Kleur zijruit 900 classic
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 133
- Lid geworden op: vr 07 aug, 2009 11:02
- Regio: - kies een regio
Kleur zijruit 900 classic
Er zitten wat verticale krassen op de bijrijdersruit van mijn 900 classic cabrio. Zou deze graag willen vervangen voor een krasloze.
Nu is deze ruit licht getint, groen als ik me niet vergis, en vroeg ik me af of dit zo is bij alle classic cabrio's of dat er verschil kan zitten in de tint van deze ruiten?
Nu is deze ruit licht getint, groen als ik me niet vergis, en vroeg ik me af of dit zo is bij alle classic cabrio's of dat er verschil kan zitten in de tint van deze ruiten?
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 133
- Lid geworden op: vr 07 aug, 2009 11:02
- Regio: - kies een regio
Hmm okee, nu heb ik een T16s uit '89 en heb ik op ebay deze advertentie gevonden van een man die zijn 'talladega red cabrio' sloopt.
http://cgi.ebay.co.uk/Saab-900-Classic- ... 500wt_1182
Nu zijn 'talledag red' classics pas vanaf '90 gemaakt, maar hebben deze dezelfde ruiten als voorgaande classics...
Op de foto lijkt de ruit overigens een groenige tint te hebben, maar fotos bedriegen nogal eens.
http://cgi.ebay.co.uk/Saab-900-Classic- ... 500wt_1182
Nu zijn 'talledag red' classics pas vanaf '90 gemaakt, maar hebben deze dezelfde ruiten als voorgaande classics...
Op de foto lijkt de ruit overigens een groenige tint te hebben, maar fotos bedriegen nogal eens.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 17 mar, 2009 19:57
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
kleur ruitcaab
Volgens mij hebben cabrio's groen gekleurd glas vanaf bouwjaar 1985 tot en met 1994. Laatst nog een site gezien waar ze nog nieuw rechter caab glas aanboden! mvgr Rene
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 10:34
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Inderdaad alle saab 900 classic cabrio's hebben volgens mij lichtgroen getint glas.
Tav de krassen op je zijruit probeer eens commendant no 4, is een polijst middel met misschien een verassend resultaat om de krassen te minimaliseren of zelfs weg te krijgen. Als alternatief voor commendant zou je het koperpoets middel brasso kunne proberen.
Alvast succes
Tav de krassen op je zijruit probeer eens commendant no 4, is een polijst middel met misschien een verassend resultaat om de krassen te minimaliseren of zelfs weg te krijgen. Als alternatief voor commendant zou je het koperpoets middel brasso kunne proberen.
Alvast succes
- WimZ
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2671
- Lid geworden op: di 18 okt, 2005 12:13
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Deze krassen zijn een bekend fenomeen op de classic caab. Als je een krasvrije ruit weet te scoren (tweedehands zijn krasvrije zeldzaam volgens mij), zorg er dan voor dat je de randjes van de klemmetjes waarmee de raamsnor vast zit goed afplakt met tape. Dit gebeurt onder de rubber flap van de snor. Deze zit soms ook "opgefrut" achter het klemmetje, dus let daar ook op. Het is onverstandig de raamsnorren van het portier te halen ivm beschadiging van de strip (nieuw niet meer verkrijgbaar). Helaas zijn de klemmetjes niet te bereiken met de ruit in gemonteerde toestand.
En als je een redelijk krasvrije ruit hebt en je hoort gekras bij het bewegen van een raam, probeer dan te voorkomen dat je het raam nog gebruikt voordat je de klemmetjes hebt kunnen aftapen.
En als je een redelijk krasvrije ruit hebt en je hoort gekras bij het bewegen van een raam, probeer dan te voorkomen dat je het raam nog gebruikt voordat je de klemmetjes hebt kunnen aftapen.
