Valt me al enige tijd wat op sinds dat ik een set nieuwe 18" velgen/banden heb gemonteerd. (allemaal uiterraard gebalanceerd etc.).
Het stuur trilt (aardig) wanneer ik het gas loslaat.
Geef ik een beetje gas bij en/of rem ik dan is het weer over tot ik weer gas loslaat en het weer opnieuw begint.
Het gebeurt bij +/- 80~120.
Op het forum staan er genoeg topics maar daar zijn de symptonen precies het tegenovergestelde..... (gas geven en trillen en/of remmen en trillen).
Trillingen in stuur bij loslaten gas
-
phunk
- Geregistreerd lid
Lijkt me toch echt wel shimmy te zijn hoor.
Kan best zijn dat er een loodje van de velg gesprongen is.
Of misschien is de velg krom, maar dit zou je moeten merken bij het balanceren.
Heb ooit eens hetzelfde syptoom gehad en dat bleek aan de band zelf te liggen, -->productiefout.
Zou ff terug gaan naar de plaats waar de velgen en banden laten monteren hebt?
Heb ook al gehoord van centreerringen in goedkope velgen die kunnen verschuiven en zo de velg in onbalans brengen
Een onbalans in de aandrijfas, schijnt ook mogelijk te zijn.
Kan best zijn dat er een loodje van de velg gesprongen is.
Of misschien is de velg krom, maar dit zou je moeten merken bij het balanceren.
Heb ooit eens hetzelfde syptoom gehad en dat bleek aan de band zelf te liggen, -->productiefout.
Zou ff terug gaan naar de plaats waar de velgen en banden laten monteren hebt?
Heb ook al gehoord van centreerringen in goedkope velgen die kunnen verschuiven en zo de velg in onbalans brengen
Een onbalans in de aandrijfas, schijnt ook mogelijk te zijn.
-
jepserr
- Geregistreerd lid
ik heb precies hetzelfde probleem net gehad met mijn auto (93 2002) alleen ik had het trillen juist waneer ik gas gaf of bij gewoon contante snelheid ook bij 80 - 120. ik ben werkzaam bij een saab dealer en heb eventjes een setje andere wielen gepakt en die geprobeerd en het probleem was weg! mijn advies is dus proberen met andere wielen, anders zou het nog in de aandrijfassen kunnen zitten maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk omdat hij sinds de wielen wissel trilt. zijn het originele saab velgen die je hebt gemonteerd?
groetjes
jesper
groetjes
jesper
-
Driver 79
- Geregistreerd lid
Ik had een zelfde soort probleem, alleen waren de trillingen bij mij er bij constante snelheden tussen de 80 en 120. Had er ineens last van na een bandenwissel.
Niets hielp, totdat ik de wielen voor en achter heb laten wisselen. Trillingen die ik in het stuur als storend ervoer zijn helemaal weg. Waarschijnlijk zit er een kleine afwijking in 1 van mijn wielen, die je niet merkt als dit wiel achter zit.
De tip van Werli is dus zeker aan te raden!
Niets hielp, totdat ik de wielen voor en achter heb laten wisselen. Trillingen die ik in het stuur als storend ervoer zijn helemaal weg. Waarschijnlijk zit er een kleine afwijking in 1 van mijn wielen, die je niet merkt als dit wiel achter zit.
De tip van Werli is dus zeker aan te raden!