Yep, is vergelijkbaar met KMS en is dezelfde die Julius C. aanbeveelt. Beide bedrijven geven garantie op de reparatie en prepareren de SID zo dat je niet meer bang hoeft te zijn op pixeluitval in de toekomst. Hoorde alleen van forumlid Twingo wat ongerief over de reparatie van zijn SID en een defecte lamp in de SID nadat de revisie plaatsgevonden had. KMS vond dat niet thuishoren bij de SID revisie.DDJ schreef:Zag er laatst een paar staan op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/253528986Arbilen schreef:Ik heb er maar even een berichtje aan KMS in Apeldoorn aan gewaagd. Daar betaal ik 250,- voor de reparatie van SID en ACC. Ik heb maar heel eerlijk om korting gevraagd om de gang naar Engeland minder aantrekkelijk te maken. Wie niet vraagt, wie niet wint
Is dat niks?
Niet complete weergave display (SID) 9-3 (bj. 2000)
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
-
Wassink
- Geregistreerd lid
-
Rberto
- Donateur

SID Pixel reparatie... eitje!
Ik moet toegeven dat het even spannend was om de zijkant van een gloeiend hete strijkbout langs de opgesoldeerde flatcable te halen, maar ik zou iedereen aanraden om dit te doen!
Het lastigste vond ik om de connecor van de SID af te draaien en de hele klus kostte me totaal 20min. Alle pixels weer perfect zichtbaar!
ps. Ik ben geen auto klusser maar heb ruime strijk ervaring (iedere dag n overhemd) en heb electronica achtergrond.
Het lastigste vond ik om de connecor van de SID af te draaien en de hele klus kostte me totaal 20min. Alle pixels weer perfect zichtbaar!
ps. Ik ben geen auto klusser maar heb ruime strijk ervaring (iedere dag n overhemd) en heb electronica achtergrond.
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Ik heb maar doorgepakt en ben vanmiddag langs Apeldoorn gereden naar KMS en heb daar beide displays ingeleverd en ze hebben terplekke twee nieuwe displays erin gezet. Kost bij elkaar 250,- inclusief. Das een bak geld, maar ik krijg 2 jaar garantie en kijk nu met heel veel vreugde naar een volledig Saab 9-3 dashboard. En ik kan je zeggen, dat ziet er weer heerlijk uit.
Ik had overigens ook problemen met de radiobediening op het stuur. Het volume deed soms raar en zorgde ervoor dat ook bij het volume naar beneden drukken, het geluid harder werd. Of de schakelaar reageerde helemaal niet. Sander Speek gaf toen aan dat dat ook met de SID te maken had, dat niet voldoende voeding leverde aan de radio om het volume te regelen. (Of zoiets??) In elk geval is die klacht met dit andere display nu ook verleden tijd. Leek me wel handig voor het geval andere forummers ook last zouden hebben van dit euvel met de audiobediening. Ik had namelijk zelf al een poging ondernomen om de buttons op het stuur schoon te maken en met contactspray in te spuiten.....
Enne.. ja ik ken het verhaal van Simon in Engeland. Maar heb ook slechte ervaringen met de post vanuit Engeland en zag in gedachten mijn beide displays verloren gaan in de post. De sterren zaten me de laatste maanden niet mee en soms moet je het ongeluk niet opzoeken
Ik had overigens ook problemen met de radiobediening op het stuur. Het volume deed soms raar en zorgde ervoor dat ook bij het volume naar beneden drukken, het geluid harder werd. Of de schakelaar reageerde helemaal niet. Sander Speek gaf toen aan dat dat ook met de SID te maken had, dat niet voldoende voeding leverde aan de radio om het volume te regelen. (Of zoiets??) In elk geval is die klacht met dit andere display nu ook verleden tijd. Leek me wel handig voor het geval andere forummers ook last zouden hebben van dit euvel met de audiobediening. Ik had namelijk zelf al een poging ondernomen om de buttons op het stuur schoon te maken en met contactspray in te spuiten.....
Enne.. ja ik ken het verhaal van Simon in Engeland. Maar heb ook slechte ervaringen met de post vanuit Engeland en zag in gedachten mijn beide displays verloren gaan in de post. De sterren zaten me de laatste maanden niet mee en soms moet je het ongeluk niet opzoeken
-
Wassink
- Geregistreerd lid
Het strijken heeft mij een volledig beeld gegeven, maar na 3x was ik ook wel zat.
