Het is gelukt: zelf van zwarte een rode APC maken

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
900 t8
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 900 t8 » do 06 okt, 2005 19:38

Rustig allemaal.... als die kopping gaat dan gaat hij maar is dagje werk
Als de kopakking gaat idem.

kop gaat er toch af ben bezig met een andere kop waar de in laad poorten van zijn behandeld :P :P
En waar schijnlijk ga ik binnen kort toch voor een komplete motor revisie

ik ben achter een hoop dingen gekomen en dat is het heeft niet veel zin om met de orginele turbo naar 1.5 bar te pieken.
je krijgt een te arm mengsel :idea: maar daar ben ik mee bezig om dat onder contolle te krijgen.
lucht temp neemt denk ik teveel toe dus je presteerd het zelfde met minder vul druk tenzij het goed koud is :twisted: :twisted: :twisted: .

Al doende leert men :idea:

De k pot is nog steets niet aangeraakt en dat zal ook niet gebeuren :wink:

ps het onstekkings ver haal klopt 20 graden voor bdp is voor T8 apc :oops:

Pinkeltje
Geregistreerd lid

Bericht door Pinkeltje » di 18 okt, 2005 18:38

....en wie heeft die inlaatpoorten bewerkt dan??

Feit is, dat de 900 T8 (van 900 T8 ) al aardig van z'n plek komt! Nog niet snel genoeg (haha!!) maar dat komt vast nog wel! Voorlopig ben ik hem bij de stoplichten nog de baas :twisted:

Op de snelweg is dit waarschijnlijk een ander verhaal, tot de 200...

(ff voor de duidelijkheid, ik ben een collega van 900 T8 en rij zelf in een Corsa B met 2.0i 16v aan boord (ongeveer 170 pk))

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 19 okt, 2005 22:45

Pinkeltje schreef:....en wie heeft die inlaatpoorten bewerkt dan??

Feit is, dat de 900 T8 (van 900 T8 ) al aardig van z'n plek komt! Nog niet snel genoeg (haha!!) maar dat komt vast nog wel! Voorlopig ben ik hem bij de stoplichten nog de baas :twisted:

Op de snelweg is dit waarschijnlijk een ander verhaal, tot de 200...

(ff voor de duidelijkheid, ik ben een collega van 900 T8 en rij zelf in een Corsa B met 2.0i 16v aan boord (ongeveer 170 pk))
Als ik in mijn LPT een APC wil inbouwen (zomaar een wilde gedachte nav bovenstaande discussie) vroeg ik mij af waar ik die kan krijgen en wat zo'n ding kost. Loop je risico met een tweedehands exemplaar?

900 t8
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 900 t8 » do 20 okt, 2005 13:04

Doe er eerst maar een ic op dat geeft al een paar extra paardjes :idea:

Of koop een loop of sloop t8 en dan heb je alles voor een paar euries :D.

P.s. Aan onze tuning dwerg PINKELtje.Jij bent de man met de dremel :wink: en de kop :!:
En de man met dat nare opgevoerde kruiwagentje :twisted:
die de schrik is van iedere saab rijder :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Maar dat sprookje komt nog wel ten einde PINKELLLLLL :!: :!: :twisted:
Er was eens een dag...... een dag dag dag dag dag kruiwa..................................... :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :twisted:

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 21 okt, 2005 22:26

900 t8 schreef:Doe er eerst maar een ic op dat geeft al een paar extra paardjes :idea:

Of koop een loop of sloop t8 en dan heb je alles voor een paar euries :D.

P.s. Aan onze tuning dwerg PINKELtje.Jij bent de man met de dremel :wink: en de kop :!:
En de man met dat nare opgevoerde kruiwagentje :twisted:
die de schrik is van iedere saab rijder :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Maar dat sprookje komt nog wel ten einde PINKELLLLLL :!: :!: :twisted:
Er was eens een dag...... een dag dag dag dag dag kruiwa..................................... :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :twisted:
Een intercooler zit er al in. :D :D

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 21 okt, 2005 22:44

Willem je hebt een PB.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » ma 24 okt, 2005 22:37

Robberts schreef:Willem je hebt een PB.
Willem je hebt weer een bericht in je PB.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » do 27 okt, 2005 15:00

Robberts schreef:
Robberts schreef:Willem je hebt een PB.
Willem je hebt weer een bericht in je PB.
Willem je hebt een nieuw mailtje ==> afspraak

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 09 nov, 2005 0:00

Willem,

Je hebt een berichtje op je reguliere email.

Robbert

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » ma 08 mei, 2006 14:01

900 t8 schreef:Een t8 heeft de ontsteking normaal op 23graden voor bdp staan.
Dus ik heb hem nu 3graden vroeger staan. :D

Ik heb nm. me apc kast gemod en een klop ledje gemonteerd op advies van bennie. Wat echt super goed werkt.
Maar na de apc mod had ik last van de klop geest :evil: , bij deel last en soms ook bij vol last.(rond de 3500toeren ik heb hier nm eerder klachten op het forum over gehoord)
Ben toen bezig gegaan met de onstekking en kwam er dus achter dat als je de onsteking iets vroeger zet dat het probleem nagenoeg helemaal weg is. :D
Of dit de oplossing is ik weet het niet,maar motor klop is ook niet je beste vriend :idea:

Hallo "tuning" vrienden...
Ben nu bezig met het klopledje aan te sluiten. Wat ik lees is dat deze op pin 19 van de APC connector moet komen. Bij klop / pingel gaat deze pin massa maken. Maar welke is nu pin 19? Er staan bij mij geen nummertje op de connector.

Iemand suggesties?

Groeten, Vyv

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » ma 08 mei, 2006 16:52

Vyv schreef:

Ik heb nm. me apc kast gemod en een klop ledje gemonteerd op advies van bennie. Wat echt super goed werkt.
Maar na de apc mod had ik last van de klop geest :evil: , bij deel last en soms ook bij vol last.(rond de 3500toeren ik heb hier nm eerder klachten op het forum over gehoord)
Ben toen bezig gegaan met de onstekking en kwam er dus achter dat als je de onsteking iets vroeger zet dat het probleem nagenoeg helemaal weg is. :D
Of dit de oplossing is ik weet het niet,maar motor klop is ook niet je beste vriend :idea:

Ben nu bezig met het klopledje aan te sluiten. Wat ik lees is dat deze op pin 19 van de APC connector moet komen. Bij klop / pingel gaat deze pin massa maken. Maar welke is nu pin 19? Er staan bij mij geen nummertje op de connector.

Iemand suggesties?

Groeten, Vyv
volgens mij op de achterkant van de stekker??

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » di 09 mei, 2006 20:52

Blijkbaar moet je de stekker uit elkaar halen (info van Bennie).

Heb het zelf anders opgelost: als je de apc uit elkaar haalt en de 2 printplaten uit elkaar vouwt, dan zie je de nummers 1, 13, 14 en 25 op de printplaat daar waar de 25pins-connector op de printplaat gesoldeerd is. Heb van hieruit een draad getrokken die als (-) dient. De plus van de (very bright) led staat in serie met een 820 ohm weerstand. Als je met een metaal voorwerp op het blok slaat dan gaat de led knipperen en de drieweg klep begint te klepperen. Tijdens het rijden heb ik nog geen led activiteit waargenomen.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 13 mei, 2006 22:39

speektuning schreef:
Vyv schreef:

Iemand suggesties?

Groeten, Vyv
Heeft een APC met enkele stekker (bj 1985-6?) ook een aansluiting voor de led?

Plaats reactie