9-5 Aero estate '06 => eigen import uit Zweden
900 T8 5-d ‘83 Heuschmidt => Franse barnfind, geheel gerestaureerd
900 T16 Aero cabrio '90 => spijt dat ik die niet meer heb
9-5 2.3t SE '97 Speedparts stage 1 => gesloopt met 500k+ km
900 T16 cabrio '89 => gone
900i sedan '85 => gone
900 T8 5-d ‘83 Heuschmidt => Franse barnfind, geheel gerestaureerd
900 T16 Aero cabrio '90 => spijt dat ik die niet meer heb
9-5 2.3t SE '97 Speedparts stage 1 => gesloopt met 500k+ km
900 T16 cabrio '89 => gone
900i sedan '85 => gone
- WimZ
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2671
- Lid geworden op: di 18 okt, 2005 12:13
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
ik heb het rubber randje opgelicht met een haakje en daaronder een stukje Duct-tape geplakt. Dit blijft als het goed is op zijn plek doordat het voortdurend door de strip wordt aangedrukt. Maar the proof of the pudding is in the eating zeggen ze wel eens; ik heb het er nog maar een paar maandjes inzitten. Tot nog toe geen rare krasgeluiden als ik de ramen laat zakken.
9-5 Aero estate '06 => eigen import uit Zweden
900 T8 5-d ‘83 Heuschmidt => Franse barnfind, geheel gerestaureerd
900 T16 Aero cabrio '90 => spijt dat ik die niet meer heb
9-5 2.3t SE '97 Speedparts stage 1 => gesloopt met 500k+ km
900 T16 cabrio '89 => gone
900i sedan '85 => gone
900 T8 5-d ‘83 Heuschmidt => Franse barnfind, geheel gerestaureerd
900 T16 Aero cabrio '90 => spijt dat ik die niet meer heb
9-5 2.3t SE '97 Speedparts stage 1 => gesloopt met 500k+ km
900 T16 cabrio '89 => gone
900i sedan '85 => gone
- op
- Donateur (4x)
- Berichten: 5000
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
onzin, nog nooit een caab met bruine ruiten gezien, ze zijn allemaal groen.Sapphire schreef:Alle caab turbo's hebben brons getint glas (bruin achtig). En ik vermoed alle i16 cabrio's ook, de late i16 coupés hebben iig allemaal brons getint, maar ik weet niet precies vanaf welk jaar (mogelijk vanaf '89 al).
er is ook geeneen ruit hetzelfde als bij de gewone 900 classic
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 133
- Lid geworden op: vr 07 aug, 2009 11:02
- Regio: - kies een regio
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Ok ok my bad, sorry hoor . Ik ging er vanuit dat het gelijk zou zijn aan de coupé's welke allemaal bruin/brons getint hebben ... Maarja assume is the mother of all *op schreef:onzin, nog nooit een caab met bruine ruiten gezien, ze zijn allemaal groen.Sapphire schreef:Alle caab turbo's hebben brons getint glas (bruin achtig). En ik vermoed alle i16 cabrio's ook, de late i16 coupés hebben iig allemaal brons getint, maar ik weet niet precies vanaf welk jaar (mogelijk vanaf '89 al).
er is ook geeneen ruit hetzelfde als bij de gewone 900 classic
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: di 17 mei, 2005 15:46
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Kleur zijruit 900 classic
Heerlijk die zoekfunctie. Maar: hoe zit het met de kleuren van de zijruiten in een 900 coupe, die uit 1991?
Eerder wordt gesteld dat die bruin/brons zijn:
1. dus nooit niet groen?
2. bruin/brons: 2 namen voor hetzelfde of daadwerkelijk 2 verschillendekleuren?
Maakt het nog verschil of ramen hand- of elektrisch bediend worden?
Eerder wordt gesteld dat die bruin/brons zijn:
1. dus nooit niet groen?
2. bruin/brons: 2 namen voor hetzelfde of daadwerkelijk 2 verschillendekleuren?
Maakt het nog verschil of ramen hand- of elektrisch bediend worden?
'91 900i (FR) gone
[b]'93 900 S Cabrio (FI) [/b]
'05 9-3 1.9 JTiD SEstate (SE, gone)
'95 900 SE Cabrio (SE, gone)
'02 9-3 SE 2.2 TiD (SE, gone)
[b]'93 900 S Cabrio (FI) [/b]
'05 9-3 1.9 JTiD SEstate (SE, gone)
'95 900 SE Cabrio (SE, gone)
'02 9-3 SE 2.2 TiD (SE, gone)