900 S "de Belg" (verkocht)

1978-1993
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 25 okt, 2009 18:48

Mooie auto! Maar zet maar snel die Anni velgen weer terug onder de 9000 ;)

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » zo 25 okt, 2009 18:51

Die hebben er nooit onder gezeten (althans niet sinds ik de eigenaar ben). De 16" velgen die onder de 900 zitten, komen van de 9000.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 25 okt, 2009 18:56

Huh... dit is toch een Anni 2.3 xPT handbak die je bij Saabclassics Drachten kocht? Stond toen toch echt op anni velgen :P

Afbeelding

Je 900 rijdt nu dus met 9000 bandenmaat? ;)

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » zo 25 okt, 2009 19:06

Hij mag wel wat zakken zeg, Verder niks meer aan doen, hoewel een simons uitlaatje zou ook niet verkeerd klinken. ;)

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » zo 25 okt, 2009 19:13

Bij aankoop heb ik er gelijk 16" aero's onder laten zetten. Nu zitten er 17" velgen onder.
De 900 rijdt inderdaad met 9000 bandenmaat, lijkt goed te gaan.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 26 okt, 2009 22:42

Ooh het zal vast goed gaan. Je hebt alleen iets meer tractorlook en wat tellerafwijking, ook geen ramp natuurlijk. Het staat lang niet gek zo te zien.

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » za 31 okt, 2009 18:59

Vandaag lekker bezig geweest met de 900 (de Belg wordt ie hier genoemd :wink: ).

Allereerst de velgen weer gewisseld, met het hele gezin in de auto liepen de banden toch aan bij hobbels, drempels. Nu dus weer de wijvenaero's gemonteerd en besloten dat ik op zoek ga naar een net setje rechte 15" Aero's. In combinatie met Killen veren vind ik dat erg mooi staan.

Dumpvalve gewisseld voor een originele (was Forge) en inlaattraject nagelopen ivm "whoeiiiii" geluid. Geluid is minder, turbodruk is meer :wink:.

Alle vacuümslangen vervangen door blauwe poly slangen, alleen de slang die naar binnen gaat moet nog. Deze ga ik doen als ik het dashboard ga vervangen.

Olie en bougies gewisseld, relais voor interiorlight delay geplaatst en diverse lampjes vervangen.

Extra knop voor de antenne en houder voor de iPhone naast de radio gemaakt. Perfecte plek wat mij betreft, zo heb ik goed zicht op Navigon.

Volgende klus is het dashboard vervangen en de hemel eruit halen om schoon te maken. Dan kan deze daarna naar Apeldoorn om te laten bekleden. Ik denk erover om hier donkergrijze stof op te laten plakken.

En nu aan de Chouffe :!: .

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » za 31 okt, 2009 19:00

Krizzie schreef:Hij mag wel wat zakken zeg, Verder niks meer aan doen, hoewel een simons uitlaatje zou ook niet verkeerd klinken. ;)
Zakken gaat ie zeker 8) , ik wil eerst de katalysator er nog onder vandaan halen. Als deze uitlaat het begeeft, ga ik voor een JT 3".

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » za 31 okt, 2009 21:27

Ah je gaat meteen voor het nog hardere werk. :lol:

Ik denk dat ik ruzie met de buren krijg als ik een 3" JT zonder kat. onder m'n classic stop. :lol:

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » za 31 okt, 2009 21:32

Mijn buurjongen is 18 en heeft een Polo met een G40 embleem en een kachelpijp dus het geluid wat mijn 900 maakt, valt altijd mee ;-).

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » zo 01 nov, 2009 11:14

goed bezig Armin :wink:

Dr. Breedband
Geregistreerd lid

Bericht door Dr. Breedband » zo 01 nov, 2009 11:15

En het zal nog altijd een stuk beter zijn dan dat geluid van die 9000 uit Friesland :roll:

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » zo 01 nov, 2009 11:30

Dat kan snel ja, als ik die start is de hele buurt wakker en gaat spontaan het alarm van de 900 af :lol: .

Zojuist de hoedenplank bekleed met zwarte speakerstof, proef met tape. Ziet er wel strak uit, ik ga hier speakers onderhangen, zodat je ze niet ziet van buitenaf.

Dr. Breedband
Geregistreerd lid

Bericht door Dr. Breedband » zo 01 nov, 2009 11:43

ben je nu alweer aan het klussen :shock:

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » zo 01 nov, 2009 11:53

Nu even niet, straks weer :D . De alu buis vanaf de intercooler ga ik zo schoonmaken en terugplaatsen. Mooie glimmers onder de motorkap!

Nu even mijn site bijwerken met te koop aangeboden onderdelen.

Plaats reactie