nos journaal 19 juli

In heel veel films en TV programma's zijn Saabs te zien.
Gebruikersavatar
tgremlin
Geregistreerd lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma 04 jul, 2005 22:43
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Contacteer:

Bericht door tgremlin » wo 20 jul, 2005 9:14

jelger schreef:en dat de nederlanders nu nog steeds hebben over een mislukte carpoolbaan(die in een onderontwikkeld land als de VS wel zou werken) van 20 jaar geleden zegt genoeg over de frustraties. en frustraties zijn slechte raadgevers.
Maar het is wel een dagelijkse confrontatie met die zelfde domme regelgeving van dit land. Enne.. 20 jaar geleden ?... die dingen zijn nog steeds in gebruik op dezelfde stupide manier als destijds bedacht. Dat is niet 20 jaar geleden, dat is nu. En sindsdien zijn er alleen maar meer stomme dingen bedacht. Wat dacht je van snelheidsbegrenzers (om maar even terug bij de veiligheid te komen). Typisch iets dat wordt bedacht door iemand die echt helemaal geen verstand heeft van verkeer.

Dit land gaat naar de sodemieter, en dat komt echt niet door het volk dat er woont. Een beetje degelijk leiderschap, dat serieuze problemen aanpakt in plaats van zich te verschuilen achter nutteloze wetjes en gezwam over 'normen en waarden' zou zeer welkom zijn. Ik laat het hierbij.
Zomer in Zeeland: zon, zee en het ruisen van de wind.... door je turbo !

Nu Saab-loos: Dodge Caliber SRT4: 295pk 352nm
'94 900 SE 2.0 Turbo Maptun Stage 1: 234pk 385nm (INGERUILD)
'83 Classic 900 Turbo Serie 3 (VERKOCHT)
'90 9000 CD 2.3i (OVERLEDEN)

Gebruikersavatar
jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18854
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Bericht door jelger » wo 20 jul, 2005 9:17

Dit land gaat naar de sodemieter, en dat komt echt niet door het volk dat er woont.
\
waarom wordt er een verbod op telefoneren in de auto afgekondigd ?

komt dat echt uit de toverhoed van harry potter ofzo??

illustratief zou ik zeggen

het land wordt door iedereen naar de knoppen geholpen incluis jij en ik als we passief aan de zijlijn blijven kijken.
als iedereen nou gewoon zijn har verstand gebruikt zoals in zweden is er ok geen roep om regelgeving.

wij gaan echt de VS achterna als het gaat om mensen vast te pinnen, en dat wordt vervolgens gedaan door gewone mensen uit de maatschappij die hun representanten in het centrum van de macht aansturen. daar doen we allemaal aan mee wanneer we elkaar het licht inde ogen niet gunnen.
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur
Berichten: 15106
Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 17:17
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Contacteer:

Bericht door verde900 » wo 20 jul, 2005 9:36

als aanvulling op dit topic ten aanzien van het vervoer van kinderen in de auto dit stukje uit de Telegraaf van 19 juli: http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=36854
SAAB, värd varje krona.........

Deltid Skåning..

Gebruikersavatar
gj900
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 17572
Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
Regio: Deutschland - Duitsland

Bericht door gj900 » wo 20 jul, 2005 10:11

jelger schreef:als iedereen nou gewoon zijn har verstand gebruikt zoals in zweden is er ok geen roep om regelgeving.
Precies, je slaat de spijker op z´n kop. Als mensen hun verstand zouden gebruiken en zich zouden realiseren wat ze zelf zouden kunnen doen om de veiligheid in het voertuig te verbeteren, dan zal onze dame op het Ministerie zich wellicht op dat punt minder geroepen voelen nieuwe regelgeving in te voeren. Maar het zich realiseren is stap 1, ernaar handelen is stap 2. Stap 1 wordt nu weer wat waarschijnlijker omdat ongetwijfeld de discussie in de media los zal komen, stap 2 is in NL waarschijnlijk alleen door die (door velen als betuttelend ervaren) regelgeving te realiseren. Overigens... diegenen die dit als ´betuttelend´ ervaren vormen wellicht precies de doelgroep die nog ver verwijderd is van stap 1 (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Gebruikersavatar
Ruud
Geregistreerd lid
Berichten: 2052
Lid geworden op: wo 21 jan, 2004 23:37
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Ruud » wo 20 jul, 2005 10:59

Op zich ben ik het wel eens met de regel, het is natuurlijk heel gevaarlijk, die dingen op de achterbank bij een ongeluk. Al hoeven ze van mij hier niet op te gaan controleren.
Maar ik denk dat steeds meer Nederlanders het idee krijgen dat ze zich in Den Haag alleen maar bezig houden met van die onzin dingen.
Veel mensen hebben het gevoel dat grote zaken die echt behandeld moeten worden niet gebeuren, op allerlij nadelige belasting dingen na.

Bijv. na het uitgaan in Den Bosch wordt er gevochten voor een cafe, dan duurt het een kwartier voor ze er zijn, maar later zie je wel dat ze snachts overal briefjes onder de ruitenwissers hebben geplakt dat je een paraplu in het zicht hebt liggen...
900S 2.0T Nordic/Speektuning custom (260pk/365nm)

Gebruikersavatar
jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18854
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Bericht door jelger » wo 20 jul, 2005 11:11

Maar ik denk dat steeds meer Nederlanders het idee krijgen dat ze zich in Den Haag alleen maar bezig houden met van die onzin dingen.
tja, dan zal de nederlander zich ook moeten gedragen naar een manier dat er ook niet gekibbeld HOEFT te worden over wat velen als onzin bestempelen.

het 1 komt nog altijd voort uit het ander hier.

en als er dan iemand over ECHTE dingen praat - zoals democratische vernieuwing - wordt ie door jan en alleman afgezeken... :roll:
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

Gebruikersavatar
Ruud
Geregistreerd lid
Berichten: 2052
Lid geworden op: wo 21 jan, 2004 23:37
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Ruud » wo 20 jul, 2005 11:20

Nou ik kan me voorstellen dat de Nederlanders hier en daar wat extra beschaving nodig hebben, al vind ik het over het algemeen wel meevallen dat we ons ze onbehoorlijk gedragen. (Politiek daarbuiten gelaten)

Maar het gaat mij er meer om dat de Nederlander nu weer een discussie om de oren krijgt. Over dat wanneer je word aangehouden, je ook nog een boete kunt krijgen voor je losliggend handtasje.
Vraag me af of we daar beter van worden elke keer.

