contactslot vervangen
- xar
- Geregistreerd lid
- Berichten: 99
- Lid geworden op: di 05 mei, 2009 23:19
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
contactslot vervangen
Ik heb een vraagje: kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn contactslot kan vervangen? Ik heb laatst gezeur met het ding gehad (kreeg de sleutel niet meer gedraaid), heb dat kunnen oplossen d.m.v. een bijgemaakte nieuwe sleutel, maar ik heb geen zin in herhaling van het fenomeen, dus moet het vervangen worden... Ik heb trouwens de zoekfunctie al geraadpleegd, maar werd er niet veel wijzer van...
- 900NG '96
- tanisha
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14140
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
- Regio: NL - Provincie Friesland
al geprobeerd om het slot te smeren!
en als de sleutel niet meer wil draaien is het contact slot niet omhoog gekomen!
dan moet je gewoon even een paar meppen met het handvat van een dikke schroeven draaier geven dan zie en hoor je hem wel omhoog springen!
en als de sleutel niet meer wil draaien is het contact slot niet omhoog gekomen!
dan moet je gewoon even een paar meppen met het handvat van een dikke schroeven draaier geven dan zie en hoor je hem wel omhoog springen!
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
- tanisha
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14140
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
- Regio: NL - Provincie Friesland
hoeft niet hoor!
je zal hem nog wel vaker moeten smeren!
ik doe het ook zo en de mijne gaat zacht als boter!
je zal hem nog wel vaker moeten smeren!
ik doe het ook zo en de mijne gaat zacht als boter!
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
- schaafie!!!
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1788
- Lid geworden op: ma 04 dec, 2006 22:18
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Sander69 maar eens vragen wat er gebeurt als je flink met dat smeerspul aan de gang gaat.
Ding is gewoon versleten, ook niet gek als je de km-stand in z'n avatar ziet...
Maar de vraag is hoe hij vervangen moet worden.
Ander slot ligt al klaar alleen kan ik hem direkt niet helpen dus Xar wil het zelf proberen. Waren genoeg topics over maar er is niks meer terug te vinden met de zoekfunctie.
Kapje rond het slot eraf wippen, maar kom je dan al bij dat gaatje om de cilinder eruit te halen? Of moet de middenconsole ook los?
Ding is gewoon versleten, ook niet gek als je de km-stand in z'n avatar ziet...
Maar de vraag is hoe hij vervangen moet worden.
Ander slot ligt al klaar alleen kan ik hem direkt niet helpen dus Xar wil het zelf proberen. Waren genoeg topics over maar er is niks meer terug te vinden met de zoekfunctie.
Kapje rond het slot eraf wippen, maar kom je dan al bij dat gaatje om de cilinder eruit te halen? Of moet de middenconsole ook los?
9-5 compleet hirsch
9-5 LPG-G3 '99
900SE cabrio '94
96 Jubileum '79
96 '72
99 '84
900 Turbo '86
9000 2.3i '92
9-5 LPG-G3 '99
900SE cabrio '94
96 Jubileum '79
96 '72
99 '84
900 Turbo '86
9000 2.3i '92
- tanisha
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14140
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
- Regio: NL - Provincie Friesland
de hele midden console zal er dan uit moeten dat is een kl#$%n klus!
ook zal je in de motor ruimte de schakel stang los moeten halen anders kan je het hele schakel blok niet draaien.
ik heb het er bij mij ook wel eens uitgehaald om het contact blokje onder het slot te vervangen dat was bij mij te ver uit gesleten en werd heet.
dat is ook al weer een tijdje geleden dat ik dit gedaan heb en weet niet precies meer hoe het in elkaar zat
ook zal je in de motor ruimte de schakel stang los moeten halen anders kan je het hele schakel blok niet draaien.
ik heb het er bij mij ook wel eens uitgehaald om het contact blokje onder het slot te vervangen dat was bij mij te ver uit gesleten en werd heet.
dat is ook al weer een tijdje geleden dat ik dit gedaan heb en weet niet precies meer hoe het in elkaar zat
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
- schaafie!!!
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1788
- Lid geworden op: ma 04 dec, 2006 22:18
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Dat is alleen als je de sleutel niet meer kan draaien.
Als de sleutel wel wil draaien kan je alleen de cilinder vervangen.
En dan gaat het er dus om wat er aan paneeltjes los moet om bij het kleine gaatje te komen om de cilinder los te klikken...
Ik weet zo ff niet uit de kop waar dat gaatje zit, aan welke zijde van het contactslothuis zeg maar...
Als je de sleutel kan draaien is hij dus uit de vergrendeling en dan druk je dat palletje in het kleine gaatje in en dan trek je de cilinder aan de sleutel uit het huis. Andere cilinder er weer in en klaar...
En dan nog een weetje...een cilinder van een 9000 past ook!
Alleen...Xar heeft nog niet zo'n sleutelervaring en wil dus weten wat er los moet om bij dat gaatje te komen.
Ik kan er direkt niet bij aanwezig zijn en ik heb een scheurtje in mn pols dus kan ook niet sleutelen op het moment en z'n auto moet klaar.
Duzzzzzzzzz.....wie weet zo wat er los moet?
Als de sleutel wel wil draaien kan je alleen de cilinder vervangen.
En dan gaat het er dus om wat er aan paneeltjes los moet om bij het kleine gaatje te komen om de cilinder los te klikken...
Ik weet zo ff niet uit de kop waar dat gaatje zit, aan welke zijde van het contactslothuis zeg maar...
Als je de sleutel kan draaien is hij dus uit de vergrendeling en dan druk je dat palletje in het kleine gaatje in en dan trek je de cilinder aan de sleutel uit het huis. Andere cilinder er weer in en klaar...
En dan nog een weetje...een cilinder van een 9000 past ook!
Alleen...Xar heeft nog niet zo'n sleutelervaring en wil dus weten wat er los moet om bij dat gaatje te komen.
Ik kan er direkt niet bij aanwezig zijn en ik heb een scheurtje in mn pols dus kan ook niet sleutelen op het moment en z'n auto moet klaar.
Duzzzzzzzzz.....wie weet zo wat er los moet?
9-5 compleet hirsch
9-5 LPG-G3 '99
900SE cabrio '94
96 Jubileum '79
96 '72
99 '84
900 Turbo '86
9000 2.3i '92
9-5 LPG-G3 '99
900SE cabrio '94
96 Jubileum '79
96 '72
99 '84
900 Turbo '86
9000 2.3i '92
- Wouter
- Donateur (2x)
- Berichten: 8431
- Lid geworden op: do 30 okt, 2003 1:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Het is mij van de week gelukt het slot uit te bouwen, terwijl deze muurvast zat en dus de pook in de achteruit stond. Het is me daarbij gelukt om de grote torxbout los te maken die de versnellingspook met de schakelstang verbindt. Vraag niet hoe. Ben ook benieuwd of en hoe ik het weer terug ga krijgen.
@tanisha: Jouw slot loopt na wat kruipolie en een paar meppen weer boterzacht schijf je. Weet je zeker dat nu niet iedereen met een 900NG sleutel jouw auto kan starten?
@tanisha: Jouw slot loopt na wat kruipolie en een paar meppen weer boterzacht schijf je. Weet je zeker dat nu niet iedereen met een 900NG sleutel jouw auto kan starten?
- schaafie!!!
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1788
- Lid geworden op: ma 04 dec, 2006 22:18
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- schaafie!!!
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1788
- Lid geworden op: ma 04 dec, 2006 22:18
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- schaafie!!!
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1788
- Lid geworden op: ma 04 dec, 2006 22:18
- Regio: NL - Provincie Overijssel