thermostaat origineel Saab. Het werd een beetje koud in de auto
- 1 voorwiellager. De auto is nu een stuk stiller geworden nu 2 lagers vervangen zijn.

Verder is het gaatje in de kokerbalk dichtgelast.

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » wo 03 mar, 2010 16:27

Heb je nu ook je grotere afdekscherm al?

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » wo 03 mar, 2010 22:06

thomkins schreef:keck jasje!!
Ik zal de complimenten aan mijn vader doorgeven :wink:

Edwin mtb schreef:Heb je nu ook je grotere afdekscherm al?
Ik neem aan dat je dat van de Navi bedoelt? Ik heb dit nagevraagd, maar die is niet leverbaar voor dit type helaas.....
Al stoort het me niet heel erg. De foto is recht van voren genomen, maar normaal zit je hoger en valt het nauwelijks op

Plaats reactie