Onlangs is een kennis zonder reden van zijn fiets geslagen en behoorlijk toegetakeld aan zijn gezicht in het ziekenhuis terecht gekomen, de Politie zegt de zaak te onderzoeken, maar je hoord er niets meer van terug. Juist daar wil ik een hoop over horen, hoe ze dat toch willen gaan realiseren. Daarna losliggende voorwerpen in de auto.
900S 2.0T Nordic/Speektuning custom (260pk/365nm)

Gebruikersavatar
jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18854
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Bericht door jelger » wo 20 jul, 2005 11:54

ik wil graag horen hoe de burgerij zich eens wat normaler op de weg gedraagt zonder keer op keer in de spits mij zo wat van hetleven te beroven. zonder extra regelgeving.

zonder het vingertje van papa staat in een of andere zinloze moreel campagne. zonder verspilling van ook mijn belastinggeld. ik gedraag me wel op de weg, dus ikwil niet betalen voor het misgedrag van anderen en toch moet er wat gebeuren.

ik zou graag horen vanuit de burgerij zelf wat hun visie daarop is. wat we als maatschappij gezamenlijk kunen doen zonder dat de overheid als een papa en mama ons op de vingers gaat tikken.

kan dat? ik zou het erg graag hopen. is het realistisch?? helaas niet. dat is mijn cynisme.

om het even autogerelateerd te houden.

:roll:
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

Gebruikersavatar
Red76
Geregistreerd lid
Berichten: 1124
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 15:38
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Red76 » wo 20 jul, 2005 12:04

:offtopic:

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur
Berichten: 15106
Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 17:17
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Contacteer:

Bericht door verde900 » wo 20 jul, 2005 15:12

Red76 schreef::offtopic:
Ik keek al uit naar jouw bijdrage in deze topic, dank voor deze wijze woorden.
SAAB, värd varje krona.........

Deltid Skåning..

Gebruikersavatar
Red76
Geregistreerd lid
Berichten: 1124
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 15:38
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Red76 » wo 20 jul, 2005 15:18

:offtopic:
verde900 schreef:
Red76 schreef::offtopic:
Ik keek al uit naar jouw bijdrage in deze topic, dank voor deze wijze woorden.
Was ook speciaal voor jou!

Als het jou iets te moeilijk wordt reageer jij ook altijd met. :offtopic:

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur
Berichten: 15106
Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 17:17
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Contacteer:

Bericht door verde900 » wo 20 jul, 2005 15:24

Red76 schreef:Was ook speciaal voor jou!
Als het jou iets te moeilijk wordt reageer jij ook altijd met. :offtopic:
Dank je, dat "off topic" plaats ik doorgaans als we wat van het onderwerp van de betreffende topic verwijderd dreigen te raken, doorgaans staat er van mij ook nog wat tekst bij.
Heb jij (als ik dat van je vragen mag natuurlijk) ueberhaupt een mening over dit onderwerp? of is dit een te moeilijk onderwerp voor je?
Laatst gewijzigd door verde900 op wo 20 jul, 2005 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
SAAB, värd varje krona.........

Deltid Skåning..

Gebruikersavatar
jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18854
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Bericht door jelger » wo 20 jul, 2005 15:24

nou dan doe ik ook maar weer een duit in het zakje. mijn laatste reactie was in algemene zin niet bepaald off-topic, omdat het gaat over de zin(loos)heid van zulke regelgeving.

er wordt zo snel gekakeld op de zinloosheid van afgekondigde maatregelen en of ze daar in den haag niks beters te doen hebben - de essentie van wat ik zei raakt dus de kritiek op de laatste aankondiging dat zulk een bewustwording ook zelf uit de burgerij had kunnen en moeten komen en dat dan barba-mama Peijs niet zulke balonnetjes hoeft los te laten.

kortom, voordat het den haag zijn schuld weer is, kijk ook in de eigen boezem als maatchappij.

raakt wel degelijk het topic.
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

Gebruikersavatar
Red76
Geregistreerd lid
Berichten: 1124
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 15:38
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Red76 » wo 20 jul, 2005 15:31

Saab in films / op TV

Ging het over Saab?

Nou dan!

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur
Berichten: 15106
Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 17:17
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Contacteer:

Bericht door verde900 » wo 20 jul, 2005 15:38

Red76 schreef:Saab in films / op TV
Ging het over Saab?Nou dan!
Verzuimd om bij het begin te beginnen bij deze topic? speciaal voor jou dan nog even:
bmw3er schreef:in het nos journaal van vanavond was een onzin onderwerp over rondslingerende goederen in de auto en dat dat verboden gaat worden. Een achteruit van een 900 of 90 (lichtgrijs) was te zien met veel beren op de hoedenplank....
of het de bestuurder was die daarna geinterviewd werd, werd niet duidelijk.
Maar we waren dus weer in beeld!
Idd, het eerste stukje ging dus over SAAB, volgende keer beter opletten dus.
SAAB, värd varje krona.........

Deltid Skåning..

Plaats reactie