bovenste fuseekogel 96

1967-1980
geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » do 12 feb, 2009 0:47

brinky schreef:Vind een 99 nog wel een stukje betrouwbaarder dan een 96, imho.

(Nu krijg ik het 96 forum over me heen, maar allez... :lol:)
thats a bold statement mister Brinks :lol:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 12 feb, 2009 0:52

geert1 schreef:bij koude start moet je voor je start, gaspedaal 1 keer helemaal indrukken om de autochoke te activeren :roll:
ah, ik geloof dat mijn zweedse instructie boekje mij ook zoiets probeerde duidelijk te maken, nu je het zegt valt het kwartje van die zweedse zin. Nou ja, ik zal het morgen proberen, motor is nu lauw.

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » do 12 feb, 2009 0:57

tja mijn instructieboekje is in het duits :lol: dat kan ik nog begrijpen, maar zonder dollen, bij koude start 1 keer gaspedaal helemaal intrappen en dan starten, als die choke ook is, pakt die morgenochtend gelijk op en die fomoco's zijn goede carbs, gebeurd niet vaak dat de choke niet werkt, maaruhh wellicht overbodig, staat luchtfilter wel op winterstand? en tank je wel superbenzine?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 12 feb, 2009 1:01

och, op dat gebied moet nog zoveel gebeuren.. inderdaad, kan ook zijn dat luchtfilterbuis niet goed staat, luchtfilter is sowieso vies, kan wellicht nieuwe bougies gebruiken, en dan neem ik de kabels ook wel gelijk mee.... contactpuntjes...

pfff het salaris voor maart is alweer uitgegeven zie ik.
ik rij er nu niet actief mee, ik doe nu eerst de apk harde eis klussen (materiaal is in huis), en dan eind van de maand paar plekjes lassen. Daarna ga ik de rest wel doen. Geld groeit me helaas niet meer op de rug ;-)

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » do 12 feb, 2009 1:08

loopt die als die warm is, strak stationair?

en die kabels is een goede, die lopen vlak langs de uitlaatspruitstukken, worden daardoor "fijn"gedroogd.

als die warm strak stationair loopt zijn de puntjes niet het grote probleem, bekijk eerst effe de rotor en verdelerkap die kunnen goed op zijn een bougievreter is het niet., heb in die van mij een toerenteller gezet en stationair afgesteld op 800 toeren, dan ploft die heerlijk

voor luchtfilter kun je gewoon een taunus luchtfilter kopen, passen precies indien je problemen hebt er eentje te krijgen kan ik aankomende zaterdag even voor je neuzen wellicht liggen ze nog bij mijn kennis die een garagebedrijf heeft.

als je 2 nieuwe ophangrubbertjes voor de uitlaat nodig hebt (die twee die aan de bodem v/d auto zijn bevestigd, roep je maar hij heeft er nieuw nog een hele vracht

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 13 feb, 2009 0:15

Moet nog even de verleiding weerstaan geloof ik om bij het echte starten het gaspedaal dan een 3e keer naar beneden te drukken, maar het voelt al beter aan. dank.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 13 feb, 2009 0:15

Kijk, zo wordt autorijden weer leuk, een startinstructie. Als ze dat nu ook weer bij moderne auto's doen dan wordt autorijden te moeilijk voor al die petjes op de weg en moeten ze met de trein

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 13 feb, 2009 0:51

Dit is niet de sticker van die topic, maar van de Saabstickersite van Anders Jensen;

Afbeelding

Deze zat in mijn '79 96;
Afbeelding

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 21 feb, 2009 19:06

minder koud, droog, starten soepel..

vandaag was de 2e fuseekogel aan de beurt , nu aan de linkerkant. Wat een wereld van verschil! Ten eerste natuurlijk om dat ik wist hoe te beginnen en welke maatregelen tbv de veer te nemen, maar de kogel kwam er gewoon soepel zonder trekker uit. Kleine tik was genoeg.

Dat was vlot vervangen dus. Daarna nog even een tussentijds opgelopen aardingprobleempje van linksvoor verlichting (draadje) gefixed, rally stuur erin, en de verplichte mijlenteller. Verstralers even op de numper gemonteerd voor het aangezicht, nog even aansluiten...

van de week wat laswerk, dan hoop ik dan de apk te hebben.

Plaats reactie