Heb daarom de SID na eerst per e-mail contact te hebben gezocht, verzonden naar Engeland. Heb het maandagmiddag verzonden en kreeg maandag de week daarna bericht dat het pakketje is op te halen bij het postkantoor. Ga ik morgen doen en hoop dan helemaal klaar te zijn.
Kosten Pond 51 = EUR 56 (incl. verzendkosten Engeland-NL) + track& trace verzending Nl - Engeland a EUR 13 = EUR 70 totaal.
ik zie het helemaal zitten.
Heb daarom de SID na eerst per e-mail contact te hebben gezocht, verzonden naar Engeland. Heb het maandagmiddag verzonden en kreeg maandag de week daarna bericht dat het pakketje is op te halen bij het postkantoor. Ga ik morgen doen en hoop dan helemaal klaar te zijn.
Kosten Pond 51 = EUR 56 (incl. verzendkosten Engeland-NL) + track& trace verzending Nl - Engeland a EUR 13 = EUR 70 totaal.
ik zie het helemaal zitten.
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
-
pieter!
- Geregistreerd lid
Ik heb mijn SID een tijdje geleden ook laten repareren door één van de op marktplaats adverterende bedrijven.
Ik wilde de SID liever niet langere tijd kwijt zijn aangezien ik hier ergens heb gelezen dat de claxon dan niet werkt.
Gezien het aantal kilometers dat ik dagelijks rijd vond ik dat toch niet zo'n prettig idee.
De unit is ongeveer een maand geleden op de parkeerplaats van mijn werk gereviseerd en alle pixels zijn weer terug! Ziet er heel wat beter uit, ik kan plotseling zien naar welke radiozender ik luister
Ik wilde de SID liever niet langere tijd kwijt zijn aangezien ik hier ergens heb gelezen dat de claxon dan niet werkt.
Gezien het aantal kilometers dat ik dagelijks rijd vond ik dat toch niet zo'n prettig idee.
De unit is ongeveer een maand geleden op de parkeerplaats van mijn werk gereviseerd en alle pixels zijn weer terug! Ziet er heel wat beter uit, ik kan plotseling zien naar welke radiozender ik luister
-
filsurs
- Geregistreerd lid
sid repareren
Ik heb dat ook zelf eens geprobeerd, gaat niet werken uiteindelijk. Wat ik heb gedaan is simpel: GOOGLE naar Ebay:
http://cgi.ebay.nl/SAAB-93-9-3-95-9-5-S ... Mazzel :D
http://cgi.ebay.nl/SAAB-93-9-3-95-9-5-S ... Mazzel :D
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
-
Wassink
- Geregistreerd lid
100% succesvolWassink schreef:......
..........
@waas: top adres,
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Maar toch even een noot op Simon. Zal vast 100% oke zijn. Ik had mijn display bij KMS in Apeldoorn laten vervangen, terwijl ik terplekke aan een lekkere bak koffie zat, onderwijl een praatje makend met de klusjesman van KMS. De displays deden het 's avonds uitstekend! De volgende dag onder de werking van het daglicht (en de werking van de sensor) viel me op dat het middengedeelte van de display iets donkerder was dan het rechter gedeelte. Ik was weer in de buurt van Apeldoorn en heb gebeld. Kon direct weer langskomen, kreeg weer een bak koffie en in de tussentijd werd een tweede lampje vervangen. Deze SID had tijdens de reparatie een nieuw rechterlampje gekregen, maar kennelijk worden lampjes donkerder naarmate ze ouder worden. Dus verving ie nu ook het middelste lampje en de display was weer helemaal perfect. Ergo: Apeldoorn is dan duurder, maar ik heb wel iets met bedrijven die zonder gezeur en met een glimlach een prima service bieden!
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
-
jaap 93
- Geregistreerd lid
Weer een tevreden SID strijker
Eerste keer toch wel voorzichtig bout redelijk warm te werk gegaan zonder veel resultaat
Nog maar een keertje proberen met de bout voluit en voila,
alle pixels weer op gang
Nog wel ff stukje schuimtochtstrip tussen de flatcable en de onderkant van het display gefrut (just to be sure)
Eerste keer toch wel voorzichtig bout redelijk warm te werk gegaan zonder veel resultaat
Nog maar een keertje proberen met de bout voluit en voila,
alle pixels weer op gang
Nog wel ff stukje schuimtochtstrip tussen de flatcable en de onderkant van het display gefrut (just to be sure)